Hirdetés

10 érdekesség, amit nem tudtál Marióról

|

Mario karaktere valószínűleg mindenki számára ismerős, viszont most itt van 10 érdekesség, amit kevesen tudnak a legendás vízvezeték szerelőről.

Hirdetés

Léteznek olyan karakterek, akik annyira hosszú ideje vannak jelen, hogy már teljesen kinőtték a médiumot, amiben születtek és a világon mindenki által azonnal felismert kultúrális ikonokká váltak. Elvégre mindenki kapásból tudja, hogy kiről van szó, amikor meghalljuk Superman, MacGyver, Popeye vagy Vágási Feri nevét, és remélhető volt, hogy előbb-utóbb a videojátékok is megtalálják azt a figurát, aki képes reprezentálni ezt a világot.

Mindenki kedvenc vízvezeték szerelője, Mario 30 évvel ezelőtt robbant be a játékok világába és rögtön meg is mentette az iparágat, ami akkoriban a szerencsétlen körülményeknek köszönhetően a teljes csőd szélén állt. Manapság már azok is ismerik őt, akik nem is játszanak videojátékokkal, a védjeggyé vált zenéjét pedig akárki el tudja dúdolni. Az évforduló örömére nézzünk is meg néhány érdekességet, amit nem biztos, hogy tudtatok a bajszos maszek szerelőről.

Mario eredeti neve Jumpman volt

Ez talán még nem is annyira ismeretlen tény, de eredetileg, amikor Mario még a Donkey Kong főszereplője volt, akkor nem volt igazi neve, egyszerűen Jumpmannek szólították. Amit viszont már kevesen tudnak, hogy végül honnan kapta a játékvilág kedvenc főhőse a jelenlegi nevét: a Nintendo of America egy bizonyos Mario Segale raktárépületét bérelte, mikor a játék nyugati megjelenésére készülődtek, viszont szerették volna egy fantáziadúsabb néven bemutatni a közönségnek a karaktert. Végül köszönetképpen a tulajdonosról nevezték el, amiért ő annyira türelmes volt a csapattal a bérleti díjakat illetően.

A Super Mario a világ legnagyobb példányszámban eladott sorozata

Ez talán önmagában annyira nem nagy titok, hiszen manapság már nagyjából hozzászoktunk, hogy Mario nevével gyakorlatilag bármit el lehet adni, de azért a hozzá tartozó számadatok még így is megepőek. Az 1985-ös megjelenése óta majdnem 300 millió példány kelt el Mario játékokból, ami egy hihetetlen mennyiség. Egyébként a Pokémon se semmi a maga 270 milliójával.

A játék ikonikus főcimdala a toplistákra is felkerült

Akár játékost kérdezel, akár nem, szinte mindenki felismeri a Mario zenéjét. A zseniális Koji Kondo által komponált tétel címe egyébként 'Ground Theme', és nem csak a játékokban aratott sikert, de a Billboard toplistákon is szerepelt, nem kevesebb, mint 125 hétig. Azóta már számtalan zenekar játszotta el és dolgozta fel ezt a dalt, mint pl. a London Symphony Orchestra.

Van egy játék, ahol Mario a gonosztevő

Általában véve az egyik leghősiesebb karakterként ismertük meg, de van egy kivétel, ahol Mario levetette magáról a megmentő szerepét, hogy megkeserítse Donkey Kong életét. A Donkey Kong Jr.-ban Mario foglyul ejtette Donkey Kongot, így aztán fiának kell a segítségére sietnie és megmentenie őt. Ki hitte volna?

És olyan is, ahol Bowser volt a jófiú

Ugyanezen a gondolatmeneten továbbhaladva a fordítottja is megtörtént és Mario ősellensége, Bowser is kipróbálta az ellentétes szerepkört, méghozzá nem máshol, mint a Square Enix gondozásában készült Super Mario RPG-ben. Ebben a szerepjátékban Mario és Bowser kénytelenek voltak félretenni az ellentéteiket és egyesíteni az erejüket, hogy leszámoljanak közös ellenségükkel.

Mario majdnem lézerágyúval darálta a gombákat

A Mario sosem volt egy különösebben aggresszív, erőszakos játék, elvégre főhősünk legtöbbször a humánus utat választja és  egyszerűen puszta kézzel veri szét az ellenfeleit. Viszont nem mindig ez volt a terv, ugyanis eredetileg úgy tervezték, hogy egy puskával és lézerfegyverrel tegyen igazságot a királyságban, de szerencsére végül nem így sült el.

Az eredeti Super Mario Bros. elfért egy 256KB-os kazettán

Az akkori programozóknak hihetetlenül ravasz technikai trükköket kellett bevetnie, ha egy komolyabb játékot rá akartak préselni az igen limitált hardverekre. Hatalmas elismerést érdemel, hogy a játék fejlesztői egy egész játékot képesek voltak létrehozni akkora helyen, ami manapság már egy képnek se nagyon elég. 

Át lehet ugrani a pálya végén lévő zászlórudat

Viszont nagyon nem érdemes. Bizonyára mindenki eltűnődött már azon, hogy milyen csodákat találhatunk, ha valahogy sikerül átugrani a pálya végét jelző rudat, viszont akiknek sikerült, nem sok érdekeset találtak a túloldalon. Végtelenül futhatunk az ismétlődő háttér előtt, amíg le nem jár az idő. De legalább ennek tudatában már egy kicsit nyugodtabban alszunk.

Mario megjelenését a hardveres korlátoknak köszönhetjük

Valószínűleg a legtöbb ember úgy gondolja, Mario mára ikonikussá vált külsőjét egyszer valaki csak megálmodta, hogy aztán egy programozó bevigye a játékba és kész, de ez akkor nem volt ilyen egyszerű. Csak nagyon kevés pixelen tudták ábrázolni a karakterét, így néhány trükkre volt szükség. A sapka azért kellett, mert az ugrás közben lobogó haját nem tudták volna megcsinálni. Mivel ennyi képponton szájat rajzolni sem egyszerű mutatvány, ezért inkább a könnyebben felismerhető, szájat is eltakaró bajusz mellett döntöttek. A kantáros nadrágra pedig azért volt szükség, hogy meg lehessen különböztetni a karját a testétől.

A Super Mario Bros. film az első játékból készült adaptáció

Az mondjuk már más kérdés, hogy mennyire vállalhatatlanul rossz lett. Ennek köszönhetően az első Nintendo film egyben az utolsó is lett, arról már nem is beszélve, hogy ezzel útjára indult a pocsék játékadaptációk mai napig is tartó tradíciója. Még maga Miyamoto is elismerte, hogy a film mennyire működésképtelen volt, mondjuk valamiért ő azt mondta, hogy "túlságosan olyan volt, mint a játék."

Persze ez csak egy része azoknak az érdekességeknek, történeteknek, megválaszolatlan legendáknak, amelyekkel Mario végleg beírta magát a történelemkönyvekbe. Elképzelhetetlen, hogy hol tartana most a játékipar nélküle és nagyon reméljük, hogy még legalább ennyi ideig élvezhetjük a kiváló kalandjait.

Ti mit gondoltok? Tudtok valami olyan érdekességet, amit szerintetek kevesen tudnak? Ha még nem tettétek, tegyétek magatokat próbára kvízünkkel!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)