Hirdetés

Battlefield 1 - így látjuk mi az első néhány óra után

|

A szerkeszőség azon fele, amelyik nem veszett el a WoW: Legionben, kipróbálta a Battlefield 1 nyílt bétáját. Elmondjuk, mi mit gondolunk róla egyelőre.

Hirdetés

Alapszabály, hogy béta vagy demó alapján megítélni egy játékot nem szabad. Mindkét esetben csak egy nagyon kis szeletét kapjuk a teljes élménynek, és ha esetleg azt épp nem úgy rakták össze, hogy nekünk tessen, téves következtetésre juthatunk. Az alábbiak is csak inkább első benyomások, kizárólag a Sinai Desert pálya és a Conquest, valamint a Rush játékmódok alapján. Tesztet majd októberben fogunk szolgáltatni, de most elmélyültünk abban, ami a rendelkezésre áll, és szeretnénk tudni, mennyire értetek egyet velünk, ti hogyan látjátok eddig a játékot. 

Gaben (grafikus, egyben Battlefield-veterán) - Bátran elmondható a DICE játékokról, hogy hangulatban és látványban is mindig tartják a magas szintet, ha játékmenetben nem is. Nincs ez másként a BF1-ben sem, a játék gyönyörű, homokviharban harcolni is fantasztikus. Ami a játékmenetet illeti, a fegyverek nehezebben irányíthatóak, újratanulást igényelnek, a tankok ugyan lomhábbak és kisebb szöget lehet velük belőni, viszont belefér egy teljes squad, amitől a masina teljes, 360 fokot lefedő, mozgó erőddé válik. Spawnolásnál eltűnt a Friendcam, amin követni lehetett, hova is éledünk pontosan, így érhetnek néha meglepetések. A jelenlegi pályán sok a nyílt terep, ahol kifejezetten jól jöhet a most bevezett Bayonet charge üvöltős rohanása. A magasabb falakon átmászás is hasznos újítás. Nehezíti a harcot, hogy a térkép már nem olyan nagy segítség, mint korábban volt. Csak a bejelelölt (spottolt) ellenfél helyét jeleníti meg, az éppen tüzelőt már nem. Jó pont viszont, hogy a harc közben már az ellenfél eltalálásáért is jár pont, nem csak az esetleges halálakor. A teljes rombolhatóság miatt a házakban sem vagyunk biztonságban. A kasztokon is igazított a DICE: Assaultként és Supportként igazi offenzív, Medicként középtávon maradó, pontos lövésekkel operáló harcot, míg a Scouttal a távolsági előnyöket kihasználó játékot kell erőltetni. A bétában még érezhető, hogy sok javítást igényel a balansz és a pálya, de a bevezetett újítások mindenképpen előrelépést jelentenek. Közben pedig láthatóan nem feledkeztek meg a hardcore arcokról sem.

Hunter - Valószínűleg nem én vagyok az a haverod, akit megkérdezel egy FPS minőségéről, de az irdatlan sebességű hype vonaton mindenki a háborús műfaj megváltójaként tekint a Battlefield 1-re, így gondoltam én is megnézem, hogy miért lesz ez olyan sokkal jobb, mint az új Call of Duty. A játék első 1 percében a következő élmény fogadott: lespawnoltam, hátba lőttek, majd szerencsétlenségem igazolásaként élettelen testemet még el is repítette egy jól időzített tanklövés. Benyomásaim összessége: bizony ebben a játékban is lőnek rám. Tulajdonképpen nem látom a különbséget bármelyik Battlefield játékhoz képest azon kívül, hogy máshogy néznek ki a fegyverek, a járművek és a katonai egyenruhák. A program gyönyörű, a robbanások elképesztően jól néznek ki, és a hanghatások borzalmasan valósághűek. Ettől függetlenül már most látom, hogy egy hétnél tovább nem bírna lekötni (ehhez egyébként valószínűleg az is hozzájárul, hogy kilométereseket ásítok minden világháborús játéktól).

HPSzerencsére az EA szervergondjai engem elkerültek, mert egy nappal korábban próbálgattam a játékot, csak 2 órát tettem bele, szóval igyekszem óvatosan kezelni az élményt, de nekem elsőre csalódás volt. Persze konzolon nem szabad csodát várni, de annak ellenére, hogy valóban Star Wars Battlefront-os hangulata volt a pályának (de szép is ez a Jakku 1914-ben), sem a játékmenet, sem a látvány nem volt olyan szemsimogató. Túl sok bug és beakadás jutott egy csatába, és nekem egyelőre az sem tetszik annyira, hogy a fegyverhasználat attól lesz első világháborús, hogy mindig másik országot találok el, mint ahova célzok. Gaben nagyon jól összeszedte (és az ő szava valóban mérvadó, hiszen ha valaki hardcore Battlefield játékos, akkor az ő), hogy pontosan milyen érdemi változtatásokat csempésztek eddig a játékba, és az még a magamfajta céltábla számára is világossá vált rövid távon, hogy ez nem a CoD-os vaktában rohangálás, de ismeretlenekkel játszva nem nagyon jött át, hogy szervezettség nélkül ez akár élvezhető is lehet. Számomra a kampány dönti majd el, hogy valóban mit is nyújt ez a játék, mert egyelőre csak az átskinezett random Battlefield multi érzésem van, csak még kevesebb sikerrel, mint a korábbi részek esetében. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy nem én vagyok az, aki jogosan alkot véleményt erről a bétáról, mert pár szerencsés eseménysorozattól eltekintve a homlokomat tudtam beadni a közös élménybe, hogy átszakítsa a golyó. Szívesen.

PacaGS - Nagyon szeretném magam beleélni az első világháborús hangulatba, de egyáltalán nem segít, hogy akárhányszor közel megyek egy sziklához, bevillannak a Battlefrontban a Jakkun szerzett háborús emlékek, és tök dezorientálttá válok, nem tudom, a Sinai-sivatagban vagy a Star Wars univerzum bolygóján vagyok-e épp. Érződik rajta nagyon, hogy mit vettek át a Battlefrontból, és nekem, aki több tíz, ha nem száz órát játszott vele, fura most nagyon hasonló dolgokat látni. A városhoz közel már jobb volt a helyzet, ott meg inkább a Call of Duty 2 Toujane-ja ugrott be, csak most más fegyverekkel, pusztító tankokkal (az, hogy nagyrészt le lehet rombolni az épületeket, a legcsodálatosabb dolog). Tetszik, hogy számolgatni kell egy kicsit, hova tüzeljek, hogy a golyó célt érjen, viszont némelyik fegyver ijesztően hatástalan (öt találat azért legyen már elég egy pontlövővel), ami remélem, csak a béta miatt van így. A hangulat, főleg homokviharban, nagyon durván behúzós. Egyelőre az alapján, amit láttam, nem tartom korszakalkotónak vagy nagy újítónak a Battlefield 1-et, és abban sem vagyok biztos, hogy azok a játékosok, akik nem éreznek nosztalgiát, sokáig mellette maradnak. Aki viszont második világháborús játékokon nőtt fel, annak meg fog dobbanni itt-ott a szíve.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)