Hirdetés

A Kingdom Come: Deliverance 2 miatt talán már nem vádolják rasszizmussal a fejlesztőket

|

Nemcsak a Warhorse csapata lett sokszínűbb az évek során, hanem a középkori szerepjátékuk világát benépesítő NPC-k is.

Hirdetés

Ha minden terv szerint alakul, még idén elmerülhetünk a Kingdom Come: Deliverance 2-ben, melynek hivatalos leleplezését néhány napja ejtette meg a Warhorse Studios. Az első részt cselekményét továbbszövő szerepjáték a folytatások klasszikus receptjét követi majd, azaz szebb lesz (ismét Cry Engine-nel dolgoznak a cseh fejlesztők), jobb (amit sok kritika ért, azt továbbcsiszolták, mint például a harcrendszert), valamint nem utolsósorban nagyobb.

A csapat duplájára növelte a felfedezésre váró területet, amelynek ékköve a környékbeli ezüstbányák jövedelméből meggazdagodott város, Kuttenberg. De emellett is számos helyszínt meglátogathatunk majd az első részből visszatérő főszereplő, Henry bőrébe bújva.

Hirdetés

Kuttenberg nemcsak amiatt lesz különleges, mert mesze ez a legnagyobb település, amit a Warhorse megalkotott, hanem azért is, mert a várost élettel megtöltő NPC-k etnikai és vallási összetétele jóval sokszínűbb lesz annál, mint amit a Kingdom Come: Deliverance-ben megszokhattunk. Annak idején a sajtó egy része élesen kritizálta a stúdiót, amiért első játékában alulreprezentáltak voltak a más etnikumú és vallású NPC-k, valamint nem igazán játszottak kiemelt szerepet a női karakterek. Daniel Vávra stúdióalapító azzal védekezett a rasszizmus vádja ellen, amit sokan megpróbáltak rájuk sütni, hogy történészekkel konzultáltak a fejlesztés során, és a 15. század elején a történelmi Cseh Királyság falvai nem hemzsegtek a szerecsen, közel-keleti vagy távol-keleti látogatóktól. Ezt aztán mások azzal a megközelítéssel vitatták, hogy csak azért, mert nincs bizonyíték a létezésükre, az nem zárja ki a létezésüket.

Mindenesetre úgy fest, hogy a Kingdom Come: Deliverance 2 esetében már nem lehet a diverzitás hiánya miatt támadni a Warhorse Studiost, mivel a magyar király, Luxemburgi Zsigmond kívánságlistáján előkelő helyen szereplő Kuttenberg valóságos metropolisz a korábbi helyszínekhez képest, ahol tényleg sokféle származású és hitű ember megfordul. Mi több, az amerikai IGN kérdésére a fejlesztők elárulták, hogy a legjobb tudásuk szerint igyekeznek egy realisztikus, immerzív és hihető középkori világot megjeleníteni, és az autentikusság érdekében szorosan együttműködnek számos egyetemmel, történésszel, múzeummal, valamint különböző etnikumú és vallású szakértőkkel.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)