Hirdetés

Friday the 13th: The Game előzetes - Jason visszatért, és dühösebb, mint valaha

|

A '80-as évek egyik legjobb slasher horrorfilmje most egy aszimmetrikus túlélőjáték formájában tér vissza, hogy megfagyassza a vért az ereinkben.

Hirdetés

Alig néhány nappal ezelőtt jelentették be, de Kickstarteren már 400 ezer dollárt gyűjtött a Gun Media kezei közt formálódó Friday the 13th: The Game, amely igyekszik visszahozni a klasszikus darabolós horrorfilmek hangulatát. 

Az Until Dawn bizonyította, hogy igenis van igény a klasszikusokat idéző horrorjátékokra, így nem csoda, hogy a Péntek 13 filmekre építő játék is azonnal rengeteg támogatóra talált, és kétségünk sincs afelől, hogy a Kickstarter kampányból hátralévő 4 hétben a szükséges összegnél jóval többet kalapoznak majd össze a fejlesztők. A játékmenet első hallásra kifejezetten izgalmasnak hangzik, és bár klisékből itt sem lesz hiány, valószínűleg nem ezzel foglalkozunk majd, amikor valakit éppen kettévágunk egy hatalmas bozótvágóval.

Az aszimmetrikus túlélőjátékban vagy Jasont, vagy a hét táborozó egyikét alakítjuk majd. Nem nagyon érdemes az Evolve-hoz hasonlítgatni a játékmenetet, hiszen itt már az elejétől is a "szörny" vadászik, ráadásul nem feltétlen lesznek jobbak a túlélési esélyeink attól, hogy együtt bandázunk a többiekkel. Időlimit nincs, itt egy kör addig tart, amíg a táborozók mind meg nem halnak, vagy meg nem sikerül szökniük Camp Crystal Lake-ből, ahol egyébként a franchise első részei is játszódtak.

Jason pontosan az a figura lesz, akivel a filmekben is találkozhattunk. Felölti a hokimaszkot (vagy épp a kivágott zsákot, ami szerintem még parább), és elkezdi módszeresen lemészárolni az életükért könyörgő fiatalokat. Eközben a hét táborozó mindent megtesz, hogy megállítsa az őrültet. Mivel Jason elég komoly fizikai fölényben van, nem lehet majd nekirontani (legalábbis nem érdemes), ezért a győzelemhez vagy be kell indítanunk egy kocsit, hogy megpattanjunk, vagy működésre kell bírnunk egy telefont, hogy értesítsük a rendőrséget.

A játékban nem lesznek botok, minden egyes karaktert játékosok irányítanak majd. Erre egyrészt költséghatékonysági okokból van szükség, másrészt a fejlesztők az alapvető emberi viselkedési formák köré építik fel az egész játékot. Ha félsz (márpedig itt biztos, hogy fogsz), akkor általában nem hozol tökéletes döntéseket. Kapkodsz, hibázol, ezt pedig egyrészt nagyon nehéz életszerűen lemodellezni, másrészt tényleg akkor lesz igazi az élmény, ha csak hús-vér játékosokkal leszel körülvéve. Ők azok, akikre számíthatsz, legalábbis egy bizonyos pontig.

A játék helyszínéül szolgáló Camp Crystal Lake-ben bőven lesz hely a bujkálásra, de azért nem kell attól tartani, hogy 10-15 percig anélkül rohangálnánk, hogy találkozunk egy másik túlélővel. A pályán számos random drop is megjelenik majd, amelyek közt fegyverek, menekülésre alkalmas járművek és telefonok is lesznek. Ha túlélő vagy, nyilván ezekhez akarsz eljutni, ha viszont Jason, akkor lehet, hogy pont egy ilyen helyen lapulsz meg a susnyában, míg valaki fel nem bukkan.

A karakterek egyébként a filmből ismert sztereotipizált vonalat követik majd, bár jogi okok miatt nem lesz teljes az egyezés. Minden karakter másban jeleskedik, így az izomagyú focista tovább és gyorsabban tud futni, a szemüveges nerd gyorsabban javítja meg az elromlott telefonokat. Ez persze nem azt jelenti, hogy valaki végig rohangálni fog, Jason szuperhallásának köszönhetően ugyanis akár kilométerekről is kiszúrja, ha valaki zajt csap. Ez hatványozottan igaz akkor, ha több karakter mászkál együtt, ezért kétszer is meggondoljuk majd, hogy együtt bandázunk-e a többiekkel. Egyedül persze minden sokkal parább, és bár egy nagyobb csoportot könnyebb észrevenni, bízhatunk abban, hogy nekünk sikerül majd megpattannunk, amíg a többiekkel végez a gyilkos.

Folyamatosan adaptálódnunk kell majd a helyzethez, hiszen hiába van jól kitervelt menekülési útvonalunk, ha Jason egyszer csak felbukkan és keresztülhúzza a számításainkat. Márpedig fel fog. A filmekben már megszokhattuk, hogy Jason gyakorlatilag egyszerre van mindenhol, és valami hasonlóra számíthatunk most is: a gyilkos képes lesz a pálya bármelyik részére teleportálni (valahogy persze limitálják majd a dolgot), így képes lesz meglepni a táborozókat, bárhol bujkáljanak is.

A túlélők dolgát egy úgynevezett "Fear Meter" is nehezíti majd, ami gyakorlatilag azt mutatja, mennyire retteg az adott karakter. Ez akkor megy fel, ha mondjuk látunk meghalni egy csapattársat, és megnehezíti az olyan dolgokat, mint mondjuk a kulcs behelyezése a zárba. Mivel elég egyetlen játékosnak megpattannia, a csapattagoknak nem feltétlen áll érdekükben, hogy együtt dolgozzanak, mindenki megpróbálhatja menteni a saját irháját. Persze sokan hibáznak majd, ez pedig feszültséget szül, frusztrációt okoz, és további hibákba hajszolja a túlélőket.

A stábba sikerült az eredeti filmek alkotóinak jelentős részét megnyerni, így amellett, hogy az első filmet rendező Sean Cunningham is besegít a munkálatokba, Jason mo-cap munkáit az őt játszó színész végzi, a zenét a filmek dallamait is szerző Harry Manfedini írja, és a Jasont megalkotó Tom Savini is besegít pár ötlettel.

Bár a Kickstarter kampányból bejövő pénz sokat segít majd a projekten, továbbra sem beszélhetünk AAA kategóriás játékról. Ettől függetlenül nagyon bízunk benne, hogy a végeredmény jól sül majd el és egy valóban minőségi horrorjátékot vehetünk a kezünkbe. A Friday the 13th: The Game hatalmas potenciált hordoz magában, hiszen nemcsak játszani, hanem kívülről nézni is nagyon élvezetes lesz, így ez lehet a Twitch következő sztárja. Drukkolunk!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)