Hirdetés

Miért áll ferdén az egérkurzor?

|

Minden nap látjuk, abszolút természetesnek vesszük, hogy olyan, amilyen, de vajon mi az oka, hogy az egérnyíl döntve van? Megtaláltuk rá a választ.

Hirdetés

Az egérmutató szinte minden grafikus felületen ugyanabban a furcsa szögben áll. Ez már az első grafikus rendszereknél is így volt. Az indokot a technológiai korlátokban kell keresni.

A számítógépes egér tavaly ünnepelte 45. születésnapját. A feltaláló, Douglas Engelbart alig néhány hónapja hunyt el, a rágcsáló mellett neki köszönhetjük az első grafikus felületeket is. Első körben egy egyenesen felfelé álló nyilat alkalmazott, ez azonban a kis felbontású rendszereken nem volt a legideálisabb megoldás. A nyíl éleit csak abban az esetben lehetett volna simára rajzolni, ha hatalmas méretben, az információ nagy részét kitakarva jelenítik meg, ez pedig természetesen nem volt opció.
 

A Xeros PARC, az első grafikus állomás tervezői is belefutottak ebbe a problémába, amit egy zseniális trükkel sikerült kiküszöbölniük. Megdöntötték a mutatót, így annak vonalai szinte tökéletesen egyenes, sima szakaszokat alkottak. Amellett, hogy sikerült igényesebbre tervezni a kurzort, az elforgatás következtében olyan alakzatot kaptak, amely merőben eltér a képernyőn megjelenő karakterektől, így észrevenni is sokkal könnyebb volt.
 

A későbbi, nagy felbontású rendszerek korában már nem volt szükség erre a trükkre, azonban azok fejlesztői is átvették a szokást. Bár manapság már kimentek a divatból a Windows témák a maguk speciális kurzoraival és effektjeivel, választék azért most is van.
 

Ti megmaradtatok a hagyományosnál, vagy egy cicás-napos kurzor is megtenné?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)