Hirdetés

Battlerite előzetes – minket ünnepel az aréna

|

A Bloodline Champions alkotói újragondolták klasszikus aréna-stratégiájukat és egy nagyon erős változattal tértek vissza.

Hirdetés

Egy kedves ex-pro League of Legends játékos ismerősöm mondogatta mindig, hogy a Bloodline Champions egyetlen baja az volt, hogy korán jelent meg. Annyiban igaza van, hogy voltak lehetőségek a játékban, és egy nagy eSport is lehetett volna belőle, de valahogy nem volt mögötte a közönség. A Battlerite-tal ilyen gond nem lesz.

Első vérre várva

Amint elindult a korai hozzáférés a kompetitív játékok rajongói hirtelen mind rácuppantak a programra, így mi sem maradtunk ki a buliból. Elsőre nem tudtam mire számítsak, de mivel minden MOBA rajongó ismerősöm ezt tolja éppen, így azt gyanítottam, hogy ez talán egy új LoL-kihívó. De abban a pillanatban, hogy a felvonó felvitte karakteremet a kör alakú térképre, gyorsan világossá vált, hogy ez bizony nem egy MOBA. Aki korábban játszott már a Bloodline Championsszel az nagyjából tudja, hogy mi fog történni. Adott két csapat, akiknek az a feladata, hogy szisztematikusan eltakarítsák egymást. Nem a legbonyolultabb küldetés, de a hősök ezt is izgalmassá teszik.

Van itt minden, amire csak az egyszeri gamer számíthat: szuperbéka-ninja ember, pisztolyhős kislány, és a napfénnyel gyógyító kalandor. Oké, lehet hogy nem pont ezekre számítottatok, de a Battlerite karakterei között biztosan megtaláljátok majd, amit kerestek. A bajnokok a szokásos, tank, közelharcos, lövész és támogató vonalon mozognak, így akik a League of Legendsből átlépve ismerős csapatkompozíciókat akarnának felépíteni, azoknak meglesz rá a lehetősége. Akármit is választunk, a győzelmünk kulcsa sokkal inkább az ügyes pozicionáláson és a gyors reakciókon múlik majd.

Mi irányítunk

A meccsek során összesen 8 képességet használhatunk (bal klikk, jobb klikk, szóköz, Q, W, E, R, F) és a WASD gombokkal irányítjuk a karaktert. Ez elsőre kicsit zavaros lehet, de az első 10 meccs után hamar világossá válik, hogy például a mobilis képességeink mindig a szóközön vannak, a fő ütésünk a bal klikken stb.. Ha sikerült betanulni a bajnokot, akkor onnantól tényleg csak az számít majd, hogy hogyan mozgunk együtt (vagy külön) csapattársainkkal. Ezen a téren a Battlerite sokkal átgondoltabb, mint a BLC volt. Az arénás játék előző változata sokkal nehézkesebb irányítással működött, nem pörgött ilyen simán és úgy összességében egy kényelmetlenebb játékmenetet nyújtott, mint  a Battlerite. Itt nem azért fogunk kikani mert a fura skillek miatt nem tudtunk időben reagálni, inkább azért mert rosszul helyezkedtünk (tipp tankoknak: ne bújjatok el a support mögött).

A fejlesztők nagyon rámentek arra, hogy minden meccs minden körét annyira látványosra csinálják, amennyire csak lehet. A grafika kifejezetten szép, a képességek brutálisan néznek ki, de ez akkor üt ki igazán, amikor valaki meghal. Hirtelen minden belassul és minden harcos tudni fogja, hogy most, itt valaki fűbe harapott. A nagyobb megmozdulásainkat egyébként le is menthetjük és kiposztolhatjuk a Odeum rendszerében. A program automatikusan lement minden visszajátszást, kezünkbe adja a vágó feladatát, és ha kiszedtük a számunkra fontos jelenetet, már tölthetjük is fel, hogy mindenki láthassa, mennyire királyak vagyunk.

Úton a bronz felé

Jelenleg 2v2 és 3v3 módokban vívhatunk meg játékosokkal, majd a meccs végével MMR alapon kapunk (vagy veszítünk) rangot. Jelenleg semmilyen jutalmat nem kapunk a magas besorolásokért, viszont napi küldetésekért, bajnok szintezésért és egyéb feladatok teljesítéséért ládákat nyerhetünk, melyek kozmetikai tárgyakat rejtenek. A fegyvereinktől, a karakter alapkinézetén át, a hátasunkig, mindent variálhatunk. Aki szeret skineket gyűjtögetni az a mennyországban találja majd magát.

Közösségi funkciókban nem bővelkedik a játék, de még korán van ahhoz, hogy erről nagyon beszéljünk. Egyelőre van egy barátlista, és ennyi. Külön jó pont a fejlesztőknek azért, hogy alapbeállításként ki van kapcsolva a meccsek közbeni chatelés lehetősége. Ez sokaknak visszás lehet, de jó néhány meccsel a hátam mögött egy picit sem hiányzott, sőt, kifejezetten örültem neki, hogy nem látom, amint a csapattársaim egymás szidásával vannak elfoglalva a teendőik helyett.

Rengeteg apróság teszi a Battlerite meccseit kellemes élménnyé. A várakozás alatt gyepálható edzőbábuktól, a meccs felgyorsítására hivatott timeren át az MVP animációkig minden azt az érzetet kelti, hogy ez bizony egy keményvonalas, AAA eSport játék lehet, ha mögé áll a szükséges tömeg. Egyelőre biztatóak a jelek, és reméljük, hogy a Stunlock Studios nem húzza el sokáig az Early Access fázist, és beenged mindenkit, még mielőtt lehalna a hype gépezet. Ez az a játék, ahová a LoL és Dota 2 veteránok nyaralni járhatnak, és ismerve az azokban felgyülemlett feszültséget, lesz rá igény.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)