Hirdetés

Gamescom 2015 - hozza a kötelezőt RollerCoaster Tycoon World

|

Külön szobában, titkolózva nézhettem bele az Atari játékába, amellyel kapcsolatban olyan nagyon sokat nem vártam, de azért annál jóval többet kaptam. Hirtelen a klasszikus reklám "randa és finom" szlogenje ugrik be, de máris mondom részletesen.

Hirdetés

Oké, egy Tycoon játéknak nem kell feltétlenül csodaszépnek lennie. Annak idején, még vastagon DOS alatt úgyis CGA monitoron láttam először a Railroad Tycoont, és azt is imádtam a pixelháborútól függetlenül. Ráadásul azért a Rollercoaster Tycoon World egyáltalán nem annyira csúnya, mint amilyennek a korábbi hírek beharangozták, csak mondjuk nem egy übercsillogó FPS-sel kell összevetni. Ez alapvetően egy menedzser-szimulátor játék, ehhez több, mint elég az általam látott kinézet.

A 3D-s környezetben elsőre tényleg kissé szegényesnek tűnhet minden, elsőre csak egy üres területet kapunk (ami nem is túl nagy, de a vidámparkunk fejlesztésével folyamatosan növelhető). Alattunk fű, a távolban hegyek, oszt' ennyi. De a lényeg úgyis az lesz, amit erre az üres területre építünk, azzal pedig már nem lesz gond az általam tapasztaltak szerint. Persze a játékmenet nem változott sokat a korábbi részek óta: építgetjük az óriáskerekeket, hullámvasutakat és egyéb játékokat, alakítgatjuk a környezetet, és reménykedünk benne, hogy minél több látogatót vonz az általunk üzemeltetett park.

Már a konkrét berendezés előtt is játszhatunk a park kinézetével. Árkokat áshatunk, vagy dombokat emelhetünk, az árkokba vizet vezetve patakokat varázsolhatunk a játéktérre, így változatosabbá téve azt. Már itt feltűnik, de az építkezéseknél már egyértelmű örömforrás, hogy eltűnik a korábbi részekre jellemző rácsszerkezet, nem köt minket a rendszer ahhoz, hogy csak adott helyre és pozícióban pakolhatunk le elemeket. Ráadásul egy hullámvasút építésekor is teljesen szabadon húzhatjuk a pályát bármilyen irányba, a játék legfeljebb arra figyelmeztet építés közben zöld, sárga és piros színekkel, mennyire lesz "durva" az adott szakasz, milyen nagy eséllyel számíthatunk balesetre.

Az egy kifejezetten szimpatikus húzás, hogy egy grandiózus hullámvasút-csoda megalkotása közben nem szabhat határt, hogy még nincs rá pénzünk. A játék engedi befejezni a művet, amit tárolhatunk későbbi felhasználásra, amikor már megengedhetjük magunknak a végleges megépítését. Szintén ötletes, hogy már többféle kinézetet, tematikát húzhatunk a felépített játékokra, például űrhajós, vagy western stílusokat. A hands-on keretében például egy óriáskerék mellé elkezdtem kaktuszokat ültetni, mire a játék automatikusan átállította a kereket vadnyugati stílusúvá, az ülések kétszemélyes lovaskocsikká változtak.

Azt ugyan már nem tudtam a helyszínen kipróbálni, de a fejlesztők lelkesen mesélték, hogy a Steam Workshop segítségével kiterjesztik a moddolási lehetőségeket is. Tulajdonképpen bármilyen tárgyat, játékot, díszítést létrehozhatunk kifejezetten egyszerűen, amit a Steames segéd használatával behúzhatunk a játékba, és meg is oszthatjuk másokkal. Ha például valaki meg akarja csinálni a Velencei-tó partját GameStar-táborostul, már neki is állhat... pontosabban majd akkor, ha idén ősszel kijön a Rollercoaster Tycoon World végleges változata.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)