Hirdetés

Call of Duty: Modern Warfare 3 Zombies teszt - egy egészen más világvége

|

Egyáltalán nem olyan a Modern Warfare 3 zombis módja, mint amit a Treyarchtól megszoktunk, de néhány órát el lehet vele ütni.

Hirdetés

Elmondtuk már, hogy a Call of Duty: Modern Warfare 3 kampányát szörnyen elszúrták, ahogy azt is, hogy bár az árazással lehet vitatkozni, és nem minden változtatás tett jót az élménynek, a többjátékos módok még mindig szórakoztatóak, így nem maradt más hátra, mint a zombis mód. Lehet ütni az Activisiont, de tény, hogy egy csomagban három teljesen más élményt kínál minden évben, és nincs még egy játék, aminél szükségét érezzük, hogy három kritikában foglalkozzunk vele. Önmagában ez persze semmit nem jelent, pláne akkor, ha mindhárom élmény félkésznek, elsietettnek hat.

Idén valami olyan történt, ami még sosem: egy Modern Warfare játékban jelentek meg a zombik. A Zombies mód a Treyarch sajátja (ezt is ők készítették), láttuk már világháborús részekben is, ám korábban, az eddig az Infinity Ward által gondozott szériában a valóságtól alapvetően nem elrugaszkodó kooperatív küldetéseket játszhattunk, élőholtakkal nem nézhettünk szembe. Az élmény egészen más, mint eddig, egyszerre zombiesos, egyszerre Warzone-os, alapvetően jó móka, de kell még neki némi törődés.

Hirdetés

Csináljunk valamit, ha már itt vagyunk

Aki a Modern Warfare 2 DMZ módjával játszott, nagyjából tudja, milyen élmény vár rá. Háromfős csapatunkkal megérkezünk egy urziksztáni területre, amit élőholtak lepnek el, és amelynek bizonyos pontjain küldetések várnak ránk. Célunk minél több értékes cuccot szerezni, mielőtt lejár az idő, majd a kimenekítési pontok valamelyikén keresztül távozni épségben. A küldetések nem kifejezetten kreatívak: van, hogy egy extra erős ellenfelet kell szétzúznunk, vagy tojásokat szétlőnünk, eljuttatni egy harckocsit A-ból B-be, netán meghiúsítani a Zakhaev vezette, Terminus nevű katonai szervezet terveit, amire ők hús-vér (ahol mind a hús, mind a vér a testen belül van) katonák bevetésével válaszolnak. 

Ahogy haladunk előre, egyre jobb cuccokat szerezhetünk, Pack-a-Punch állomásoknál tehetjük magunkat erősebbé, és beljebb haladhatunk a térkép közepe felé, ahol keményebb ellenfelek, cserébe értékesebb jutalmak várnak ránk. Képességeinket italok elfogyasztásával is javíthatjuk, például átláthatunk falakon, hogy könnyen kiszúrjuk az ellenfeleket és a lootolni érdemes ládákat. Ha sikerül kimenekülni, és nem bontanak le minket, megtarthatunk mindent, ami befért a táskánkba és a kezünkbe, ha nem, bukjuk a cuccainkat - akár olyan fegyvereket is, amiket még a bevetés előtt választottunk ki, de nem "biztosítottuk" őket, nem tettük fixé.. Más csapatok is dolgoznak ugyanazért a célért, de ránk nem jelentenek veszélyt, összefuthatunk velük, hogy egymást erősítsük. A Zombies móddal egyébként multis karakterünk is fejlődik, a napi kihívásokkal XP-t szerezhetünk, és feloldhatunk eszközöket ugyanúgy. Felszerelésünk viszont teljesen különálló, a fegyvereket ki kell mentenünk a zónából, hogy aztán egyedivé tehessük és használhassuk őket.

Megúsztuk

Mindeközben van azért egy átívelő sztori az Operation Deadbolt kampány keretében, amin úgy haladhatunk végig, hogy kisebb küldetéseket teljesítünk: ezek célja elsősorban az, hogy megtanítsák nekünk a játék alapjait, rendszereit, rábírjanak minket, hogy mindent használjunk, ami rendelkezésünkre áll. Eleinte zombikat kell elgázolnunk autóval, ládákat nyitogatnunk, fegyvereket vennünk, adott típusú feladatokat teljesítenünk, aztán később jönnek a történetet elmesélő missziók is, de addig eljutni türelmet, kitartást igényel, különösen úgy, hogy amikor specifikus cuccok használatára vagyunk kötelezve, a szerencse is szerepet játszik, nem biztos, hogy mindent meg tudunk szerezni gyorsan, amire szükségünk van a haladáshoz.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Minden menet legfeljebb kb. 1 órán át tart (bármikor kimenekülhetünk közben), ebből kell kihoznunk a legtöbbet. Hogy mit csinálunk, mennyire vállalunk kockázatot, hány házat túrunk fel kedvtelésből, az rajtunk áll. Véletlenszerűen rábukkanhatunk érdekességekre, de az élmény nem olyan irányított, mint korábbi Zombies módokban, nem olyan hangsúlyos a történetmesélés sem - ez lényegében a DMZ, csak zombikkal és pár extra elemmel, emberi ellenfelek nélkül, ami egy érdekes egyveleg, és pár körig szórakoztató, de aztán beüthet a hiányérzet.

Ez a játékmód egy fárasztó nap levezetéseként most még megállja a helyét, főleg úgy, hogy tényleg rajtunk áll, mennyire megyünk mélyre, mekkora kockázatot vállalunk, és milyen küldetésekkel szeretnénk foglalkozni. Ugyanakkor kevés azoknak is, akik a klasszikus Zombies-élményt kedvelték, és kevésnek érezhetik a DMZ kedvelői is. Vannak jó pillanatai, de több kell még, hogy igazán élvezetes maradhasson, mert az egyszerűbb feladatok ismételgetése csak ideig-óráig köti le a figyelmünket, a sztorival haladni pedig csak nagyon lassan lehet.

Call of Duty: Modern Warfare 3 (2023) Zombies
Aki igazi Zombies-élményre vágyik, ne itt keresse, de aki PvP nélküli DMZ-t szeretne, annak íme.
Ami tetszett
  • haverokkal ideig-óráig szórakoztató
  • a DMZ mód elemeit jó ötlet volt beépíteni
Ami nem tetszett
  • minimális köze van a korábbi Zombies módokhoz
  • egy idő után unalmassá válik
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)