Hirdetés

Az eredeti PS4 és Xbox One hardvere készítette elő a hagyományos konzolciklus halálát

|

A Project Scorpio és a PlayStation 4 Neo érkezésével egyre inkább megszűnni látszik a hagyományos konzolgenerációk elve, de ebben nagy szerepe van annak is, milyen hardvert választott a Sony és a Microsoft a 2013-ban piacra dobott konzolok tervezésekor.

Hirdetés

A konzolok melletti egyik legmeggyőzőbb érvnek számít, hogy évekig nem kell lecserélni. A nyolcadik generáció két legjobban fogyó gépe kapcsán viszont (a Wii U-nak más problémái voltak) váratlanul hamar felmerült, hogy ideje volna egy-egy erősebb gép kiadásának. Korábban esélye sem lett volna egy ilyen gyors generációváltásnak, de a PS4 és az Xbox One alapján mégsem olyan kockázatos egy ilyen ráncfelvarrott gép kiadása.

A GameSpot egyik írója vetette fel a témát. Korábban ugyanis rengeteg konzolt nagyon különleges, más gépekben egyáltalán nem használt alkatrészek - főleg processzorok - felhasználásával építettek, így a fejlesztőknek a ritkán látott hardveres környezetekhez, architektúrákhoz és utasításkészlethez kellett alkalmazkodniuk. Az utóbbi években a legjobb példa erre a jelenségre a PlayStation 3 és a hozzá kitalált Cell architektúra volt, ami még a Sony házi fejlesztőinek is álmatlan éjszakákat okozott, ráadásul a generációk közötti kompatibilitásnak is keresztbe tett. A PS2 ugyanis a MIPS utasításkészletét használta, az utódként érkező PlayStation 4-gyel pedig az x86-ra tért át a Sony.

A visszafelé kompatibilitás hiánya elég komoly problémákat okozott már a hétéves konzolgeneráció után is, egy rövidebb idő után bekövetkező gépcsere esetén pedig valószínűleg még nagyobb lett volna a felháborodás. Az x86-os architektúra viszont már 1978 óta megvan és a mai napig rendkívül elterjedt, többek között a legtöbb PC-ben is ilyen hátterű CPU-kat találunk. Ennek pedig nemcsak a hardver-variációk közötti kompatibilitás a pozitív hozadéka, hanem az is, hogy rengeteg tapasztalattal rendelkeznek a fejlesztők ezen a platformon. Ez pedig nemcsak jobb teljesítményt, hanem rengeteg felhasználható technológiát (például grafikus motorokat) jelent, ami végeredményben rengeteg erőforrást megspórol a különböző stúdióknak és kisebb csapatoknak is lehetőséget ad, hogy konzolra fejlesszenek.

Így a Sony és a Microsoft viszonylag nyugodtan állhat ki az emberek elé azzal az üzenettel, hogy a korábban megvásárolt gépeiket nem teszi feleslegessé az új konzolok érkezése, míg korábban rögtön előkerültek volna a vasvillák egy ilyen kijelentés hallatán. Bár még mindkét félgenerációs konzol megjelenése messze van, azért egyre biztosabb, hogy a sokéves konzolgenerációk kora leáldozóban van és egy lépéssel közelebb kerülünk a folyamatosan fejlődő PC-k és mobilok világa felé.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)