Megjelent a GameStar 15. születésnapi száma!
Kattints a részletekért!

Batman: Arkham Origins teszt - hogyan készül egy Sötét Lovag?

Mocsy

A gothami karácsony egy kicsit más, mint nálunk; az ifjú Batman ajándék helyett az egész alvilágot kapja. Új kézben a sorozat, lássuk képes lesz-e a Batman: Arkham Origins felnőni a nagyokhoz.

Karácsony a szeretet, a béke és a nyugalom ünnepe a világ azon részein, ahol ezek a szavak még még jelentenek valamit. Gotham City azonban nem ilyen hely, ott még az ünnepek alatt sem pihennek a gonosztevők. És ha a bűnözők nem pihennek, akkor a Denevérember sem tud nyugodtan a karácsonyi bejglire koncentrálni. Ez a tény viszont alaposan felmérgesíti, márpedig egy dühös és éhes Batmannél nincs veszélyesebb.

A zöldfülű

A Rocksteady helyett a Warner Montreal készítette a trilógia harmadik részét, ami tulajdonképpen nem is igazi folytatás, hiszen itt bizony egy előzményről beszélünk. Itt Batman még meglehetősen nyers és erőszakos: törött csontok, repedt bordák és kivert fogak jelzik az útját az éj sötétjében. Még csak városi legenda, vele ijesztgetik a rossz gyerekeket a lepukkant bérházak sötét folyosóin. Ennek ellenére a bűnözők egyre inkább rettegnek tőle, ez az egyik oka annak, hogy a város  leghatalmasabb bűnszövetkezetének a főnöke 50 millió dolláros vérdíjat tűzött ki a fejére.

Ez a hatalmas összeg nyolc félelmetes hírű és képességű bérgyilkost vonzott a városba. Egyetlen éjszaka áll a rendelkezésükre, hogy becserkésszék az áldozatukat és begyűjtsék a pénzt. Batmanre tehát mozgalmas éjszaka vár, nyolc ellenfelet kell elfognia, miközben a város piti bűnözői és korrupt rendőrei is kihasználják a városra lecsapó hatalmas hóvihar okozta zűrzavart.

Az első két rész egybegyúrva

A megjelenés előtt sokan gondolták úgy, hogy a Warner Montreal képtelen lesz minőségben utolérni a Rocksteady-t. A kiadó azonban bizalmat szavazott az új stúdiónak és nem is tévedtek. A Batman: Arkham Origins hozta az előző két rész színvonalát, talán kicsit túlságosan is. Zavarbaejtően kevés újdonság került be a játékba, nagyon látszik, hogy a Warner szigorúan megszabta a fejlesztőknek, hogy mit tehetnek és mit nem.

Ennek valahol örülünk is, hiszen az Arkham játékok jelen pillanatban a legjobb harcrendszerrel rendelkeznek ebben a stílusban, bűn lett volna ezt megpiszkálni. Néhány új mozdulat és ellenfél bekerült ugyan, de semmi olyan, ami a rajongókat felzaklathatta volna. Nekem kifejezetten tetszettek a harcművészek és páncélos ellenfelek, ezek ellen egyedi stratégia kell, különben gyorsan a padlóra küldenek.

 

Talán a legnagyobb újdonságot a bűnügyek rekonstruálása és megoldása jelenti. Ilyenkor a helyszínen a sisakunkba épített okosszemüveg segítségével rekonstruálhatjuk a bűncselekményt, megkereshetjük az apró bizonyítékokat és következtetéseket vonhatunk le. Ez elsőre nagyon jól hangzott, de a játék végigjátszása során mindössze három ilyen esettel találkoztam (az persze lehet, hogy a teljes várost bejárva lesz még ilyen, de a sztorit végigjátszva csak ennyit találtam meg).

A másik gondom az, hogy végig fogja a kezem a játék, nagy piros háromszögek jelzik a fontos nyomokat, el sem lehet téveszteni. Ugyanez a bolondbiztos stratégia igaz a közlekedésre, nem elég, hogy a térképen és az iránytűn jelzi a játék az aktuális küldetésünk helyzetét, de még egy hatalmas, világító Batman jel is megjelenik, amit a város másik feléből is jól láthatunk. Ennyit arról, hogy beleéljük magunkat a játékba.

Anyag az van benne

A Batman: Arkham Origins fő történetszálát olyan 13-15 óra alatt kényelmesen végig lehet vinni, mindenféle erőlködés nélkül. Engem kicsit meglepett, hogy a nyolc bérgyilkos közül igazából néhánnyal küzdhettünk csak meg a sztoriban, valahogy többre számítottam. A bossharcok amúgy meglehetősen gyengék, ez a rész soha nem volt az Arkham játékok erőssége.

