-

Call of Duty: Infinite Warfare előzetes - minden, amit a multiról tudni lehet

|

A hétvégi rajongói esemény során a készítők gyakorlatilag minden fontos információt elárultak a Call of Duty: Infinite Warfare többjátékos módjáról, ami néhány érdekes új koncepciót is bevezet a sorozatba. Mutatjuk, amit eddig tudunk.

The Division, Assassin's Creed Syndicate és más Ubisoft sikerjátékok 5 499 Ft-tól! Hirdetés

A Call of Duty XP megnyitójaként élőben is közvetített bemutató során nem csupán a Modern Warfare Remastered többjátékos módjával ismerkedhettünk meg, hanem a futurisztikus Infinite Warfare multiplayerét is leleplezték a készítők. Az Infinity Ward ugyan nagyban épít a Black Ops III-ban látottakra, rengeteg újdonsággal egészítették ki az ottani rendszereket.

Hirdetés

Először videón érdemes megnézni az élményt, aztán ássuk bele magunkat a részletekbe. Íme:

Testreszabhatóság Call of Duty módra

Kezdésként az előző részben látott Specialist rendszer helyett úgynevezett Rigek közül válogathatunk majd, amik különleges képességekkel rendelkező harci felszerelések, amik testreszabható karakterosztályokhoz hasonlóan működnek majd. Mindegyik más-más játékstílust támogat, ráadásul egy cooldown-alapú fegyverrel vagy képességgel (Payload), illetve egy folyamatosan meglévő passzívval (Trait) még inkább saját ízlésünkhöz alakíthatjuk a Call of Duty: Infinite Warfare Rigjeit.

Mivel rigenként három-három payload és trait közül választhatunk, összesen kilenc variációja lesz egy-egy páncélzatnak, ami a hat riggel összesen 54 különböző összeállítást jelent. A készítők egyenként is bemutatták a hat riget minden kiegészítőjükkel együtt, szóval már ezekkel is ismerkedhetünk.

Warfighter:

Középtávú harcra kihegyezett támadó rig, gyors mozgást és killeket tesz lehetővé.

Payloadok:

Claw: gyorsan, nagy szögben visszapattanó golyókat kilövő fegyver, ami több ellenfél, vagy fedezék mögött bujkáló katonák kiiktatására is alkalmas. Az irányzékkal célozva koncentrálhatjuk a tűzerőt.
Combat Focus: rövid ideig dupla pontokat gyűjtünk a scorestreakek megszerzéséhez.
Overdrive: Ideiglenes sebességbónusz.

Traitek:

Ping: egy ellenség megölésekor szonárhullámot indít el az áldozat helyétől, megjelenítve a minitérképen a többi, környéken lévő ellenséget. Az így megtalált játékosok likvidálásáért bónuszpontok járnak.
Persistence: a scorestreakek nem nullázódnak le halálkor, cseréébe minden eszköz magasabb pontértéket kap, ráadásul mindegyiket csak egyszer használhatjuk egy meccs alatt.
Resupply: a lethal és tactical kategóriába tartozó kütyüket visszatölthetjük, ha lövedékeket használó fegyverekkel ölünk és ezután felveszünk egy úgynevezett scavenger táskát.

Merc:

Védekező rig, amivel gyorsan felszámolhatjuk az adott terület körül lévő ellenségek fenyegetését, fedező tűzre is képes.

Payloadok:

Steel Dragon: több célpontot is követni képes, nagy erejű sugárfegyver.
Bull Charge: páncélozott rohampajzsot ad, amivel átvághatunk az ellenség sorain és útközben kiszedhetünk pár ellenséget.
Reactive Armor: nagy energiájú pajzs, ami a kisebb lőfegyverek lövedékeit megsemmisíti.

Traitek:

Man-At-Arms: nagyobb súlyt cipelhetsz, így teljes lőszerkészlettel kezdesz és a fegyverek nem befolyásolják a futási sebességed.
Infusion: gyorsabban regenerálsz életerőt.
Shockwave: a levegőben szállva egy nagy erejű csapást indíthatsz el, ami a landolásod helye környékén sebez.

