Hirdetés

A Planet Coaster bebizonyítja, hogy a vidámparkos játékok nem csak gyerekeknek valók

|

Régen talán csak azért kezdtünk bele egy vidámparkos játékba, hogy körbefalazzunk néhány látogatót, de a Panet Coaster fejlesztői meggyőztek minket a gamescomon, hogy ebben a műfajban ezerszer több van.

Hirdetés

Az idei gamescom alatt nem csak az Elite: Dangerous jövője kapcsán volt alkalmunk leülni beszélgetni a Frontier Developments munkatársaival, hanem csapatunk egyik utolsó prezentációjaként meglestük a készülő Planet Coastert is. Ez a nagyjából fél óra pedig elég is volt rá, hogy ismét meghozzák a kedvünket a vidámparkokhoz.

A Planet Coaster két egészen eltérő közönség számára is rendkívül vonzó lehet, köszönhetően a játék három alappillérének. Az egyik fontos elem természetesen a park menedzselése, ami a játék stilizált látványvilágát tekintve némileg váratlan mélységű szimulációra épül majd. Példának okáért a park dolgozóinak elégedettségét nem csak az befolyásolja, mennyit keresnek, hanem az is, mennyire leterheltek, vagy éppen milyen gyakran biztosítunk a számukra továbbképzéseket.

Ehhez hasonlóan a látogatók viselkedése is rengeteg különböző tényező függvényében alakul. Az olyan megszokott követelmények, mint étel- és italvásárlási lehetőség, vagy a megfelelő gyakorisággal elhelyezett kukák és padok mellett még arra is figyelnünk kell, hogy az elégedett vendégeknek rendelkezésére álljon egy bankautomata, ha kifogynak a náluk lévő készpénzből. A Planet Coaster legfontosabb elemei természetesen ebből a szempontból a vidámpark különböző játékai lesznek, amik mind saját félelem, rosszullét és izgalom értékekkel bírnak.

Ezeket a hullámvasutak esetében finomhangolhatjuk is, amennyiben kézzel belenyúlunk a nyomvonalba, de egy játék nem csak emiatt lehet jó vagy rossz élmény a látogatóinknak. Még arra is oda kell figyelnünk, milyen figyelemelterelő látványosságokat teszünk a sorban állásra kijelölt terület köré, ráadásul még egy feláras, de elsőbbséget élvező sort is kialakíthatunk. A szimulációval kapcsolatos infókat egyébként gyakran nem csak a menükben, hanem a képen is jól látjuk, például egy épp kilépni készülő dolgozó látványos sóhajok közepette és lehorgasztott fejjel végzi a munkáját.

Az elképesztően részletes szimuláció mellett a kreatív játékosok számára rendelkezésre álló eszköztára miatt nyűgözött le a Planet Coaster. Ugyanis nem elég, hogy minden, a játékban már meglévő épületet testreszabhatunk, a rendelkezésre álló elemekből egészen új csodákat is felhúzhatunk. Így nem meglepő, hogy a jelenleg is futó alfában pillanatok alatt rátaláltam egy egész sereg Star Warsos járműre, amiket az egyik, nálam tehetségesebb játékos rakott össze.

Későbbi használatra pedig nem csak egy-egy épületet menthetünk el, hanem akár épületrészeket és nagyobb egységeket is. Bár ennek nincs sok értelme, egyetlen egy alkotóelemet is használhatunk sablonként, de több épületet, vagy akár egy egész parkot is rögzíthetünk, hogy később egy gombnyomással megint megépíthessük. Az épületek mellett pedig kifejezetten kreatívak lehetünk a táj alakításával is, ami nem merül ki abban, hogy egy-két dombot és tavat alakítunk ki.

A gamescomos bemutató leglátványosabb részlete ebből a szempontból talán az volt, amikor a készítők egy meglévő parkrész fölé húztak fel egy dombot. Ez azt jelentette, hogy az ottani dolgok az egyik oldalról nyitott barlangszerű képződménybe kerültek, ahol még látványosabban megmutatkoztak a parkunkban elhelyezett fények. Az alkotásaink persze sokkal értékesebbek, ha nem csak mi gyönyörködhetünk bennük, ezért a Planet Coaster már a kezdetektől fogva Steam Workshop támogatással készül.

Így elképesztően könnyen megoszthatjuk az általunk elmentett sémákat a közösség többi tagjával, de ebből a rendszerből akkor is profitálhatunk, ha a kevésbé kreatív parktulajdonosok közé tartozunk. Játékon belül ugyanis is rendkívül könnyedén kereshetünk rajongói alkotásokat, amiket szívesen beépítenénk saját vidámparkunkba, sőt, már a kezdőképernyőn körülnézhetünk, kik a legnépszerűbb modkészítők a játékban.

Így tehát a vérbeli menedzserek és a kreatív elmék is megtalálják a számításukat a Planet Coasterben, ami még idén meg is jelenik, remélhetőleg új lendületet adva a ma már nem túl népes műfajnak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)