Elképesztően repetitív egy idő után, ugyanazt a stratégiát kell követnünk tízszer egymás után megfűszerezve egy kis QTE elemmel. Amikor viszont befejeztük a sztorit, lehetőségünk nyílik szabadon bejárni az egész várost és elvarrni a szálakat. Majdnem minden bűnözőhöz köthető valamiféle bűncselekmény, amit nekünk kell megakadályoznunk.

Rébusz például azzal fenyegetőzik, hogy nyilvánosságra hozza a város vezetőinket legféltettebb és legmocskosabb titkait. Pingvinnek fegyver, Black Masknak kábítószerügyletei vannak, ezekkel is kezdenünk kell valamit. Anarky három bombát helyezett el a városban, ezeket időre kell hatástalanítanunk. A legizgalmasabb szálat, Shiva a csinos fejvadásznő tartja a kezében. Ő egy egészen egyedi mellékszál, nála ártatlan embereket kell megmentenünk, miközben megküzdünk a bérgyilkos ninjáival.

Aztán persze ott vannak az elmaradhatatlan gyakorlóküldetések, a challenge pályák, az achievementek és a gyűjtögethető dolgok is. Mindent összevetve szerintem olyan 50 óra tiszta játékidő van benne, főként akkor ha valaki szereti azokat a kihívásokat, ahol az utolsó sikátort is fel kell túrni valami elrejtett tárgyért.

A teszt megírásának időpontjában sajnos két dolgot nem tudtunk még kipróbálni. Az egyik a PC-s változat (pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna arra, hogy miben tér el az általunk játszott Xbox-ostól), illetve a multiplayer részt is hanyagolnunk kellett, megjelenés előtt nem illik felmenni a szerverekre. Egyrészt ugye mert üresek, másrészt a forgalmazó kifejezett kérése volt. Sebaj, erre a két részre külön visszatérünk egy cikkfrissítés erejéig.

A denevér evolúciója

Mint ahogy azt az előző részekben megszokhattuk, itt is tapasztalati pontot kapunk a megnyert csaták, a megfejtett bűnügyek és a megoldott küldetések után. Minden szintlépéskor kapunk egy pontot, amivel aztán továbbfejleszthetjük a képességeinket, illetve a tárgyainkat. Kezdéskor persze nincs meg az összes kütyünk, de a játék végére már egész komoly arzenálunk lesz (egyik sem halálos). Az első végigjátszás után választhatunk egy nehezített módot (az eddig elért fejlesztések azért megmaradnak), ahol az erősebb és ügyesebb ellenfelek mellett még elveszi a gép a segítség egy részét is (nem mutatja meg, hogy mikor használjuk az ellentámadás képességünket).

Amint végeztünk ezzel, jöhet a végső kihívás, az I am the Night mód, melyben csak egyetlen életünk van, nagyon kell tehát vigyáznunk rá. Ez persze csak a legelvetemültebb denevérrajongóknak való, kisnyúl legyek, ha valaha is időt pazarlok rá, ennyire nem unatkozom.

Sose volt ilyen jó?

Az Arkham Origins tisztességes iparosmunka, bár nem ez lesz az év legjobb játéka. Egyedül talán abba tudnék belekötni, hogy a játék 90%-át már láttam az első két részben, nagyon kevés helyen tudott meglepni. Ettől függetlenül persze ez még egy igen jó játék, méltán büszkék lehetnek rá a készítők, de ugyanaz a baj vele, mint a folytatásos mozifilmekkel, ha mindig ugyanazokat a fordulatokat tolják az arcunkba, akkor előbb-utóbb unalomba fullad a szórakozásunk.

A GameStar magazin 2013/11-es kiadásában egy hosszú, minden részletre kitérő tesztet is olvashattok a Batman: Arkham Originsről.

teszt batman: arkham origins batman warner bros. warner bros. montreal pc playstation 3 xbox 360 wii u akció kaland nintendo wii u

Batman: Arkham Origins

8.6

Korrekt iparosmunka, de ez a denevér már nem csinál nyarat.

+ Pro
  • Tele van tartalommal
  • Látványos grafika
  • Okos fejtörők
- Kontra
  • Repetitív bossharcok
  • Ez nem egy nyitott világ
  • „Már láttam” érzés

Hasonló jóságok

56 Komment Szólj hozzá

Oldal: 1 | 2 | 3 »
38 55
CrashPipi
Dr. Gregory House (9/10)

Segítség kellene: elakadtam. Vagy bug-ba futottam. A Burnley-i Comms Tower deaktiválásánál, miután becsúszok a Zipline-al az üvegablakon keresztül a kis szobába és meghackelem a tornyot, hiába húzom le a magasban lévő szellőzőről a rácsot, nem mászik bele. Fel tudok kapaszkodni oda, de semmi mást. (?) Megnéztem a Youtube-os videót róla, azon a szellőzőn keresztül kéne kijönnöm... :S

http://www.youtube.com/watch?v=7SwZgXDU43s

44 54
vickeiy
Inaktív)

