Hirdetés

Armikrog előzetes - TenNapel megint megcsinálja

|

Sikerrel zárult a Kickstarter kampány, így már biztos, hogy ennyi év várakozás után megjelenhet a The Neverhood szellemi utódja. Nagyok az elvárások, de vajon képes lesz az Armikrog megfelelni ezeknek?

Hirdetés

Márciusban hirtelen többezer szempár csillant fel, amikor a The Neverhood hivatalos rajongói oldalán Doug TenNapel bejelentette, hogy pár régi jó barátjával, az Eartworm Jimnél, valamint a The Neverhoodnál is közreműködő Mike Dietz-cel és Ed Schofielddal, illetve a zeneszerző Terry Taylorral újra összeállnak egy gyurmabábos point-n-click kalandjáték elkészítésére. Már ez is elég lett volna ahhoz, hogy pezsgőt bontsunk, de amikor megtudtuk, hogy a karakterek ugyancsak TenNapel megszokott stílusát tükrözik, alig lehetett minket lefogni. Aztán megtörtént az Armikrog bejelentése, egy álom valóra válásának lehetősége kartávolságba került, már csak egy utolsó löket kellett, hogy megindulhasson a fejlesztés. Egy utolsó, 900 000 dolláros löket.

Gyurmára gyűjtünk

Mit tehet a jelenkor egyszeri játékfejlesztője, ha saját zsebből nem tudja előteremteni a szükséges költségeket? Bizony, kedves olvasók, a Kickstarterhez fordul, a játékosok bizalmát (és pénzét) kéri, cserébe viszont olyan dolgokat ajánl, amit a rajongók sehogy máshogy nem tudhatnának magukénak. Május 28-án elindult az Armikrog Kickstarter, megjelent az első kedvcsináló videó, majd elkezdtek szivárogni a legfrissebb információk. Egy hónap telt el azóta, a Pencil Test Studios (ezt a nevet választották csapatuknak a fent említett zsenik) pedig jónéhány dolgot elárult a játékkal kapcsolatban. Kíváncsiak vagytok, miért van ekkora felhajtás körülötte, illetve hogyan kebelezheti be az elismeréseket azon címek elől, melyek többmilliós büdzsével készülnek? Armikrog előzetesünkből minden kiderül.

Valami régi, valami új

Anno - leginkább az angolul nem tudók közül - sokan hitték azt, hogy a The Neverhood főszereplője egyben címszereplő is, de ez persze nem fedi a valóságot. A barátságos, de kicsit együgyű gyurmafigura neve Klaymen volt, Neverhoodnak azt a helyet hívták, ahol az események történtek. Hasonló a helyzet az Armikroggal is: az űrutazó fura kék szerzet Tommynaut, hű társa pedig a vak alien-kutya, Beak-Beak, aki nem csak tud, de szeret is beszélni. Űrhajójuk lezuhan egy ismeretlen bolygón, ahol nincsenek egyedül - az Armikrog nevű erődbe keverednek, ami, ahogy az exkluzív interjúban is olvashattátok, tulajdonképpen az ellenséges támadók ellen védi meg a különböző, ott élő lényeket.

Már maga a sztori alapfelütése is vicces: Tommynaut bátyjai szintén űrhajósok, de nem kell itt „legkisebb királyfi”-féle szituációkra gondolni, ők ugyanannyira szerencsétlenek, mint a kisöcsi. Tommynautra hárult a feladat, hogy sikerre vigye az űrprogramot, melyben testvéreik elbuktak, de az, hogy ő is lezuhant, semmiképp nem biztató. Ez is egyike azon elemeknek, amik egyedivé teszik az Armikrogot, és amik anno a The Neverhoodot is olyan szerethetővé tették: a korosztálytól függetlenül mindenki számára könnyen befogadható humor.

Köpködni szabad

Az Armikrog játékmenete természetesen nem lesz egyszerű, de nem az irányítás vagy az eligazodás okozza majd a legfőbb gondot az oldalnézetes kalandjátékban. Aki játszott a The Neverhooddal, az talán emlékszik még arra a fejtörőre, amelyet úgy oldhattunk meg, ha a csövek mindegyikébe megfelelő mennyiségű vizet köptünk. Akkor még nem igazán volt ott az internet, hogy 2,6 másodperc alatt rákeressünk a megoldásra, aki nem volt elég kitartó, annak bizony nem folyt nektár. TenNapel megígérte, hogy most sem érik be kevesebbel, hasonlóan agyfacsaró feladványokkal készülnek, amik, ha nem akarunk csalni, hosszú ideig okozhatnak nekünk álmatlan éjszakákat.

Bár órákkal a Kickstarter kampány lezárása előtt még úgy tűnt, a kitűzött célt nem sikerül elérniük, jött egy utolsó löket, amivel nemhogy a játék PC-s, Mac-es és Linuxos, de a nemrég beharangozott, egyetlen stretch goalként megjelölt Wii U-s verziójának elkészítéséhez kellő pénzmagot is képesek voltak előteremteni. Azt még egyelőre nem tudjuk, hogy mikor fog megjelenni, de már az is megnyugtató, hogy innentől minden csak a fejlesztőkön múlik, a játékosok megtették, amit meg kellett tenniük. Miután a kampány véget ért, TenNapel azt is kijelentette, hogy küzdeni fog a The Neverhood jogaiért, így az sem kizárt, hogy a felejthető Skullmonkeys után végre méltó folytatásban üdvözölhetjük Klayment és barátait.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)