Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - még a rádióban is Commodore 64 program szólt

|

Annyira nagy sláger volt Magyarországon a Commodore 64, hogy a rádióban sem csak zenét lehetett hallgatni, hanem igazi C64-es programokat is leadtak hanganyagként.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész, 23. rész, 24. rész

A Commodore 64 annyira népszerű volt hazánkban, hogy még a rádió is leadott hanganyagként egy C64-es programot, amit ha megfelelő minőségben rögzítettek a hallgatók, akkor bizony egy működőképes anyagot kaptak. Többek között erről is mesél Ligeti Gábor az új Vakondok werk videóban.

Ligeti Gábor az ELTE matematika szakára járt, de mellette hobbiból is foglalkozott már számítástechnikával. '85-'86 körül az egyetemen látott meg egy hirdetést, amiben programozókat kerestek a Novotradehez, így be is kopogott hozzájuk, hogy érdekli a munka. Mivel akkoriban zenével is foglalkozott, és egy saját készítésű zenelejátszót mutatott be az állásinterjún, így először játékok zenéin kezdett dolgozni a cégnél. Aztán kiderült, hogy máshoz is ért, és nemsokára már főprogramozóként vett részt a fejlesztésekben. Az egyetemet befejezve pedig ott is ragadt a Novotradenél.

Első komoly munkája az Electronic Arts által kiadott PC-s Sentinel Worlds I - Future Magic átírása volt Commodore 64-re, ami nem kis kihívást jelentett. Olyan játékok fejlesztésében vett ezután még részt, mint például az angol Piranha által kiadott C64-es Judge Death vagy az amerikai Epyx által kiadott Championship Wrestling C16-os verziója. Az amerikai Mastertronic által megrendelt California Pro Golf-ot is ő fejlesztette, aminél a legnagyobb kihívást nem is a játék leprogramozása, hanem a játékmenet elkészítése jelentette, hiszen akkoriban Magyarországon nem nagyon tudtak még mást a golfról, minthogy valami kis labdákat kell ütögetni. Így külföldről behozott anyagokból kellett ellesniük, hogy miről is szól pontosan ez a játék.

Gábor a werk videóban arról is mesél, hogy milyen sebességgel haladtak a fejlesztések a Commodore 64-es gépeken.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)