Hirdetés

Évértékelő 2015: ahogy HP látta

|

Ím eljutottunk a GameStar egyik csúcsragadozójáig, ki vastag szivarfüstbe burkolózva tologatja a terepasztal felett a GSO erőit jelképező ólomkatonákat.

Hirdetés

Lám, eljött 2015 utolsó napja, és vele együtt a kétbetűsök kétbetűse, az ember, aki nélkül nincs móka, nincs kacagás, és nincs ZAP koncert, és akivel kapcsolatban reméljük, hogy még nagyon sokáig fog ülni az online bársonyszékben, mert ő az egyszemélyes garancia arra, hogy a GSO nem lesz steril, humortalan, totális biztonságra törekvő felület. (Főnök, ennyi fért bele az ötezerbe, amit adtál, remélem így gondoltad - RG). 

Van egy olyan diszkrét bája az évértékelőnek, hogy az embernek fogalma sincsen, mit is lehetne hirtelen pár mondatban kiemelni. Próbálja az ünnepi kóma közepette valahogy számvetésre erőltetni nem túl aktív agyát és csak reménykedik benne, hogy tényleg minden eszébe jut ebben a pár percben, amit fel akart idézni. Szóval nézzétek el nekem, ha nem leszek szófosó, és nem megyek bele a részletekbe most nagyon, nem tiszteletlenségnek szánom, csak örülök, ha végre van pár nap az évben, amikor nem kell törnöm a fejem sok dolgon egyszerre. Üdítő érzés egyébként, nem akarom elrontani, szóval akkor menjünk szépen, sorjában.

Mi volt a legjobb 2015-ös élményed (nem játékok terén) 

Én nem éltem meg nagy változásnak, de szinte teljes titokban házas ember lettem. Nagyon furcsa volt, hogy az esküvőn a fotós jegyezte meg, hogy nem gyakran lát ilyen röhögcsélő, fesztelen párt, általában mindenki be van merevedve, mi meg végighülyültük az egészet. Talán pont azért, mert semmi felhajtás nem volt, senkinek nem kellett megfelelni, de nekünk nagyon szép nap volt ez, hálás vagyok érte.

Mi volt a legrosszabb (legkellemetlenebb) 2015-ös élményed (nem játékok terén)?

Gyu elvesztése egy nagyon kettős élmény volt. Egyrészt megismerhettem kicsit a családját, és az életének, munkásságának jelentős részét, ami addig kimaradt (ezt egyébként én pozitívan éltem meg, remélem nem bántom meg ezzel őket). Nyilván ha elveszítünk valakit, akkor hirtelen mindenki a saját halottjának tekinti az illetőt, akkor is, ha az életét nem tekintette annak. Ez hétköznapi képmutatásunk tünete, nincs vele semmi baj. Én sem álltam közel Gyu-hoz, így nem szeretném azt hazudni, hogy óriási veszteség volt számomra, de azt látni, megélni, hogy milyen űrt hagyott maga után a GameStar közösségben, egy nagyon mély és szomorú érzés lett, ugyanakkor felemelő is. Kicsit talán jobban össze is hozott itt pár embert, EndreMan is csak annyit mondott a karácsonyi céges bulin, hogy szeretné, ha jövőre mindannyian itt lennénk még. Én is ezt kívánom.

Mi volt a legjobb GSO-s élményed 2015-ben?

A GSO maga. Megint sikerült növekedni, emelkedni, felfelé mutató grafikonokkal hányhatnám tele a cikket, és erre nagyon büszke vagyok. Meg persze köszönöm is mindenkinek a csapatban (még ennek a hóhányó daevnek is, aki már csak külsősként marad örök GameStaros), meg a cégünkben, hogy segítettek ebben. És akkor ott voltak még a GameNightok, a PlayIT-ek, egyre komolyabb mozgolódás videós fronton, a Mozdulj Gamer és az Extra Life rovat indulása, valamint a JátékosLét Kutatóközponttal közös szakmai együttműködés, ami számomra az egyik legizgalmasabb irány. Szeretnénk többet nyújtani szórakoztatásnál - az önfejlesztés segítését, a fiatalokat érintő problémák feszegetését, a gamerekről kialakult társadalmi kép újrakeretezését tűztük ki célul, és nagyon bízom benne, hogy 2016-ban ebből sokkal többet is láthattok majd.