FTL:

High-tech rig, ami gyors mozgást tesz lehetővé, hogy közelről bánhassunk el ellenfeleinkkel.

Payloadok:

Eraser: energiaalapú kézifegyver, ami szó szerint megsemmisíti az ellenfeleket.
FTL Jump: kicsi, a fénysebességnél gyorsabb ugrás, ami egy kis távolságon előremozdítja a rig használóját.
Phase Shift: egy másik dimenzióba repíti a riget, ahol csak más, éppen a Phase Shift képességet használó játékosok tudnak megsebezni.

Traitek:

Power Slide: nagyobb sebességgel és messzebbre csúszhatsz, eközben ráadásul használhatod az épp használt fegyvered irányzékát is.
Supercharge: minden megölt ellenfél után egy cooldown-csomagot vehetünk fel, amik az egész csapat super meterének töltésében segítenek.
Perception: értesítést kapsz róla, ha a képernyődön nem látható ellenfelek célba vesznek.

Stryker:

A csapat támogatására és az ellenfél megzavarására alkalmas eszközökkel felszerelt rig, a csapatjátékosok kedvence lehet.

Payloadok:

Gravity Vortex Gun: lassú lövedéket kilövő fegyver, ami eltorzítja a gravitációt, maga felé húzva és sebezve az ellenfeleket.
Micro Turret: különböző felszínekre rögzíthető automata fegyver.
Centurion: erős elektromágneses mezőt alakít ki és megsemmisíti az ellenséges lövedékeket.

Traitek:

Trophy Drone: egy felénk tartó halálos sebzésű gránátot megsemmisít, ekkor kezd újratölteni.
Relay: olyan kütyü, ami jelzést küld a játékosnak, ha egy ellenfelet lát maga előtt.
Hardened: a lehelyezhető kütyük és drónok több életerővel bírnak és a játékos halála után is megmaradhatnak.

Phantom:

Rejtőzködésre és távolsági harcra kihegyezett rig, ami a lopakodást kedvelő mesterlövészeknek lett kitalálva.

Payloadok:

Ballsita EM3: nagy pontosságú elektromágneses lövedék, nagy átütőerővel, ami nem csak megölhet, de a falhoz is szegezhet ellenfeleket.
Pulsar: fejlett elektromágneses szenzor, ami kirajzolja elénk az ellenség helyzetét.
Active Camo: közel láthatatlanná teszi a játékost.

Traitek:

Marked Target: a megsebzett ellenfelek öt másodpercig nem regenerálódhatnak, ha egy így megjelölt ellenfelet egy csapattársad öl meg, bónuszpontokat kapsz.
Heightened Senses: a közelben lévő ellenfeleket hangosabban hallod, míg egy mesterlövészpuska távcsövébe nézel, a közelben ólálkodó ellenfelekre egy pittyegő hang is figyelmeztet.
Rearguard: egy, a hátadon lévő pajzs, ami megvéd a hátulról érkező támadásoktól. Amíg a pajzs aktív, a szemből érkezők kivételével minden közelharci támadás sebzését elnyeli.

Synaptic:

Egy C6 osztályú távirányítású harcidrón, ami a sebességre és a rövidtávú küzdelemre lett kihegyezve. A közelharcot és a géppisztolyokat kedvelő játékosok számára ideális.

Payloadok:

Equalizer: két beépített hangtompítós gépfegyver, közelharcra kifejlesztve.
Reaper:  gyors váltás közelharci módra.
Rewind: visszaállítja a játékos korábbi pozícióját, ezzel együtt az életerejét és lőszerét is.

Traitek:

Combat Burts: minden egyes ellenfél megölése után rövid ideig tartó sebességbónuszt kapsz.
Rushdown: gyorsabban visszatöltő jump pack, ami az elugrás helye körül lévő ellenfeleket sebzi is.
Propulsion: egy gombnyomásra bármelyik vízszintes irányban szökkenhetsz egyet.

