Hirdetés

Forma-1 2012 teszt - egy kezdőnek érdemes megvenni?

|

Érdekes kísérletbe fogtunk, mivel kezünk közé került a Forma-1 2012 egy példánya, így készítettünk nektek egy gyorstesztet, de a hangsúly most arra tolódott el, hogy vajon milyen érzés játszani olyannak, akit egyébként nem is érdekel a Forma-1?

Hirdetés

Engem például nem érdekel a Forma-1. Tökéletesen el tudok aludni egy vasárnap délutáni közvetítés alatt a monoton motorzaj mellett, rántott hússal teli hassal. aDaM a 2012/10-es GameStar magazinra gyúr majd, tehát ő most kiesett - tudjátok, ő hatalmas Forma-1 rajongó, kivesézi majd a játék minden részletét szakértői szemmel, de mivel a játék most landolt, a lapleadás még messze van (hiszen csak most érkezik a 2012/09-es GameStar), ezért úgy gondoltuk, hogy addig is gyorsan megnézzük a játékot egész más szemmel. 

 

Így jöttem a képbe én, egy olyan senkiházi, akinek fogalma sincs a Forma-1 világáról. Kaptam néhány tippet aDaM-től, aztán magamra is hagytak a stúdióban, amolyan kísérleti nyúlként tesztelve, hogyan boldogulok a Forma-1 2012-es Codemasters csodával. Jelentem, a randi jól sikerül. Bár ezért a sportért nem vagyok oda, azért az autós játékok világában nem vagyok idegen, és nagyon megnyugtatott az a kép, ami itt fogadott. Annyira tipikusan érezhető a zenén, a hangulaton, a menü felépítésén, de még a töltési képernyőn is a Codemasters keze nyoma, mintha ez valami védjegy lenne. Ha játszottál valaha is a Race Driver Grid vagy a Dirt játékokkal, akkor egyszerűen otthon érzed magad.

Természetesen a játék minden hivatalos csapatot, versenyzőt és pályát is tartalmaz, ami a 2012 FIA Formula One World Championship világbajnoki sorozatban megtalálható, beleértve a most debütáló USA nagydíjat is, a texasi Austinban. Ez tök jó, nekem mondjuk sokat nem szoroz, meg azért egy hivatalos sportjáték esetében ez azért elvárható képesség. Az már sokkal érdekesebb, hogy idén egy úgynevezett Young Driver Test is bekerült a kínálatba a Yas Marina, Abu Dhabi pályán, az egész játék úgy indul, hogy itt tanulunk meg mindent a Forma-1-es autók működéséről, irányításáról, tesztelési rendszeréről. Nos, ez zseni. Kicsit a Gran Turismo vagy Forza világát idézi, amikor különböző szintű jogsikat kell szerezni a tesztpályán, miközben apránként ismeri meg az ember a kezelést (nekem például a KERS és a DRS is új volt, most már persze tudom, hogy tavaly vezették be, nem kell röhögni).

 

Közel egy órás program az, hogy az ember apró tesztek és videók segítségével belerázódjon a hangulatba, persze nem muszáj ezt végignyomni, de nekem nagyon sokat segített. Az is külön előny, hogy a nehézségi fokok és kisegítő beállítások a végtelenségig állítgathatóak, így egy magamfajta kis cukorborsó is hamar megtalálta a helyét. Oké, ilyenkor kevesebb a kör, nem kell taktikázni, nincs Safety Car, de mit érdekelt ez engem, örültem, hogy luk van a nemesebbik felemen, és azon is nehezen ültem meg vezetés közben. Szerencsére a Codemasters féle flashback opció szánalmasoknak itt is adott, szükségem is volt rá. 

Ugyanis a játékélmény elsöprő. Ritkán éreztem (bármelyik kameraállásból) a sebességérzetet ennyire erősnek vezetős játékokban, tényleg eszement száguldás ejti rabul az embert ilyenkor, adrenalin volt bőven. Ezzel együtt a bekapcsolt rásegítésekkel nem kell aggódni, hogy a szimulátoros nehézség megöli a kezdők buliját, viszont hátradőlni sem lehet, ez nem a vasárnapi vezetők lassítósávja. Olyan jól van belőve a kihívási szint, hogy le a kalappal a készítők előtt. Viccből kipróbáltam aDaM szintjét, két perc után bőgtem. Mindenki megkapja itt a maga élményét, ebben biztosak lehetünk.

A szokások és tavalyról ismert játékmódok és lehetőségek mellett még a friss Season Challenge menüpontot emelném ki, amely amolyan egyszerűsített karrierjáték, kifejezetten kezdőkre szabva. Csupán 10 pályás az évad, a könnyebb és gyorsabb versenyekkel indul a buli (könnyű fokozaton csak 5 körös egy menet), ráadásul ha kétszer lenyomunk egy kijelölt riválist, akkor máris ajánlatot kapunk a csapatától, és máris lépkedhetünk fel a ranglétrán. Kevésbé valóságszagú, de gyors, szórakoztató játékmód, amely képes elbűvölni a kezdőket. 

Szintén nagyon bejött a Champions Mode, ami kicsit olyan, mint az NBA2K sorozatban behozott legendák, amikor is a legjobbakkal szállhatunk versenybe. Itt is egy előre modellezett helyzetbe kerülünk, és a feladatunk az, hogy legyőzzük az idei szezon legnagyobb pilótáit adott körülmények között. Szórakoztató és kellemes kihívás, ami szerintem szintén a casual réteget célozza meg, én legalábbis nagyon élveztem.

Gyorsan belenéztem a tavalyi Forma-1 játékba, látvány terén érdemi változás nem történt (mivel a tavalyi is nagyon ütősen festett), egyedül az időjárás effektek fejlődtek, most egy keményebb esőnél leesett az állam, olyan valósághűen oldották meg a kamerára fröccsenő vízcseppek látványát, a felcsapódó vízfüggöny mindent eltakaró képét, a nedvesen csillogó autókon megtörő fényt, hogy csak bámultam tátott szájjal. 

Van online, osztott képernyős és LAN többjátékos mód is azoknak, akik valóban versenyezni akarnak, a profik világát pedig aDaM kivesézi majd hamarosan a következő GameStar magazinban. Én, mint abszolút kezdő csak annyit mondanék még, hogy a Forma-1 2012 remek választás azoknak is, akik szeretik az autós játékokat, és változatosságra vágynak ezen a téren, mielőtt elcsábítja őket majd a Forza Horizon. A valódi sportrajongókat csak az F1 2013 ingathatja majd meg.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)