Mi volt a legrosszabb (legkellemetlenebb) GSO-s élményed 2015-ben?

Ezek főleg szakmai dolgok, nem szeretnék itt belemenni. Egy nagyon rossz irányba változó hirdetési piacon kell fennmaradni, ahogy Mocsy írta, a "mindent azonnal ingyen és reklámok nélkül" fogyasztói mentalitás komolyan veszélyezteti világszerte az online média jövőjét, amire egyelőre senki sem találja a választ. És ne fáradjatok a kommenttel, tudom, hogy a sok hirdetés mennyire zavaró a GSO-n, ez egy saját farkába harapó kígyó. Nem akarok magyarázkodni, nagy terveink vannak 2016-ra, és dolgozunk azon, hogy a felhasználói élmény a lehető legjobb legyen (persze reklámok nélkül nincs újság), ezt majd úgyis megítélitek, ha eljön az ideje. Addig is, aki vesz magazint, rákattint egy hirdetésre, az minket támogat, és ezt csak megköszönni tudom.

Melyik szerinted 2015 legrosszabb játéka, és miért?

Utálok ízlésvitázni, de a Call of Duty: Black Ops III nekem nagy csalódás volt (a zombi módot leszámítva, mert az zseni). Ez nem jelenti azt, hogy ez volt a legrosszabb játék az évben, mert nyilván nem, csak én nagyon imádtam az eddig részeket, és a mostani kampánya felért egy mentális tökön rúgással. De alapjában véve ráférne már a játékiparra pár új dramaturg és forgatókönyvíró, mert ezen a téren kihívásokkal küzdünk, én legalábbis így érzem.

Melyik szerinted 2015 legjobb játéka, és miért?

Elképesztő mennyiségű időt rabolt el tőlünk a Destiny: The Taken King, ezt sajnos muszáj kiemelnem. Ez persze önmagában nem kitüntetés, csak tény, hogy a legaddiktívabb cucc messze ez volt nekünk. A The Witcher 3 pedig zsebeli be a díjakat, hempereg a kritikusok és a közönség imádatában, és meg kell hagyni, nem ok nélkül. Az idei év legnagyobb élménye kétségtelenül a vajákolás volt, én még ilyen komplex, csodásan felépített, magával ragadó játékot nem láttam, de ezzel együtt mégsem ebbe tettem a legtöbb játékidőt. Érdekes kérdés, hogy vajon amivel a legtöbbet játszunk, az a legjobb játék-e.

Ha van, akkor ki/kik a kedvenc kommentelő(i)d a GSO-n?

Paydogs. Akár egyetértünk, akár nem, élmény olvasni a kommentjeit, és nem csak azért csinálom, mert moderátorként néha kell. 

Mit vársz 2016-tól?

Ahogy korábban írtam, komoly szakmai terveink vannak. Egyrészt a GSO-val, másrészt kutatási és gamifikációs fronton, de erről még nem beszélhetek. Nagyon szeretem ezt a csapatot, és az összes projektet, amibe közös erővel belevágtunk, szeretném, ha a következő évben még több oldalunkat láthatnátok.

Van-e újévi fogadalmad?

Nem hiszek a fogadalmakban. Problémáim vannak a lustasággal, a túlsúllyal, a túlhajszoltsággal, és ezeken jó lenne változtatni, de aki csak fogadkozik, vagy kifogásokat keres, az nyilván nem tett semmit. Én kussolok, tudom, hogy bőven van még hova fejlődni. Majd jövőre elmesélem, hogy mennyit sikerült. Viszont nektek azt kívánom, hogy legyen nagyon jó évetek, és amennyiben ez lehetséges, legyen benne a GameStar is minél többet. Köszönjük, hogy velünk vagytok, és ha már szilveszter van, akkor a szokásos - rólam elnevezett - ivós játékkal indítom a bulit: "Vegyetek GameStart!"

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)