Hirdetés

Te is lehetsz pro gamer? Majd az orvos megmondja!

|

Más sportokban már ismert módszerekkel próbálja vizsgálni a profi játékosokat egy libanoni származású tudós.

Hirdetés

Dr. Amine Issa, egy libanoni származású, most már az USA-ban tevékenykedő tudós publikált egy igen érdekes, ám kezdeti stádiumában lévő projektről a Gamasurtán. Lényegében arról számol be, hogy más sportokhoz hasonlóan ideje volna az eSport világában is tudományos módszerekkel elemezni a játékosok teljesítményét.

Issa korábban, miközben doktori fokozatát szerezte, WoW-ban maga is profi volt és a mai napig szenvedélyes League of Legends-játékos. A teljesítmény fogalmát két részre bontja: a játékos élete folyamán történt felkészülés összessége, és a nyomás alatti teljesítőképesség is egyformán fontosak. Emellett a játékosok képességeit is két kategóriába oszthatjuk, ugyanis a fizikai képességek mellett (reflexek, pontosság, stb.) szükség van mentális tevékenységre is (információk feldolgozása, döntéshozatal, például).

A fiziológiában jártas úriember saját szabadidejében próbálta ki a más, tradicionális sportolókon és vadászpilótákon alkalmazott vizsgálati módszereket a vele együttműködő Curse esports játékosain. A fizikai képességeiket egy szimpla szem-kéz koordinációs teszttel vizsgálta, míg a mentális képességeikre egy pulzusszámmérő és egy szemmozgást követő berendezés eredményeiből következtetett.

A pulzusszámból azt olvasta ki, mennyire kezeli jól a versenyhelyzet okozta stresszt az adott játékos, a szemmozgás követéséből pedig a döntéshozatal sebessége és az is kiderült, milyen információkat követ nyomon és milyen sebességgel. És bár viszonylag kis mintát tudott megvizsgálni, Issa arra jutott, hogy a hasonló fizikai képességekkel rendelkező játékosok nagyon eltérő szinten telejsítenek éles helyzetekben.

Ez alapján azt az elméletet állította fel, hogy a League of Legendsben végülis fontosabb a jó döntések meghozatala és a stressz feldolgozása, a fizikális képességek csak másodlagosak. Ez persze játékonként változhat, sőt, Issa szerint a játékok dizájnerei tudatosan dönthetnek, hogy inkább a villámgyors reflexeket, vagy a mesteri stratégákat akarják helyzetbe hozni.

A doktor, amellett, hogy szeretné, ha további kutatásokra is sor kerülne a témában, és arra számít, hogy a jövőben az eSport csapatok is használni fogják az eredményeket, egy blogon rendszeresen megosztja gondolatait és eredményeit. Itt például olyan dolgokat is leír, milyen játékon kívüli dolgokra kell odafigyelnünk, ha sikeresek akarunk lenni, de abba az örök vitába is beleszagol, hogy a veleszületett tehetség, vagy a gyakorlás fontosabb.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)