Hirdetés

Az Epic Games gondolatai a konzolos generációváltásról

|

A Gears of War sorozat és az Unreal Engine gazdája a mostanában divatos generációváltásról beszél.

Hirdetés

Tim Sweeney, az Epic Games alapítója elmondta, hogy jelentős energiákat fektetnek az engine- és játékfejlesztésbe, az elkövetkező konzolos generáció technológiáját és játékait illetően.

"Minden egyes váltásnál azt kérdezik az emberek, hogy csak egy kényszerű megújulásról, vagy valóban sikeres fejlődésről lesz-e szó? Nagyban merünk rá fogadni, hogy nagy változások lesznek. Ha megnézzük a Call of Duty, vagy a Gears of War játékot, láthatjuk, hogy a jelenlegi konzolok csúcsát jelentik, ennek alapján világos, hogy a következő generációba is megéri energiákat fektetni. Ugyanakkor érdemes figyelni azt az örömteli fejlődést, amit a mobilos és az online felületek mutatnak, mivel ezek is közelednek afelé, hogy AAA címeket tudjanak futtatni. Egy igazán megfelelő játékmotor technológia egyaránt mozgatni tudná a PC-s, konzolos, mobilos és netes játékokat is, és ez egy örvendetes dolog, mert a fejlesztők célja is az, hogy a legkülönfélébb platformokon egyszerre legyenek sikeresek. Mi például iOS-re szállítottuk az Infinity Blade-et, és bejelentettük a Fortnite-ot, egy teljesen más közönségnek, az alkalmi játékosoknak, ami szélesebb tömegeket jelent a Gears of War rajongóinál. Hiába eltérőek ezen játékok vásárlói, mégis AAA termelési kategóriáról van szó."

"A jelenlegi konzolok hosszú élettartama egyszerre hasznos és hátráltató. Egyrészt kiváló dolog az üzlet szempontjából, mivel három Gears of War játékot is kiadhattunk, és az azonos hardver miatt mindez nem jelentett problémát. Mindezt úgy tudtuk megoldani, hogy közben a játék folyamatosan megújult, és sokkal jobb lett, mint az előző, ráadásul 2-3 éves megjelenési ciklust tarthattunk. Mindegyik új címnél egyre nagyobb és nagyobb Xbox 360-as tábort tudhattunk magunk mögött, így egyre nőttek az eladások. Ugyanakkor sokkal nehezebb fenntartani az érdeklődést, folyamatosan megújulva egy olyan hardveren, ami szemernyit sem változott. Ezért lesz jó a megújulás, de nem veszélytelen, hiszen mindent a nulláról kell kezdeni. Tehát csak akkor van értelme új hardverre állni, ha tudjuk, hogy sokszorosan jobbat fogunk produkálni, mint előtte. A kétszer-háromszor jobb játék nem elég."

"Ha létrehozunk egy nagyszerű technológiát egy rossz platformon, akkor azt senki nem fogja megvásárolni. Az Epic Games mindig hozzáértőnek számított az üzleti oldalon. 1990-ben egy shareware játékkal kezdtük, majd bővült a csapat és létrehoztuk az Unreal-t. Versenyre keltünk az id Software-rel, és tovább bővítettük a létszámot, miközben drámaian megváltozott a csapat, és 2004-ben úgy döntöttünk, hogy irány a konzol, és PC-s fejlesztőkből konzolos fejlesztőkké váltunk. Most azt látjuk, hogy a piacra erőteljesen beléptek az okostelefonok és a webes játékok, tehát a jövőben szorosabb kapcsolatot kell ápolnunk az Apple és az Adobe irányában."

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)