Craftold a fegyvert is

A Rigek mellett is rengeteg újdonságot találunk majd a Call of Duty: Infinite Warfare multijában, például bevezetik a fegyverek craftolásának lehetőségét is. Ehhez egy, kizárólag játékkal gyűjthető nyersanyagot kell majd használnunk. Az elsődleges és másodlagos fegyverekből is négy ritkasági szint lesz majd, amik mind újabb és újabb (de mindig más) passzív bónuszokat adnak az adott fegyvernek, ami sajnos azt is jelenti, hogy az újonnan csatlakozó játékosokhoz képest valószínűleg előnyben lesznek, akik már jó néhány órát eltöltöttek a játékkal.

Az így elkészített prototípusfegyverek a játékosok egy régi kedvencét is visszahozzák: ha egy fejlett mesterlövészpuskával 25 killt össze tudunk szedni anélkül, hogy meghalnánk, a Call of Duty: Modern Warfare 2 óta nem látott atombombát kapunk, amivel automatikusan véget vethetünk a meccsnek, minden játékost likvidálva. Szokás szerint a futurisztikus fegyverekre aggatható kiegészítők, ahogy a tactical és lethal kütyük is a loadoutunk tíz elosztható pontjaiból használnak el egyet-egyet.

Ez utóbbiak közül kettőt bemutattak a készítők: a Seeker Grenade robbanás előtt hozzátapadhat egy ellenfélhez, míg a Black Hole Grenade kirántja a fedezékből és magába szívja a pórul járt karaktereket. A Call of Duty: Infinite Warfare fejlesztői szerint egyébként a bővebb kütyüválaszték arra sarkallja majd a játékosokat, hogy gyakrabban áldozzanak ezekre egy-egy pontot a loadoutjukból. A scorestreakek hasonlóan fognak működni, mint a legutóbbi CoD-részekben, így nem csak a killekért, hanem a játékmód feladatainak teljesítéséért és asszisztokért is megkaphatjuk őket.

Kütyük a frontra

A jutalmak között lesznek olyan klasszikus kütyük is, mint a UAV, vagy a UAV-blokkoló, de lesznek újdonságok is az Infinite Warfare-ben. Így például lehívhatjuk az R-8C robotpáncélt is, ami egy kis Titanfall-hangulatot hoz a CoD-ba, ugyanis akár követhet is minket automatizált bajtársunk, de a lábaknál akár mi is beszállhatunk és ilyenkor manuálisan is kihasználhatjuk a robot tűzerejét. A pályák ezúttal is úgy lesznek kialakítva, hogy a Black Ops III-ra építő, a lendület körül forgó mozgási rendszert kihasználhassuk, így bőven lesznek például falon futási lehetőségek is.

Emellett a mapek struktúrája egymás felé is tereli majd a játékosokat a folyamatos akció érdekében, de bőven hagy lehetőséget taktikus mozgásra és hogy megkerüljük az ellenfeleinket. A naprendszer minden szegletét bemutatják majd a Call of Duty: Infinite Warfare csataterei, így járhatunk majd Japán nyüzsgő városaiban, egy űrállomás folyosóin, egy aszteroidát fúró bányászállomáson, vagy éppen a Titán hold barlangjaiban. Az idei CoD-ban ráadásul lesz egy metajáték is, ugyanis négy úgynevezett Mission Team egyikéhez is csatlakozhatunk majd.

Ezeknek a Pokémon GO-ra emlékeztető módon lesz egy-egy vezetője, akik tippekkel és utasításokkal látnak majd el. A csapatok kapnak majd egyedi kihívásokat is, amiket teljesítve kozmetikai jutalmak, XP-bónuszok és extra felszerelések üthetik a markunkat.

Összességében tehát rengeteg újdonsággal és a korábbi rendszerek bővített és fejlesztett változatával vár a Call of Duty: Infinite Warfare többjátékos módja, úgyhogy a veteránoknak is érdemes lehet visszanézni, még akkor is, ha ez az egész sci-fi körítés unalmas számukra. Benne van, hogy az élmény feledteti a nem éppen közönségkedvenc koncepciót. 

Hirdetés

Te mit gondolsz?

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!