Mikor Steamen megjelenés előtt 1-2 héttel leárazták az Asylumot meg a City-t megvettem és gyorsan végig is toltam őket. Az Asylumot még kivittem 100%-ra de a Cityre már nem volt türelmem az Origins előtt. Ami story-t illeti, az tényleg fantasztikus, messze a legjobb az eddigi Arkhamok között, és ez adja a játék legnagyobb élményét. A grafika kötelezően javult egy kicsit, viszont a téli táj sokkal jobb hangulatot kölcsönöz szerintem a játéknak. Nagyon érdekes, hogy végre valaki bemutatja korai szereplését, ez az egész városi legenda szisztéma még egy lapáttal rá tesz a hangulatra, nem is beszélve Jokerről, akinek tökéletesen ábrázolják pszihopata mivoltát, és megmagyarázzák Batmannel való mániákus kapcsolatát. Ami viszont egyheti folyamatos Batmanezés után kiábrándító volt az a harcrendszer és a bossfightok: a nehézség még mindig frusztrációval és nem elégedettséggel párosul. Iszanyotas idegesítő (mint mindegyik eddigi részben), hogy egy-egy bossfight alatt még folyamatosan dobálják be Bane vagy épp akármelyik villain mellé a szokványos 'thug'-okat, és nem azért kell századszor is újrakezdened, mert nem bírsz el a bossal, hanem mert közben a riotshieldesek a blokkolhatatlan támadásaikkal bombáznak, fegyveresek lőnek rád, és stunstickesek bökdösik a segged. És mikor megdöglesz egy kósza feléd dobott sámlitól miközben még Bane sem tud megmozdulni az oldalán harcoloktól, még a képedbe röhög az éppen aktuális főellenség és csak utána jön be a checkpoint, ahonnan az esetek nagy részében újranézheted századszorra is hogyan ugrik le a Denevérember és aktuális ellenfele a csatatérre és csak utána kezdhetsz neki a harcnak. Rendkívül idegesítő, már az előző részekben és is az volt, nem egyszer volt alf+f4 vagy mute a vége, hogy végre megszabaduljak az idegesítő onelinerektől. A másik negatívum hogy a különböző riddler challangekben és extra tartalmakban egyszerűen nem érzi azt az ember ,hogy szívvel lélekkel cisnálták volna, inkább csak kötelező szinten a nagy elődök nyomására. Nah ennyi lenne (: Nyilván belejátszik hogy egész héten csak Batmeneztem és a harc meg a fejtörők ennyi idő után inkább frusztrálóak mint élvezetesek. Úgy érzem olyan mint az iPhone-ok: minden évben jobb mint az előző, de a kevés újítás miatt mindig számonkérhető. Ennek ellenére szerintem eddigi legjobb Batman játék, főleg ha az előzőekkel nem játszottál, és ezzel a storyval hatalmasat alkottak a készítők. Üdv

36 53
ktomi89
Inaktív)

Tanakodtam hogy megvegyem , de ha már a másik két részt is kitoltam akkor már ez se maradhat ki muszáj leszek beszerezni.

43 52
predi1988
Dr. Gregory House (9/10)

A bossokról annyit: Figyelni kell. Rá kell érezni a technikákra, mert be fogunk kapni jó pár pofont. Főleg Bane-től. Deadshot is poén volt, ő egy lopakodós részen van, ott kell elkapni, de majd meglátjátok. Elég jól kitalált rész
Az ellenségtípusok közt is van egy két újítás. A harcművész tényleg színesíti a játékot, jobban oda kell figyelni rájuk, és még látványos is. Meg a melákok elleni küzdelem is elég jó. Lényeg, hogy ha nem figyel nagyon az ember, akkor megszívja.
A lopakodós részek maradtak amilyenek voltak, de abba nem is érdemes belenyúlni. A Remote Claw itt az újítás.
A grafika hozza az elvárt szintet, mindenki jól néz ki. A szinkronhangok is pazarok, Nem is hiányzott Mark Hamill, jót találtak a helyére. Batman hangja is megfelelő. A zene is jó, a megváltoztatott karácsonyi zene poén :D
Van egy külön kieemelendő rész, Jokerrel kapcsolatban, de nem spoilerezek. Kicsit jobban beleláthatunk majd a személyébe ;)
Egy hiba volt, van egy bugos torony, de ezt majd patchelik. Ennyi

40 51
predi1988
Dr. Gregory House (9/10)

