Hirdetés

2016 legjobban várt VR-játékai

|

Jövőre elkezdődik valami, ami megváltoztathatja, hogyan játszunk. A virtuális valóság széleskörű elterjedésére még pár évig várni kell, de már 2016-ban is számos érdekes játék jön, ami sokak számára eldöntheti, neki való-e a VR, vagy sem.

Hirdetés

Aki viselt már virtuális valóság szemüveget, az tudja, mennyire más az élmény, mint bármi, amit eddig átéltünk. A külvilág teljesen kizárva, semmit nem érzékelünk belőle, és annak ellenére, hogy tisztán látható, egy virtuális térben vagyunk, sokan megkérdőjelezik, valóban az történik-e velük, amit látnak. Jövőre bárki beszerezhet magának egyet az Oculus Rift, a PlayStation VR, vagy a számos egyéb eszköz közül, és a videojátékozás egy forradalmi fajtáját próbálhatja ki. Összegyűjtöttük azokat a kimondottan a VR-eszközökhöz megjelenő játékokat, amik szerintünk a legérdekesebbek, és amiket mi a legjobban várunk, a listát alább láthatjátok.

Adr1ft (Oculus Rift)

Az Adr1ft eredetileg egy hagyományos játéknak indult, de a fejlesztő Three One Zero úgy látta, jobb lesz, ha Oculus Rifthez készíti el. Az egyébként PS4-re és Xbox One-ra is megjelenő játék az OR egyik nyitócíme lesz, és egy megsemmisült űrállomáson bóklászva próbálhatunk rájönni arra, mi történt, és hogyan javíthatjuk meg a hazajutáshoz elengedhetetlen járművünket.

Bullet Train (Oculus Rift)

A Bullet Train az Epic Games demója, egy on-rail shooter, ami kihasználja az Oculus Touch kontrollert. Egy vonatról leszállva kell lövöldöznünk, harcolnunk az ellenséges katonákkal, robotokkal. Nem tudjuk, Touch nélkül is használható lesz-e, de így is, úgy is nagyon várjuk.

Chronos (Oculus Rift)

A Darksiders sorozatot fejlesztő Vigil Games egykori tagjaiból alakult Gunfire Games első VR játéka egy szerepjáték lesz, amiben ugyan kívülről látjuk a főszereplőt, de környezetét fejünk mozgatásával fedezhetjük fel, nem őt alakítjuk, hanem tulajdonképpen a kamerát, vagy az azt mozgató operatőrt. A fejlesztők szerint ez azért jó, mert így nem kell a játékosoknak még a kamera mozgatásával is törődniük, ha épp nem látják a történéseket, elég csak a jó irányba nézniük. Ha működik, a jövőben példaként szolgálhat más, hasonló stílusú játékok számára. 

Eagle Flight (Oculus Rift, HTC Vive, PlayStation VR)

A Ubisoft már többször is jelezte, hogy szeretne a virtuális valósággal foglalkozni, több játékra és demóra is számíthatunk a kiadótól (a Trackmania Turbo is teljes VR-támogatással jön). Az Eagle Flightban az üres párizst repülhetjük körbe egy sas szerepében. Az egyjátékos mód változatos küldetéseket és gyűjtögetnivalókat kínál, az egyelőre nem részletezett többjátékos módokban pedig egyszerre akár hatan is játszhatunk egymással.

Edge of Nowhere (Oculus Rift)

Az Insomniac Games a Sunset Overdrive és az új Ratchet & Clank közé becsúsztat egy külső nézetes kalandjátékot, ami kizárólag Oculus Rifttel lesz játszható. Az Edge of Nowhere-ben egy elveszett expedíció után kutatva megyünk az északi sarkra, és hamar egyértelmű utalásokat kapunk azzal kapcsolatban, mi történhetett. Csápos szörnyekre számítsatok.

