Hirdetés

Call of Duty: Black Ops III - kipróbáltuk a bétát, és tetszett, amit láttunk

|

Még pörgősebb lett a Call of Duty - végigpróbáltuk a Black Ops III multijának legfontosabb újításait, hogy megtudjuk, hogyan hatnak a változások a játékélményre.

Hirdetés

Mindannyiunk nagy szerencséjére épp a hosszúhétvégén zajlott a Call of Duty: Black Ops III PS4 bétateszt, amibe először az előrendelőket, később viszont mindenkit beengedtek. Miután röpke 14 óra alatt letöltődött a 12 gigás kliens (könyörgöm, Sony, csinálj már valamit ezzel), maradt még egy kis időm két kerti sütögetés és egy mozizás (The Man from U.N.C.L.E., jó lett, nézzétek meg) között kipróbálni, hogy a Treyarch túlzásba vitte-e már az exoskeletonokat és a technológiai újításokat, vagy még azért mindig rá lehet fogni az ezévi részre, hogy ez is egy Call of Duty.

Az összehordott osztag

A Black Ops III legnagyobb újítása a specialisták bevezetése. Négyet bárki az első pillanattól fogva kipróbálhatott, további négyet különböző szintek elérésével lehetett feloldani. A specialisták mindegyike két képességgel rendelkezik, ezek közül egyet választhatunk, és meccs közben akkor aktiválhatjuk, ha aktivitásunkkal feltöltöttük a hozzá tartozó mérőt. A dolog nagyon hasonlít a Destinyben látott Superökhöz, és külön vicces, hogy ugyanúgy (L1 és R1 egyidejű lenyomásával) kell aktiválni. Ezek a képességek elég széles skálán mozognak: vannak fegyverek, amik egy lövéssel ölnek, olyanok, amik a szokottnál erősebbek vagy gyorsabbak, és olyanok is, amik az adott karakternek valami ideiglenes előnyt adnak. 

Miután mindent végigpróbáltam, végül Outrider Vision Pulse-ánál maradtam; az alapvetően lopakodónak szánt (egyedül talán S&D-ben van értelme lopakodni, a többi módban egyszerűen lehetetlen) karakter egy impulzust küld, amivel látja a közelében lévő ellenfeleket, és pár másodpercig követheti a mozgásukat. Alapvetően mindegyik képesség jó és hasznos, de az én félig-meddig rohangálós, félig-meddig óvatos játékstílusomhoz ez illett. Aki inkább vakon rohan be egy csatába, annak Ruin tüskéi lesznek a kedvencei (ugrásból leszúrja őket a földbe, a közelében mindenki meghal, melyik Activision játékban láttunk ilyesmit legutóbb...), aki meg szereti, ha utálják és kétpercenként szavaznak a kirúgására, az Nomad újraéledését válassza. Ez (és a Prophet-féle Glitch, amivel visszaugorhat pár másodperccel azelőtti pozíciójára, megmenekülve a haláltól) a legidegesítőbb képesség: miután lelőttük, egy gázfelhő keletkezik körülötte, és pillanatokon belül már újra talpon van. Egyrészt túl nagy előny ez a többi képességhez képest, másrészt tényleg nagyon idegörlő, amikor nemhogy talpra áll, felugrik, és azonnal revansot vesz, mielőtt mi egyáltalán újratölthettünk vagy újra célozhattunk volna.

Földön, falon, levegőben

A Black Ops 3 megtartotta a jetpacket, ami mellé bekerült a falon futás, és a pályákat úgy tervezték meg, hogy ezeket a lehetőségeket rendszeresen használjuk is. Utóbbi még nem tökéletes; többször volt olyan, hogy nem tapadtam a falra, illetve amikor egy csapattársammal egyszerre próbáltunk felugrani, az összeütközés következtében mindketten leestünk a semmibe. Egy ilyen pörgős játékban nem lehet udvariaskodni vagy körbenézni, hogy épp valaki nem akar-e ugyanakkor ugyanoda ugrani. A béta alatt kipróbálható mapok mindegyike rejtett ilyen csapdát, ami egyrészt ösztönöz arra, hogy elrugaszkodva a földtől "3 dimenzióban" fedezzük fel a pályát, másrészt viszont okozhat néhány bosszús pillanatot. Ugyanakkor ez még béta, épp az a lényeg, hogy az ilyen kellemetlenségek előtérbe kerüljenek, novemberig még bőven van ideje a Treyarch-nak dolgozni rajtuk.

A négy kipróbálható mappel egyébként elégedett voltam. Mindegyik kicsi-közepes méretű volt, mindegyiken ki lehet használni a fent említett képességeket, és minden elérhető játékmódhoz illettek. Az más kérdés, hogy Uplink módban (a kosárlabda kompetitív FPS-es megfelelője, egy labda alakú szatellitet kell bedobni az ellenfél gömbjébe) a Hunteden az egyik csapatnak hatalmas előnye volt a másikkal szemben, mivel míg előbbi szinte egyenesen át tudott futni a "kosárhoz", a másiknak messzebbre is kellett mennie, és muszáj volt kerülnie is. Ez nyilván megint megy a panaszládába, majd javítanak rajta valahogy. Reméljük.

C0-DO

A szokásos játékmódok (köztük a visszatérő Demolition) mellett az utolsó napokban kipróbálhattunk egy újat, a Safeguardot is, amiben az egyik csapat feladata, hogy egy robotot elkísérjen egy pontig, a másik csapatnak pedig hogy ezt megakadályozza. Ha a védekező csapat eleget bántja a robotot, az egy időre lebénul, és ha a meccs ideje alatt a támadóknak nem sikerül eljuttatniuk a célba, a másik csapat nyer. Hogy még nehezebb legyen, csak akkor halad, ha körülötte legalább egy valaki áll, így az a valaki könnyű célponttá válik. Nyilvánvaló, hogy a cél az ellenfél kezdőhelyén van, ezért a végén már komoly csapatmunka kell. Nem könnyű, de épp ezért végig izgalmas, úgyhogy aki valami újat akar két Domination vagy TDM között, tegyen vele egy próbát.

A Call of Duty: Black Ops III határozottan egy CoD, aminek nagyon jót tesz a specialisták bevezetése. A béta alapján a változások nem olyan nagyon kiugróak, aki játszott az Advanced Warfare multijával, annak ismerős lesz a felállás, és ugyanúgy élvezni fogja, mint azt. Még egy kis finomítás, és minden rendben lesz.

Ti próbáltátok? Hogy tetszett?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)