A végigjátszás után azt kell mondjam. Csalódtam. DE pozitívan. Nem ezt vártam, rosszabbat, és örülök, hogy nem lett igazam.
A történetet jól kitalálták, érződik az egészen, hogy ez még nem egy megalapozott Batman, hanem még csak két éve tolja az ipart. Az ellenfelek is elég jók, itt a bossharcok is jobban sikerültek. Látszik, hogy jobban odafigyeltek rá. A mellékes sztorik is érdekesek. Gondolok itt pl Anarky nézeteire, vagy a Pingvin fegyverkészlet-szabotálások szorijára (nem spoilerezek, lényeg, hogy tetszett).
A kütyük lényegében maradtak a régiek, de azért mások. Fagyasztó gránát nincs, mert retcon lenne, helyette van ragacsgránát, ami lényegében ugyanazt csinálja. Szóval ezt okosan megoldották. A Disruptor sem egy kicsi kapcsológomb, mint a Cityben, hanem inkább egy puskaszerűség, tehát kezdetlegesebb. Ami viszont tényleg nagyon tetszetős, az a Remote Claw. Majd meglátjátok. ;) A Grapnel Boost meg kellett, mert háromszor akkora a játéktér. Kell az ide.

40 50
Deanlegend
John Locke (7/10)

Az első indításnál az eredetiben is megvolt ez a bug, aztán mikor kiléptem belőle update-elte a steam a játékot és utána már nem volt probléma.

44 49
CrashPipi
Dr. Gregory House (9/10)

Hát ez egyik sem nyert barátom! :D D1 Edition kártyapaklival. Physics baja volt valószínűleg, miután kikapcsoltam és újraindítottam, jó lett. (HD7870OC)

43 48
Sarevok16
Dr. Gregory House (9/10)

Vagy a dx11-et nem szereti a kártyád (kapcsold ki, illetve driver frissítés) vagy egyszerűen nem kellett volna kalóz verziót leszedni :P

36 47
CrashPipi
Dr. Gregory House (9/10)

Bugos. Rögtön a legelején Killer Croc-kal való harc közben nálam többször elment a hang és a Croco is villódzott, néha láthatatlan lett a karakter és a fojtogatós résznél a semmit gyilkoltam. :S

36 46
Sarevok16
Dr. Gregory House (9/10)

Atya ég ember... Kérlek mondd, hogy határon túli magyar vagy, mert akkor talán könnyebb szemet hunyni afölött a rengeteg baromság fölött, amiket írsz...

40 45
Zzs
Inaktív)

Szerintem korrekt teszt játékélmény ugyanolyan jó, csak semmit nem újítottak,de persze ettőlfüggetlenül nagyon jó lett

41 43
tuning7
Adama admirális (8/10)

Ez a rész sikerült a legjobban. Batman ebben nagyon brutális, Bane végre több szerepet kap és ebben látszik, hogy bane nagyon okos. Ennek lett a legjobb a története a sorozatból. Nálam 10/10.

39 42
koponya80
Adama admirális (8/10)

Állami pénzünkből sosem elég Dél Amerikában! Újra itt van batman a hős Mondaná neki Joker, hé Hány Fogadtan Denevér ember 40 vagy 70-ven jó kis viccnek minősül de ezt most hagyjuk félre. Szinte biztos hogy, a legmagasabb, szintre emelkedett és bár nehéz kezelhetően irányítani. Bár nehézkes de jól sikerült az a lényeg! Jelenleg sok pálya is található benne,

39 41
Luke2135
Dr. Gregory House (9/10)

Igen, és az egyik logikai feladvány az lehetne, hogy "hányszor kell megsérülnie a főszereplőnek ahhoz, hogy rájöjjön, érdemes lenne golyóálló jelmezbe bújnia?".

41 40
KlausKinski
John Locke (7/10)

Virágbolti verzió alapján jobban optimalizált,mint az Arkham City volt,de a Physx-től még mindig nagy fps drop van,és a dx11-es DoF miatt is bejöhet szaggatás zoomnál.

Amúgy nem rossz játék,de látszik, hogy nem a Rocksteady csinálta.

46 39
Lloyd99
John Locke (7/10)

Lehetne arrowról is egy játék

41 38
Kennedy15
John Locke (7/10)

kötelező válszatás az ősszel :D

45 37
BeatUhse
Jack Bauer (10/10)

Őszintén nekem az első rész tetszett. Teljesen rendben volt , ki is játszottam rövid időn belül. Viszont a második az már valahogy nem jött be. Ezek után ebbe se fogok belenézni.

Oldal: 1 | 2 | 3 »

Kiadó: Project029 Media and Communications Kft. - Impresszum - Hirdetési ajánlatunk - Adatvédelmi elveink - E3

Ügynökségi értékesítési képviselet: Adaptive Media