Escape from Tarkov előzetes - hardcore MMO S.T.A.L.K.E.R. beütéssel

|

Ha hardcore túlélőjátékról van szó, akkor csak az oroszokban bízhatunk. Lássuk, mit tud a legújabb poszt-apokaliptikus csoda, az Escape from Tarkov!

Kerülj képbe egy akciós gamer monitorral! Hirdetés

Még novemberben bukkant fel az orosz illetőségű Battlestate Games készülő játéka, az Escape from Tarkov, amely egy csapásra belopta magát a szívünkbe. Úgy látszik a túlélőjátékok nem akarnak kimenni a divatból, sőt, idén kifejezetten besűrűsödik majd a program, hiszen a hamarosan megjelenő Tom Clancy's The Division mellett - ha minden jól megy - végre végső stádiumba ér a DayZ fejlesztése is. Persze fejlődésre mindig van lehetőség, az Escape from Tarkov pedig nagyon magasra teszi azt a bizonyos lécet. A viszonylag fiatal csapatban olyan veteránok is dolgoznak, akik a S.T.A.L.K.E.R., a Mass Effect vagy a Bioshock játékokat tető alá hozták, így tapasztalatban egyáltalán nincs hiány.

Hirdetés

Mother Russia

A játék napjaink Oroszországában játszódik, ahol Tarkov városát két katonai frakció összetűzése nyomán az orosz hadsereg és az ENSZ elszigetelték a külvilágtól. Ahogy azt már valószínűleg a játék címéből kitaláltátok, a mi célunk (miután csatlakoztunk valamelyik frakcióhoz), hogy elmeneküljünk a városból, közben pedig fényt derítsünk arra, hogy milyen erők is mozgolódnak a háttérben. A készítők fontosnak tartották kiemelni, hogy a játék minden aspektusánál a realizmus volt a legfőbb cél, így nem lesznek természetfeletti jelenségek vagy mutánsok.

Az Escape from Tarkov egy FPS-MMO-RPG hibrid, ami egyben az is jelenti, hogy rengeteg ponton bukhat meg, de egyelőre nagyon ígéretesnek tűnik. A játék magját egyértelműen az MMO részek képezik majd, de lesznek offline teljesíthető kihívások is. A játékosok egyedül és csapatban is részt vehetnek PVE és PVP kihívásokban, valamint teljesíthetnek különböző küldetéseket, amiért tapasztalati pontot és lootot kapnak. A legnagyobb zónák 16 négyzetkilométeren terülnek majd el, ám itt sem lehet egyszerre 64 játékosnál több, ami nem kifejezetten sok, de annál különlegesebbé teszi majd a találkozásokat.

Raidelni jó

Lesznek különböző raidek, amelyek során egy megadott területen kell teljesítenünk egy adott feladatot. Bár itt elsősorban az AI ellenfelek kiiktatása a cél, nem biztos, hogy csak a mi csapatunk tevékenykedik az adott régióban, így belefuthatunk más játékosokba is. Fontos, hogy ha egy raidben meghalunk, akkor nemcsak az ott lootolt tárgyainkat veszítjük el, hanem mindent, amit magunkkal vittünk, így érdemes körültekintően eljárni. Természetesen lesznek rejtekhelyek, ahol biztonságban lepakolhatjuk a nem létfontosságú cuccainkat, extra fegyvereket és egyéb kiegészítőket. A raideket bárkivel teljesíthetjük, de érdemes megbízható csapatot választani, hiszen előfordulhat, hogy a saját csapattársaink az utolsó pillanatban a lootért elárulnak minket. Azért nem lehet túlzásba vinni a csapattársak lemészárlását, erről egy karma-rendszer gondoskodik majd.

Ahogy egy valamire való RPG-ben, itt is lesz karakterfejlesztés, amit a Battlestate Games szerint leginkább a The Elder Scrolls játékokból megismert rendszerhez lehet hasonlítani. Négy területen (Fizika, Harci, Mentális, Gyakorlati) összesen 150 képesség közül választhatunk, amelyek egy részét meghatározza majd a frakciónk. Ezekre aztán később pontokat oszthatunk, sőt: ha nem foglalkozunk az adott képesség használatával és fejlesztésével, akkor idővel elfelejtjük azt. A játékban fellelhető kereskedőktől nemcsak vásárolhatunk, hanem tőlük kapjuk majd a küldetéseket is. Minden egyes NPC rendelkezik majd valami egyedivel, amit csak nála tudunk beszerezni, de érdemes odafigyelni, mert ezek a karakterek nem feltétlen szeretik, ha másnál vásárolunk, így megorrolhatnak ránk. 

J'adore hardcore

A fejlesztők harci szimulátorként tekintenek a játékra, és jelenlegi információink szerint az Escape from Tarkov lesz a legrealisztikusabb lövölde, amivel valaha találkoztunk. Egyszerű életerő helyett minden végtagunk külön is megsérülhet, ami nyilvánvalóan nem várt következményekkel jár majd (mondjuk elkezdünk sántítani). Egy ilyen sérülést érdemes mihamarabb ellátni, különben könnyen elfertőződhet, abba pedig bele is halhatunk. A kórlapra egyébként felkerült még a dehirdatáltság, a mérgezés és a vérveszteség is, amelyekbe szintén belehalhatunk, és a dinamikus időjárás sem csak a látási viszonyok miatt lesz fontos, ugyanis a hőmérsékletingadozás ugyanúgy kihat a karakterünkre és a fegyvereinkre.

Ha már a fegyvereknél járunk: a napjainkban is használt orosz golyószórók mellett második világháborús darabokkal is találkozhatunk, illetve lesznek közelharci fegyverek, mint a vadászkés vagy a gyalogsági ásó. Természetesen itt is a szimuláció áll a középpontban: élnek a fizika törvényei, a lövedékekre hat a ballisztika, a fegyverek túlmelegedhetnek, beragadhatnak. A különböző problémák magán a fegyveren is láthatóak lesznek, így ha már egy összekarcolt, csupa sár AK-47-et tartunk a kezünkben, akkor érdemes lehet megjavítani azt. Természetesen át is alakíthatjuk az egyes darabokat, szinte mindent lecserélhetünk a markolattól a táron keresztül a távcsövön át egészen az olyan extrákig, mint a lámpa vagy a lézeres rásegítés. Ezeket egy a Crysishoz hasonló 3D-s felületen tehetjük meg.

A PC-exkluzív Escape from Tarkov fejlesztői semmiképp sem szeretnék egy freemium modellel bonyolítani a játékosok életét, így a játékot meg kell majd vásárolnunk. Az előrendelés már él, a legolcsóbb csomag 35 euró, a legdrágább 110, utóbbihoz Season Pass, in-game extrák (nagyobb stash, több pénz) és alfa-hozzáférés is jár. A játék bétája valamikor 2016 első negyedévében indul, de még a hivatalos rajtra is sor kerül az év során. 

Hirdetés

Te mit gondolsz?

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!