Hirdetés

Final Fantasy VII Remake - maradjon az eredeti harcrendszer?

|

Egyelőre nem sokat tudunk róla, mit szeretne megváltoztatni a Square Enix a Final Fantasy VII felújítása közben, ám sokak szerint a harcrendszer gyökeres átalakítása hiba lenne.

Hirdetés

Az új konzolgeneráció megjelenésével, nem kis részben a PlayStation esetében technikailag is problémás visszafelé kompatibilitás hiánya miatt a különböző remake-ek, remastered kiadások és hasonlók garmadája szakadt ránk, ami miatt manapság divatos fanyalogni, de azért ez nem olyan rossz dolog. Arról nem is beszélve, hogy néha napján egy olyan klasszikus felújításával is meglepnek minket, mint a Final Fantasy VII.

Viszont míg egy néhány éves játék esetében főleg a grafika leporolásáról, és néhány, idő hiányában bent maradt hiba kigyomlálásáról van szó, a tizennyolc éve megjelent FF VII esetében azért több dolgot át kell gondolnia a Square Enixnek. A témához érdekes adalék a Destructoidon megjelent cikk, amit a közösségi blogposztok közül léptetett elő az oldal szerkesztője. A Sephzilla néven író rajongó (akinek már a nevéből is kiderül, hogy a szíve csücske a japán kultúra és a Final Fatasy is) posztjában amellett érvel, hogy ne változtassák meg teljesen a Final Fantasy VII körökre osztott (Active Time Battle) harcrendszerét.

Emellett több érvet is felhoz, például azoknak a felújított változatoknak a sikerét, amik a játékmenethez nem igazán nyúltak hozzá, ilyenek voltak például a Resident Evil, vagy a Final Fantasy X újrakevert kiadásai. Másfelől Sephzilla szerint a körökre osztott rendszerek még mindig viszonylag népszerűek, amire nem csupán a Pokémon-játékok töretlen sikere, hanem a Bravely Deafult jó teljesítménye is kiváló példa. Ezzel kapcsolatban egy érdekes érvet is felhoz: azoknak, akik nem játszottak az eredetivel, nem valószínű, hogy számítana, milyen a harcrendszer, viszont az 1997-es eredeti rajongói elfordulhatnak a játéktól, ahogy az a DmC: Devil May Cry esetében is történt, bár ez utóbbit a rajongók talán túlreagálták.

Ennek ellenére - tisztázza az álláspontját Spehzilla - nem azt mondja, hogy egy az egyben meg kell őrizni a Final Fantasy VII-et a grafikán kívül, hanem ő is egyetért kisebb változtatásokkal. Ezeknek a játékmenet mellett a történet esetében is van helye, hiszen például jobban beépíthetnék a PSP-re megjelent Crisis Core, vagy az animációs film, az Advent Children eseményeit is. A lényeg az, hogy a Final Fantasy VII remake-nek jót tenne, ha az eredeti rajongók felismernék a klasszikus harcrendszer alapjait. Egyelőre viszont kérdés, mit értettek a Square Enix-nél azon, hogy "valamilyen szinten" korszerűsítik a játékot.

Ti mit gondoltok, hogyan kellene felújítani az ilyen klasszikusokat?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)