Hirdetés

Alan Wake és Alan Wake's American Nightmare - a 2014/11-es GameStar teljes játékai

|

Utazás a koponyám körül Sam Lake-módra, avagy két különleges hangulatú, külsőnézetes akcióba csomagolt túlélő-horror móka a novemberi GameStarban!

Hirdetés

Elöljáróban annyit, hogy jómagam nem vagyok a túlélő-horrorok nagy kedvelője (skandalum!), de az Alan Wake atmoszférája rögtön beszippantott, amikor először bepöccintettem. Ezt a hihetetlenül összetett és csavaros sztorit csak azok miatt mondtam el, akik esetleg műfaja miatt idegenkednének a játéktól - ne tegyetek így, mert egy klasszikustól fosztjátok meg magatokat. Méghozzá egy olyan klasszikustól, amit a finn Remedy Entertainment stúdió munkatársai készítettek, akik nem egyszer bebizonyították már, hogy értenek a dolgukhoz: gondoljunk csak az első két Max Payne-re, vagy a készülőfélben lévő Quantum Breakre. Most viszont nem időmanipulációról, hanem a képzelet és valóság közti vékony határvonalról és annak elmosódásáról lesz szó.

Alan Wake, az alkotói válságban szenvedő híres író feleségével egy világvégi kisvárosba, Bright Fallsba látogat, hogy kipihenje magát és ismét ráleljen múzsájára. Igen ám, de az asszony rövid úton eltűnik, főhősünk magára marad, a sötétség pedig egyre inkább rátelepszik Twin Peaksre Bright Fallsra. Ez még nem is lenne gond, éltünk mi már túl napfogyatkozást is, ebben az esetben viszont a sötétség mint démoni erő jelenik meg, mely az élőkre vadászik. Méghozzá különböző emberi és nem emberi formákban, amik/akik ellen a fegyverek önmagukban mit sem érnek. Mielőtt ólommal pumpálnánk tele a rosszakat, egy erős fényforrással kell előkezelnünk testüket, hogy az őket védő sötét erőtér megszűnjön, és úgy sebződjenek, ahogy azt kell. Mindezt nem könnyű összehozni, ha csak egy folyamatosan merülő zseblámpa és korlátozott számú töltény áll rendelkezésünkre...

Az alapjátékban az akció és horror tökéletes egyensúlyát alkották meg a fejlesztők, amihez remek hangulat, látvány, hangeffektek és zene párosult. Az önállóan is futtatható kiegészítőben, az American Nightmare-ben a hangsúly az akcióra helyeződött át, de ezért kárpótol minket a főgonosz Mr. Scratch, valamint az ismerős, nyomasztó atmoszféra ebben az abszurd világban. Amiről egyébként nem lehet tudni, hogy kinek és minek a valósága, valóság-e egyáltalán, de erről a kérdéskörről inkább lássátok ender és mazur Alan Wake tesztjét, melyben a hermeneutika szó is előkerül. Ezt pedig mindannyian tudjuk, mit jelent (gúglit).

Mai szemmel nézve a gépigény több mint baráti (Win XP, kétmagos processzor, 2GB RAM, 512MB-os videokártya, 8GB szabad hely a merevlemezen), Tom Evinnek köszönhetően pedig mind az alapjátékot, mind az American Nightmare-t magyar felirattal izgulhatjuk végig. Az első részhez külön kell feltennetek majd a fordítást, de ne aggódjatok, a GS Plusz magyarítások menüpontjában megtaláljátok, az AN-ben pedig már alapjáraton ott a hunosítás. Persze Steames változatokról beszélünk, így marad a megszokott metódus: újság -> kód -> GameStar Plusz - > Teljes játék/Aktiválás -> Steam -> Játékok/Játék aktiválása a Steamen. Kellemes szórakozást mindkét részhez, és az alábbi nótához is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)