EVE: Valkyrie (Oculus Rift, PlayStation VR)

Az EVE: Valkyrie-ről már nagyon régóta tudunk (a CCP Games maga is támogatta az Oculus VR-t Kickstarteren), de töretlen lelkesedéssel várjuk. A játék alapvetően egy űrszimulátor, amiben egy űrhajóban ülve kell megküzdenünk más játékosokkal, és hogy őszinték legyünk, ez már elég is ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket. A tapasztalt fejlesztőcsapat azért fejlődési rendszert, többféle űrhajót, testreszabhatóságot is beépít, így tényleg egy teljes értékű játékot kaphatunk.

London Heist: The Getaway (PlayStation VR)

Hasonlóan a Bullet Trainhez, ez is egy on-rail élmény, ebben viszont nem csak lövöldözhetünk, pakolászhatunk is. A demó úgy kezdődik, hogy egy asztal mögött bújkálunk, melynek egyik fiókjában van egy fegyver. Azt viszont nekünk kell kitalálni, melyikben, így sorra nyitogathatjuk ki mindet. Az akció aztán hamar felpörög, és ha többször nem is, egyszer mindenképp érdemes lesz kipróbálni. Ha minden igaz, DualShock 4-gyel is használható, de két Move-val az igazi.

RIGS Mechanized Combat League (PlayStation VR)

A Guerrilla Games Cambridge csapata dolgozik a RIGS-en, ami egy VR-os arena shooter lesz, pörgős meccsekkel. Mechákban ülve lövöldözhetünk egymásra és ugrálhatunk hatalmasakat. Lehet, hogy rosszullét lesz a vége, meglátjuk.

Robinson: The Journey (PlayStation VR)

A Cryteknél formálódó Robinsonban egy fiatal fiú szerepében járhatunk be egy rejtélyes bolygót, kapcsolatba léphetünk a minket körülvevő világgal, és különböző titkokra deríthetünk fényt.

The Climb (Oculus Rift)

Szintén a Crytek gyermeke a The Climb, de a csapat ezzel is inkább kísérletezget, mintsem hogy egyből belevágjon valami nagyba. Egyetlen feladatunk lesz: felmászni egy hegyre úgy, hogy a fejünk mozgatásával keressük az új kapaszkodási lehetőségeket, majd egy gombnyomással nyúlunk vagy ugrunk. Természetesen az egészet úgy találták ki, hogy vagy gyönyörködjünk a látványban, vagy szörnyű tériszonyunk legyen. Ha tudni akartátok, mit érez Nathan Drake vagy Lara Croft, amikor az életét kockáztatva mászik, most megtudhatjátok.

Until Dawn: Rush of Blood (PlayStation VR)

A VR kétségtelenül a horrorrajongók kedvence lesz. Egy jól megalkotott atmoszférában biztosan mindenkit kiráz a hideg, a jumpscare-ek pedig magukban is ijesztőek, de amikor úgy ugrik eléd valami, mintha közvetlenül az arcodba ugrana, akkor azért a legkeményebbek is ugranak egy kicsit. Az Until Dawn: Rush of Bloodban egy hullámvasúton ülve utazunk, miközben a játék próbál minket ilyen-olyan módszerekkel megijeszteni. Néha azért lőni is kell, miért ne kellene.

World War Toons (PlayStation VR)

A játékosok valószínűleg nem pont erre gondoltak, amikor világháborús játékot követeltek. A részben a valaha az Infinity Wardnál, a Call of Duty játékokon is dolgozó fejlesztők alkotta Reload Studios kompetitív, rajzfilmes FPS-ében katonákat és tankokat is irányíthatunk belső nézetből. A World War Toonst alapjaitól úgy építették fel, hogy teljesen VR-kompatibilis legyen, és ha ugyan hosszútávon nem is lesz népszerű, legalább ad egy alternatívát a VR-ban használható irányítási módokra (állítólag a kétanalógos megoldás nem igazán működik).

Ti melyik eszközzel szemeztek? Van olyan demó, amit szívesen kipróbálnátok? Írjátok meg kommentben!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)