Hirdetés

Grand Theft Auto V PC előzetes - türelem 4K-t terem

|

Kevesebb mint egy hét, és itt a Grand Theft Auto V PC megjelenés - ez olyannyira biztos, hogy néhányan már játszanak is vele. Összeszedtük az eddigi beszámolókat az internet midnen zugából.

Hirdetés

Rengeteget kellett várnia a PC-s közösségnek, de mi sem bizonyítja jobban, hogya Rockstar minden korábbinál keményebben dolgozott a Grand Theft Auto V PC-s változatán, mint a büszkeség, amivel a megjelenés előtt megmutatták a játékot a sajtónak. Az érdeklődők tényleg mindenbe beleturkálhattak, és a beszámolók alapján úgy tűnik, Sherlock Holmes-szal az oldalunkon sem találunk majd hibát a porton.

Ennek érdekében egy viszonylag új fejlesztési filozófiát alkalmazott a Rockstar, amit először a Max Payne 3 esetében próbáltak ki. Ez azt jelentette, hogy a GTA V-ös csapat magja folyamatosan konzultált a Rockstar egészében elszórt, PC-orientált kollégákkal, illetve már az előző generációs konzolokra szánt változat fejlesztése közben is előre gondolkodtak a next-gen, majd a PC-s verziót észben tartva.

Az eredmény a grafikai téren egyértelmű: míg az eddigi változatok, bár stabilan tartották, 30 FPS fölé nem mentek, addig PC-n egészen új élményben lehet részünk, másodpercenként hatvan képkockát szemlélve. Emellett a felbontást is feltekerhetjük, akár 4K fölé is, amire a fejlesztőknek külön gondot kellett fordítaniuk, mert itt már korábban észrevehetetlen hibák is szemet szúrhatnak. A Rockstar a 4K-60 FPS kombináció mellett mutatta meg a külföldi sajtósoknak a GTA V meghatározó változatát, ehhez viszont természetesen egy combos gépre volt szükség.

A PC Gamer elmondása szerint egy Intel  i7 5930k-n (6 mag, 3,5 GHz), két SLI-be kötött Nvidia GTX 980-assal és 32 GB RAM-mal érték el mindezt. A részletesebb modellek, és minden korábbinál magasabb felbontású textúrák mellett a látótávolság is nőtt a PS4-es/Xbox One-os változathoz képest. Az IGN.com munkatársának elmondása szerint ennek következtében Los Santos legmagasabb épületeit viszonylag élesen ki lehet venni majdnem a térkép másik végéből, az Alamo-tenger fölött, Mount Chiliad környékén ejtőernyőzve is.

A grafikai javulásról szóló mese viszont még itt sem ér véget: az effektek általános fejlődésének hála a fényviszonyok is minden korábbinál realisztikusabbak, mindezt pedig, ha akarjuk, akár három monitoron is élvezhetjük, de a 3D-s támogatás is a PC-s GTA V tarsolyában lapul. A Rockstar természetesen nem csak a zillióforintos szörnyetegek tulajdonosainak készítette a portot, hanem azt szerette volna, ha minél többen átélhetik az élményt, amit csak egy GTA nyújthat.

Ennek érdekében huszonöt különböző grafikai opciót állítgathatunk, melyek finomítgatásával javíthatunk a játék teljesítményén, vagy még csillogóbbá tehetjük a stúdió (eddigi) főművét, köztük olyan újdonságokkal, mint a város gyalogos és autós forgalmának sűrűségét szabályozó csúszka. Persze az optimalizációt sem hanyagolták a fejlesztők (amit nem könnyített meg a rengeteg lehetséges PC-konfiguráció), ígéreteik szerint "átlagos" (akármit is értsenek ezalatt) PC-ken, 1080p-s felbontással is jó teljesítményre lesz képes a Grand Theft Auto V.

