Hirdetés

Overwatch előzetes - a Blizzard új irányba nyit, és jól teszi

|

Kipróbáltuk a Blizzard ígéretes csapatalapú lövöldéjét és nem bántuk meg: az Overwatch tovább erősíti azt a tényt, hogy a stúdió neve garanciát jelent a minőségre.

Hirdetés

Soha nem gondoltam volna, hogy lesz olyan fejlesztőcsapat, amely rá tud venni, hogy önként és dalolva játsszak csapatalapú FPS-sel. A Blizzard megoldotta. Az Overwatch elképesztő módon beszippantja még az olyan laikusokat is, mint én, akik eddig tudatosan kerülték a CS- vagy CoD-féle kompetitív lövöldéket.

 

Vintage ötletek

Az alapgondolat borzasztóan egyszerű: végy hat-hat, művészi szinten kidolgozott karaktert, és ereszd össze őket egy okosan kigondolt pályán. Jelölj ki számukra célt, majd dőlj hátra, és nézd, ahogy piszok szórakoztató módon darabokra szedik egymást. A Quake óta működik ez a modell, de én valahogy soha nem kaptam rá az ilyen menetekre. Mindig úgy éreztem, hogy az ellenfél pontosan tudja, merre vagyok, és ha én láttam meg őt először, akkor is olyan bénán céloztam, hogy esélyem sem volt halálpontos fejlövéseivel szemben. Évekkel később megpróbálkoztam még egyszer Modern Warfare-hétvégéken megtalálni ebben a szórakozási formában a jót, de aztán a tízéves mesterlövészek gyorsan elvették a kedvemet (bár ma is azt vallom, hogy csalóprogramot használtak, és az ilyesmit szigorúan tiltani kellene). Az Overwatch azonban nem őket célozza meg, nem akarja letaszítani a CS:GO-t a trónjáról. Helyette inkább azokat próbálja meg játékra bírni, akik eddig idegenkedtek a stílustól, de bíznak a Blizzard nyújtotta minőségben. Kaptunk a kiadótól belépőt az év végi bétába, de azt viszonylag hamar lelőtték; csak február elején indult újra az Overwatch tesztelése egy halom új tartalommal.

Trinity

A Blizzard persze nem tagadta meg gyökereit, a 21 karakter között megtaláljuk az MMO-k és a MOBA-játékok legfontosabb karaktereit. A DPS halálosztók mellett megjelennek a tankok, a gyógyítók és az építők is, és mindegyik más-más technikát igényel. A tankok hatalmas energiapajzzsal védelmezik a mögöttük haladókat, vagy éppen személyes védőburkot vonnak a gyengébbek köré. Ezeknek a harcosoknak az életereje is magasabb, cserébe viszont sokkal lomhábbak - nem tudnak egyetlen mozdulattal felugrani a háztetők fedezékébe. Közelharcban nagyot ütnek, de odáig el is kell jutni. A DPS-ek is igazi egyéniségek, nem találni közöttük két hasonlót. A gyógyítók és az építők a support osztályhoz tartoznak, de ez ne tántorítson el senkit, őrületesen szórakoztató velük harcolni (én például az utóbbi napokban játszott meccsek csapat-összeállításaiból egyszer sem hagytam ki a tankot vagy a gyógyítót). Amúgy az sem gond, ha mind a hat karakter DPS beállítottságú, mivel minden egyes halál után választhatunk közülük, így bármikor módosíthatjuk a taktikát és az összeállítást.

 

Blizzard MOBA v2.0

A februári zárt bétában már kilenc pályán és három játékmódban harcolhatunk egymással. Ezek a játékmódok ismerősek lehetnek, a térkép valamely pontját kell az ellenőrzésünk alá vonnunk, vagy éppen egy rakomány útját kell biztosítanunk. Ezen a téren egyelőre nem találunk világrengető újítást, de bízom a Blizzard kreativitásában, biztosan bevezetnek majd a kategóriában eddig még nem látott játékelemeket. Már most kőbe van vésve, hogy a játékot a buy-to-play működési rendszerben üzemeltetik, tehát fizetnünk kell azért, hogy játszhassunk vele, de cserébe mind a 21 karakter játszható lesz induláskor. Az újonnan bevezetett fejlődésrendszer keretein belül azonban fejlődik Overwatch-accountunk: minden egyes meccs után tapasztalati pont jár. Szintlépések után kapunk egy ládát, amelyben különféle kozmetikai tárgyak lapulnak: egyszerű skinek, győzelmi mozdulatok, új karakteranimációk vagy akár egyedi szövegek. Ezek egyáltalán nem befolyásolják a játékmenetet, mindössze arra jók, hogy menőzzünk a feltuningolt karakterekkel a többi játékos előtt. Természetesen nem maradhatott ki a mikrotranzakció sem; ez a megoldás a Hearthstone-ban és a Heroes of the Stormban is bevált a Blizzardnak, bolond lenne kihagyni. Hihetetlen mennyiségű pénz van ezekben a kozmetikai kiegészítőkben, mert sok játékosnak okoz örömet, ha egyedi karakterrel tud győzedelmeskedni mások felett.

Az Overwatch az idei év egyik nagy sikere lesz FPS-fronton, nem lennék meglepve, ha dobogós helyezést érne el ebben a kategóriában. Borzasztóan vicces, pörgős, gyenge gépeken is elfut, ráadásul öt-tíz perc alatt végigvihetők a menetek. Persze megvan annak a veszélye, hogy összeakadunk nagyon erős csapatokkal, és a mi oldalunkon csak tétova ötévesek állnak, ám ilyenkor sem kell sarokba vágni a kontrollert, egyszerűen kapcsoljunk át a gép elleni küzdelemre. Ebben a játékmódban az ellenfelek mesterséges intelligenciája egészen korrekt, és biztos vagyok benne, hogy még fejlődik is a megjelenést követő hónapokban. Nagyon kíváncsi vagyok, mit tervez a Blizzard e-sport téren; ez a stílus még hiányzik a repertoárjából, adja magát az ötlet, hogy egy jópofa versenysorozatot húzzanak fel az Overwatchra. Rajongókból egészen biztosan nem lesz hiány.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)