Hirdetés

Az orosz fejlesztők államilag támogatott játékmotorral függetlenednének a nyugattól

|

Orosz fejlesztők arra kérték a kormányt, hogy segítsen nekik egy "nemzeti játékmotor" kifejlesztésének finanszírozásában.

Hirdetés

Közel öt hónapja indított offenzívát Oroszország Ukrajna ellen, és a háborúnak még nem látni a végét. A nyugati cégek sorra jelentették be, hogy nem kívánnak Putyinékkal üzletelni, az Unreal Engine-t fejlesztő Epic Games március elején vált le félig-meddig az orosz piacról - a termékeikhez való hozzáférést ugyan nem blokkolták, de a kereskedelmet igen, ahogy a Unity is felfüggesztette tevékenységét.

Ezzel az orosz játékfejlesztők is veszélybe kerültek, hiszen közülük is rengetegen hagyatkoznak a két legnépszerűbb játékmotorra. A megoldást most sokan az orosz kormánytól várják.

Hirdetés

Kommersant beszámolóját követően az orosz Digitális Fejlesztési Minisztérium is megerősítette, hogy az IT-világ jelentős képviselőivel, egyebek mellett a VK közösségi oldal üzemeltetőivel is leültek tárgyalni egy helyi fejlesztésű videojátékmotor elkészítéséről, ami állami támogatással, 20 és 500 millió rubel (138 millió és 3,5 milliárd forint) közti összegből valósulhatna meg attól függően, az IT-fejlesztésre fordítható alapból mennyi jutna a célra.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Egy meg nem nevezett forrás a Kommersantnak azt mondta, iszonyat mennyiségű pénzre lenne szükség a már meglévő megoldások, forrásanyagok, eszközök, pluginek elkészítéséhez, illetve meg kellene győzni az Nvidiát és az AMD-t is a motor szoftveres támogatásáról, de ez problémás, mert mindkét cég kivonult Oroszországból a háborút követően. Ezt a kiadást jelenlegi helyzetben majdnem biztos, hogy nem fogják bevállalni.

A legismertebb orosz videojátékos cégek egyébként többnyire elhagyták már az országot. A 1C Entertainment nemrég Fulqrum Gamesre keresztelte át magát és Lengyelországba helyezte székhelyét, a War Thunderről ismert Gaijin Entertainment 2020-ban Budapestre költözött, a Pathfinderekért felelős Owlcat Games pedig Ciprusról tevékenykedik. Az Escape from Tarkovot készítő Battlestate Games változatlanul Szentpétervárról dolgozik.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)