Hirdetés

Elkészült a Forbes 2024-es influenszer toplistája – ők hazánk legértékesebb tartalomgyártói

|

Ahogy tavaly, úgy idén is összeállította a Forbes a magyar influenszerek top 20-as listáját, amit - nem meglepő módon - ismét a TheVR vezet.

Hirdetés

2023 februárjában kellemesen felforgatta az internetet a Forbes, amikor közzétette influenszer toplistáját - mi is alaposan foglalkoztunk vele és a körülötte kialakult botránnyal. Várható volt, hogy idén is lesz ismétlés, ahogy az is, hogy néhányan lekerülnek majd róla - a távozók helyére viszont nem feltörekvő, "ismeretlen" arcok, hanem legendás tartalomgyártók kerültek.

A 2024-es lista első helyén a TheVR áll, pozíciójuk létjogosultságát bizonyára senki nem kérdőjelezi meg. Gigantikus Twitch-csatorna állandó reggeli műsorral, folyamatos, profi minőségű tartalomgyártás YouTube-ra - ha valakik, ők tényleg megdolgoztak az népszerűségért.

Hirdetés

A tavaly még harmadik helyen álló Whisper Ton most már a második lett, és két helyet javított Nessaj is, aki a dobogó legalsó fokán áll. Újoncként került fel Zsozéatya, a Jólvanezígy csatorna Csokija és Ádámja, valamint Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő, akik Viszkok Fruzsit, Csecse Attilát és Dancsó Pétert szorították ki.

A legértékesebb magyar influenszerek 2024-es, top 20-as listája végül így alakult:

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. Nessaj
  4. Pamkutya
  5. Cresser
  6. Zsozéatya
  7. Csigér Alex
  8. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  9. JustVidman
  10. Jólvanezígy
  11. Magyarósi Csaba
  12. Radics Peti
  13. TheShowK
  14. Papp Inez Hilda
  15. Szirmai Gergő
  16. Abosi Barna
  17. Sápi Vivien
  18. Makk Adrienn
  19. Körcsönyei Polla
  20. Forstner Csenge

A Forbes leírása szerint a módszertan a következő volt:

"1. 230 fős gyűjtésünket a szereplők követőbázisa, potenciális elérése, közösségi médiás aktivitása és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján negyven főre szűkítettük.

2. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékeltük, négy kategóriában.

  • Követőbázis: az összes releváns közösségi médiumon elért követőszámokat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vettük figyelembe. A HypeAuditor segítségével mértük az influenszerek közönségének minőségét, valódiságát és növekedési trendjét, és egy komplex mutatószámot számoltunk belőlük.
  • Kedveltség: a SentiOne Brand Health Indexet és az eléréshez kapcsolódó mutatóit használtuk. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát - azaz énmárkájuk egészségét, kedveltségét - mérte.
  • Aktivitás: az adott influenszer követőtáborának interakcióit mértük a HypeAuditor analitikáival, azt pontoztuk, mennyire képesek aktivizálni követőtáborukat (a lájkok átlagos száma és a tartalmak közötti eloszlása; a kommentek száma, valódisága; a lájkok és a kommentek aránya).
  • Piaci visszajelzés: a média, reklámügynökségek, valamint az influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó márkák képviselőiből álló, huszonkilenc fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.

3. Az adatpontokat ezután normalizáltuk a négy kategóriában, a számtani átlagukból áll össze az adott influenszer üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindexe."

A szakmai zsűriben a GS-t Csirke képviselte.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)