Hirdetés

Nem tudod milyen nehéz egy szülő élete? Ez a játék megmutatja

|

A Jostle Parent csak arra született, hogy megmutassa, milyen nehéz is egy szülő élete. Főleg az átok kölyköknek ajánlott.

Hirdetés

Szerencsére egyre több játék jelenik meg, aminek nem az az egyetlen célja, hogy szórakoztasson, vagy hogy profitot termeljen, hanem az is, hogy valamilyen mélyebb üzenetet közvetítsen a játékosok felé.

Az egyik legnehezebb téma talán a szülőség kérdése, amibe még a helyenként zseniális Heavy Rain bicskája is beletört, és a szülői aggodalom kifejezésére tett kísérletből is netes mém lett. Egy újabb, és talán minden korábbinál érdekesebb kísérlet a Jostle Parent, ami mivel csupán egy pixel-grafikával ellátott böngészős játék, a külső helyett a fejlesztés során sokkal több időt és energiát fektetett a fejlesztő, Pippin Barr abba, hogy a szülői szorongás érzését valahogy átadja a játékosnak.

Saját elmondása szerint a játékot az Octodad: Deadliest Catch ihlette, ennek megfelelően az általunk alakított kék pixelszülőnem sincs nagyon lehetősége a gyerekekkel kommunikálni, illetve bár ezúttal nem egy polipot alakítunk, az irányítás szintén nem egyszerű. Viszont míg az Octodad, bár érint olyan kérdéseket, mint a családi és a normaként felfogott nemi szerepek kapcsolata, vagy az érzelmi kommunikáció, alapvetően könnyed, humoros hangulatban teszi mindezt, addig a Jostle Parent inkább tragikus, frusztráló hangulatot ébreszt.

Barr játékában különböző feladatokat kell végrehajtanunk, mint például reggelit adni a gyerekeknek, lenyírni a füvet, vagy például felügyelni őket, míg a játszótéren vannak. Ezt nehezíti, hogy minden egyes helyszínen van valamilyen halálos veszély, mint egy doboz méreg a kertben, egy hibás konnektor a nappaliban, vagy az arra közlekedő autók az utcán. A feszültség alapját pedig az adja, hogy a gyerekek az Octodaddel ellentétben nem csak statikus NPC-k, akik továbbviszik a történetet, hanem önállóan, de persze gyermekien viselkednek.

Ez azt jelenti, hogy bár úgy-ahogy követik a játékos karakterét, gyakran elkódorognak, például ha be van kapcsolva a tévé, egy pillanatra megállnak előtte, megölelik, ezzel egy pillanatra fel is tartva a szülőt, de ami a legfrusztrálóbb, előbb-utóbb mindig a veszélyforrások közelében kötnek ki. A játék közben az okozza majd a legnagyobb fejfájást, hogy egyszerre három lurkót kellene a megfelelő irányba terelgetnünk, ám az egyetlen interakciós lehetőségünk velük az, hogy egy adott irányba taszigáljuk őket.

A Jostle Parent zsenije abban áll, hogy azt a valós, ellentmondásos érzést adja vissza, amikor egy szülő bár szereti a gyermekeit, azok egyszerre frusztrálják is. Ehhez pedig a gyerekek idegesítő mozgási mintáik mellett (mármint abból a szempontból, hogy nehezítik azt, hogy teljesítsük a feladatokat) néha a szó szoros értelmében útban vannak, vagy egy másik lurkó, vagy a feladat teljesítéséhez szükséges tárgy elérésének szempontjából.

Ha szeretnétek kipróbálni, mennyire stresszes virtuális szülőnek lenni, erre a linkre kattintva megtehetitek.

Mit gondoltok, volt olyan játék, aminek igazán sikerült megragadnia egy hasonlóan nehéz témát?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)