A PC-s GTA V két új forrásból is kaphat új tartalmakat, egyrészt ott lesznek a DLC-k, amik egyszerre jönnek a konzolos megjelenésekkel (kezdve az első naptól elérhető Online Heistokkal is). Másfelől ott lesznek a PC-s platform egyik legnagyobb erősségét jelentő modok, amikkel kapcsolatban azt mondta a Rockstar, hogy az egyetlen eset, amikor korlátot szabnak nekik az lesz, ha a GTA Online-ban a többi játékos szórakozásának kárára menne egy telepített mod.

Megkerülhetetlen az irányítás kérdése is, de minden beszámoló szerint tökéletesen működik a billentyűzet-egér kombó. Sőt, amint a PC Gamer le is fotózta, hasonlóan a grafikához, itt is rengeteg beállítást macerálhatunk majd, hogy a számunkra legmegfelelőbb legyen az irányítás (kép itt). Ebbe olyan apróságok is beletartoznak, mint hogy az egér automatikusan középhelyzetbe álljon-e, ha beszállunk egy járműbe.

Felmerült a virtuális valóság támogatásának kérdése is, de ezt a lehetőséget nem építették be a játékba - ez persze nem zárja ki egy mod megjelenését, ami változtat majd a helyzeten. Végül, de nem utolsó sorban beszélnünk kell az Editor mód felturbózott változatáról is, ami az eddig sem bénázó videós közösség kezébe ad még durvább eszközöket. Az elmúlt harminc másodperc felvételeit mindig visszanézhetjük és macerálhatjuk, ám ha direkt bekapcsoljuk a felvételt - bár szintén félperces darabokban - akármennyi gameplayt felvehetünk.

Ezt utólag úgy manipulálhatjuk, ahogy nem szégyelljük (ha van rá türelmünk és időnk), kezdve a kamera helyzetével (kivéve az FPS nézetben), különböző mozgásaival, és mélységélességével. Itt olyan bonyolult trükköket is megvalósíthatunk, mint mondjuk egy A tárgy (például egy száguldó autó) követése egy B tárgy (mondjuk egy fölötte repülő helikopter) szemszögéből. A beállított kamerák között tetszőlegesen válthatunk is, de ez persze csak a jéghegy csúcsa.

Szabályozhatjuk a visszajátszás sebességét, remegtethetjük a kamerát, vagy különböző szűrőket is alkalmazhatunk. A hangokat is behatóan szerkeszthetjük majd, a hangeffektek és a zene hangerejét külön szabályozva. Az utóbbiakból tetszőlegesen válogathatunk, akár a licencelt dalokról, akár az eredeti zenékről legyen szó, az utóbbiak pedig alkalmazkodhatnak majd a képernyőn lévő történésekhez is.

Ha ez nem lenne elég, bemutatkozik a Director mód, aminek köszönhetően a GTA V-ben lévő szinte minden karakter játszhatóvá válik (amíg filmezünk), de akár megváltoztathatjuk az időjárást, a napszakot, vagy a körözési szintünket is a felvételen szereplőkhöz képest. Ha elkészültünk a művünkkel, rögtön feltölthetjük a YouTube-ra, vagy akár exportálhatjuk is, további, profibb vágás céljából. A videós résszel kapcsolatban érdemes megnézni a GameSpot nagyon szemléletes bemutatóját, amit itt alább be is ágyazunk.

Szóval ezt a nem kevés újdonságot tartogatja nekünk a Grand Theft Auto V PC-s verziója, aminek a megjelenéséig már nem kell sokat várnunk, mindössze hat nap választ el a pirossal bekarikázott április 14-étől. Készüljetek, további anyagokkal, saját tapasztalatainkkal hamarosan mi is jelentkezünk, addig pedig zárásképp álljon itt néhány szép torony a PC-s változat dobozaiból, melyekben egyébként 7 DVD-t találhatunk. Hetet.

Grand Theft Auto V PC verzió: ma kikerült képeken látható először a játék doboza és annak tartalma, a 7 db DVD, gyönyörű...

Posted by CNG.hu Kft. on Wednesday, April 8, 2015

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)