Hirdetés

Hőskori leletek - Max Payne

|

Kétféle ember létezik. Aki imádott Bullet time-ban halomra lőni mindenkit és a mocskos hazug disznó. Max Payne sokunk gyerekkorának valószínűtlen hőse volt. Rá emlékszünk ma, mivel 15 éve van velünk.

Hirdetés

A Hőskori leletek azért is jó, mert amikor néha-néha szembejön egy olyan kép vagy videó, amiről eszünkbe jut valamelyik régi játékélményünk, azt megoszthatjuk veletek is.

Max Payne karakterét nyilván nem sok embernek kell itt bemutatni, mert ha esetleg nem is voltatok ott a Remedy Max Payne-jének 2001-es rajtjánál, a későbbi Rockstaros verzióról, a Max Payne 3-ról már biztosan hallottatok. Aztán egyszer bulldog fejjel (ha nem tudnátok, ilyen a bulldog fej) görgettem lefele a Zinternetet és találtam egy képet Sam Lake-ről, aki éppen Max Payne-nek öltözött.  

Sam Lake (eredetileg Sam Järvi, a finn tó szóból angolosította a művésznevét) alkotta meg a Max Payne karakterét, de egyébként ő írta a történetet és a forgatókönyvet is, sőt, a Remedy akkori anyagi helyzete miatt színészként is be kellett ugrania a képregényszerű átvezetőknél. A második részben, a The Fall of Max Payne-ben erre már nem volt szükség, mert lényegesen nagyobb büdzséből dolgozhattak a srácok, úgyhogy Lake csak az írásra koncentrált. 

Imádtam Max Payne karakterét. Számomra ő volt az első olyan videojátékhős, aki nem volt egyértelműen jó, úgyhogy sokkal könnyebben tudtam vele azonosulni, mint a többi fehér lovon vágtató igazságosztóval. Ehhez mondjuk rengeteget tett hozzá James McCaffrey hangja is, akivel legszívesebben hangoskönyveket mondatnék fel, olyan jó hallgatni.

A Max Payne mély nyomokat hagyott bennem, de a történetére valahogy már csak részleteiben emlékszem. Inkább csak az maradt meg, hogy nagyon nyomasztó volt, de szent küldetésemnek éreztem, hogy továbbmenjek és megbosszuljam Max családját. Illetve persze az, hogy minden ajtón lassított felvételben ugrottam be. Meg a gyógyszerek hangja. Ja, és a kilépőképernyő. Oké, újra kell játszani. 

Hőskori leletek annak az időnek állít emléket, amikor még egy kicsit egyszerűbb volt játékosnak lenni - vagyis inkább máshogy volt bonyolult. Ha egyikünknek eszébe jut valami egy régi kedvenc játékával kapcsolatban, belefutunk egy régi trailerbe vagy zenébe, ami valamelyik klasszikusra emlékeztet minket vagy csak megosztanánk veletek valamit a játékosmúltunkból, akkor azt mind ebben az új rovatban fogjuk megtenni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)