Hirdetés

God of War III - Előzetes

|

Kratos, a rendkívül dühös görög története utolsó fejezetéhez érkezett, melyben hősünk végre leszámol az olümposzi istenekkel.

Hirdetés

Vannak játékok, melyeket azért szeretünk, és emlegetünk fel etalonként még évek múlva is, mert gyakorlatilag forradalmasították saját műfajukat, és vannak olyanok, amelyek semmi újat nem mutattak az elődeikhez képest, de olyan jól gyúrták össze stílusuk bejáratott elemeit, hogy azzal kiemelkedtek az átlagos tömegből és azonnal klasszikussá váltak. A God of War az utóbbi kategóriába tartozik, hiszen nagyítóval kell keresnünk benne az újításokat, mégis minden idők egyik legjobb akciójátékáról van szó. A tavalyi E3 egyik nagy eseménye volt (legalábbis számomra) a harmadik rész bejelentése, mely az ígéretek szerint végre pontot tesz a történet végére, azaz Kratos leszámol a görög istenekkel. Bár a megjelenés még messze van (év végére ígérik), az információk már szivárognak. Ideje tehát összefoglalni, hogy a háború egykori istene mégis milyen megpróbáltatásokkal fog szembenézni útja során!

God of War III - 11. kép God of War III - 12. kép

Az istenek alkonya


A második rész végén úgy hagytuk magára hősünket, hogy a múltból magával hozott titánok hátán mássza Olümposzt, morcosan kiabálva Zeusz felé, hogy az istenek ideje a végéhez érkezett. A harmadik epizód innen veszi fel a fonalat: a titánok még mindig hegyet másznak, Kratos pedig Gaia hátán lézeng. Persze az istenek nem tétlenkednek sokáig és mitológiai lények áradatát uszítják a támadókra (bár ebben - információ hiányában - nem vagyok biztos, az sem kizárt, hogy némely ellenfelek őshonos lények a titánok hátán, és nem örülnek a betolakodónak), ettől kezdve pedig beindul a sorozatra jellemző pörgős mészárlás. A történetről egyelőre kb. ennyit (azaz semmit) lehet tudni, a többi majd játék közben kiderül.

god_of_war_3_wallpaper_1_500.jpg

Megszokott mészárlás
Szerencsére, ha a játékmenetről van szó, már nem ennyire szűkszavúak a fejlesztők. Egyrészt a hivatalos trailerben is ellőttek pár dolgot, másrészt az interjúkban is szívesen beszélnek arról, hogy milyen irányt szeretnének venni a játékkal. Az alapok maradnak a régiek: továbbra is hatalmas, véres csatákban vehetünk részt egy rendkívül morcos főhőssel, időközönként egy-egy komolyabb főellenségbe ütközve, akinek a legyőzése után újabb különleges képességgel vagy fegyverrel gazdagodunk, csak éppen mindenre rátesznek egy lapáttal: a csaták nagyobbak és véresebbek, a főhősünk morcosabb (ha ez egyáltalán még lehetséges), a főellenségek mellett pedig eltörpülnek a korábbi pitiáner alakok, hiszen holmi Perszeusz vagy Tézeusz helyett ezúttal isteneket fogunk lefejezni.

God of War III - 13. kép God of War III - 14. kép

Nagyobb, nagyobb, még nagyobb
A körítés azonban sokat változik, és a játékmenetre kiható újítások közül Stig Asmussen, a vezető dizájner négy nagyot emel ki. Először is még az elődöknél is grandiózusabb élményben lesz részünk, köszönhetően az új hardvernek. Ez legszembetűnőbben a titánok játékmenetre gyakorolt hatásában nyilvánul meg, hiszen számos harc hősünk szövetségeseinek hátán zajlik, akik pedig éppen egy hegyen másznak felfelé, azaz a pályák mozognak, és a talaj egyik pillanatról a másikra kieshet a lábunk alól.

god_of_war_concept_art_500.jpg


Ezen kívül az egyszerre pengénk alá ugró lények száma is a sokszorosára nőtt, ami szükségessé tette a második újítás bevezetését: Kratos sokkal változatosabb és hatékonyabb módon számolhat le az összegyűlt tömegekkel, mint korábban, és a megragadott ellenfeleket már a többiek elleni fegyverként is használhatjuk (ha emlékeim nem csalnak, a korábbi részekben egyetlen ilyen támadás volt, amikor egy felkapott csontvázat a pengénk végén megpörgetve behajítottunk a társai közé), például faltörő kosként a hónunk alá csapva valakit/valamit és becsörtetve vele a horda közepébe, leütve azokat a szerencsétleneket, akik az utunkba kerülnek.

god_of_war_3_wallpaper_2_500.jpg

Változatos módszerek
A harmadik újítás szintén az ellenfelekkel kapcsolatos: az erre alkalmas lények (például hárpiák, vagy, ahogy a trailerben is láthattuk: küklopszok) hátára pattanva meglovagolhatjuk azokat. Egy megvadult küklopsz kiválóan alkalmas az útjába kerülő kisebb ellenfelek elintézésére, míg a hárpiákat közlekedésre használhatjuk, vagy ha helyzet megkívánja, bombaként zuhanhatunk velük egy tömeg közepébe.
God of War III - 1. kép God of War III - 15. kép

Végül, a negyedik újdonság, hogy a játékosok kéréseit meghallgatva, végre a másodlagos fegyverek is hasznosak lesznek, és nem csak azért fogjuk Å‘ket elÅ‘kapni, mert már unjuk Athéna pengéit (tegye fel a kezét az, aki a második rész barbár pörölyét egy csatánál tovább használta!). Ezek közül egyelÅ‘re csak a cestust mutatták be (a trailerben: a hatalmas, oroszlánfejekkel díszített „bokszkesztyűkrÅ‘l" van szó), amellyel elsÅ‘sorban területre ható, földrengetÅ‘ csapásokat oszthatunk.
Egyelőre tehát ennyit tudunk az epikus akciójáték-sorozat záró epizódjáról, ha kiderül valami újabb érdekesség, számíthattok egy újabb előzetesre! Addig is érdemes dobálgatni a százasokat a malacperselybe, év végéig talán összegyűlik a PS3-ra való!


 God of War III Játékmenet Trailer

god_of_war_3_ingame_trailer.jpg

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)