Hirdetés

Az online zaklatásról akart írni az ENSZ, de bocsánatot kellett kérnie

|

Rettenetesen félresiklott az ENSZ-beszámoló, ami a nők és lányok ellen irányuló internetes zaklatásra szerette volna felhívni a figyelmet. Többek között azért, mert végül arra a következtetésre jutott, hogy a játékok miatt gyilkolunk, és az internetet cenzúrázni kéne.

Hirdetés

Az ENSZ alapvetően érti, milyen fontos az internet az egész világ fejlődésében, és az elmaradott régiók felzárkóztatásában, ezért is van egy külön bizottságuk, ami az internet világával foglalkozik. Ez a bizottság azonban elég csúnyát bakizott, amikor egy beszámolót adtak ki a nők és lányok ellen zajló online zaklatásról.

A téma fontossága miatt, a beszámoló bemutatása előtt felszólalt az ENSZ-ben például Zoe Quinn és Anita Sarkeesian is, akiknek bőven kijutott azoknak a zaklatásából, akiket az egész GamerGate ügyből csak a nők elleni gyűlölködés érdekelt. A teljes beszámolót olvasva viszont arra kellett rájönniük, hogy a nemzetközi szinten is vitaindítónak szánt dokumentum - amire csak azért is sokan odafigyelnek, mert az ENSZ egyik bizottsága adta ki - rengeteg súlyos hibát tartalmaz. "Összességében, csalódtam benne. Ez egy fontos téma, amit érdemes lenne megtárgyalni, de az is nagyon fontos, ha nem fontosabb, hogyan beszélünk róla. Sajnos a beszámolóval kapcsolatos problémák tönkretehetnek egy potenciálisan nagyon hasznos anyagot" - mondta a végül kiadott szövegről Quinn.

Ken White, egy az amerikai alkotmányossággal kapcsolatban gyakran blogoló ügyvéd elég jól összefoglalta, mi a baj a beszámolóval: "Attól tartok, rengeteg különböző dologról beszélnek egyszerre, és mindet bezsúfolják a nők elleni erőszak kategóriájába." A beszámolóban az online zaklatás mellett olyan állítások is szerepelnek, amik szerint az internet elősegíti az emberkereskedelmet, a prostitúciót, de egy rész azzal is foglalkozik, hogy a videojátékok is hozzájárulnak az erőszakos viselkedéshez. Ráadásul mindezt egy tudományosan megalapozatlan, 2000-ben megjelent cikkre hivatkozva teszi, ami például az iskolai lövöldözőket "Nintendo-gyilkosoknak" nevezi, a Pokémont pedig "egy gyilkolós játéknak, amit 2-3 éveseknek terveztek", és amellett érvel, hogy a játékok gyilkolásra programozzák a gyerekeket, akik játszanak velük. A beszámoló egyébként is borzalmasan hivatkozik a forrásaira, több helyen teljesen üresek a vonatkozó lábjegyzetek, és olyan is akad, ahol az egyik szerző C:\ meghajtóján lévő fájlra hivatkoznak a nyomtatott formában is kiadott szövegben.

"Hálás vagyok, hogy az ENSZ figyelmet szentel az online zaklatás nagyon is valóságos problémájának, (...) de sajnálatos, hogy a beszámolónak ilyen sok hibája van, kezdve azzal, hogy szükségtelenül behozza a játékokat bűnbakként, vagy hogy az olyan hatalmas problémákat, mint a szexiparral kapcsolatos emberkereskedelem, megpróbálja bezsúfolni az online zaklatás általánosabb témakörébe" - mondta Zoe Quinn. Randi Harper egy, a zaklató üzeneteket automatikusan letiltó program alkotója rámutatott, hogy a beszámolót valószínűleg rossz célokra is használhatják a szerzői: "Elvette a figyelmet az olyan problémáktól, amiket alaposabban is érdemes lett volna tárgyalni, ráadásul a cenzúrát javasolta megoldásként. Egyre tisztább, hogy vannak, akik a zászlajukra tűzik az online zaklatás ügyét, csak hogy a saját céljaikhoz jussanak közelebb, mint a pornográfia betiltása, vagy az anonimitás biztonságának elvétele" - mondta Harper.

Az ENSZ Nemzetközi Telekommunikációs Egyesülete azóta levette a netről a rengeteget bírált beszámolót, és csupán egy kivonatot tett közzé, amiből az olyan vitatott részek, mint a játékok hibáztatása, kikerültek. A szervezet egyik szóvivője, Sarah Parkes bocsánatot kért, amiért ilyen állapotban adták ki (elmondása szerint időhiány miatt) a beszámolót, és megígérte, hogy minden hibát kijavítanak benne, mielőtt újra közzéteszik. Kiemelte, hogy a játékok és az erőszak kérdése egy rendkívül nehezen megítélhető terület, "ugyanis nem áll rendelkezésünkre hosszútávú tanulmány."

"Mi csupán vitát szerettünk volna gerjeszteni, és kimondani, hogy ez egy rendkívül aggasztó probléma, amiről beszélnünk kell" - zárta Parkes.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)