Hirdetés

Mennyire ártalmas a PC-s kalózkodás?

|

Kiadók és elemzők beszéltek arról, hogy mekkora gondot okoz a kalózkodás PC-n, s hogy mi lehet a megoldás.

Hirdetés

Nincs és soha nem is létezett hiteles adat arról, hogy pontosan milyen arányban vannak jelen illegális játékszoftverek a világ számítógépein, ahogyan azt sem tudja senki pontosan megmondani, hogy a kalózkodásnak köszönhetően mennyivel kevesebb fogy a jogtiszta példányokból.



A témában megszólaltatott piaci szereplők is csak megbecsülni tudják az arányokat. Reinhard Blaukovitsch a Sony DADC-től úgy gondolja, hogy valahol 40 és 80 százalék között lehet az illegális kópiák részesedése. Hozzátette még, hogy éves szinten mintegy 14 százalékkal nő globálisan a kalózszoftverek kereskedelmi értéke.

Kedvenc elemzőnk, Michael Pachter az Ubisofttól kapott értesülésekre hivatkozva annyit közölt, hogy a francia kiadó PC-s eladásai az utóbbi években 90 százalékkal estek vissza. Mindemellett nem nőttek jelentősen a konzolos eladások, tehát nem arról van szó, hogy másik platformra tértek volna át a játékosok.

Christian Svensson, a PC Gaming Alliance sorait erősítő Capcom nevében 50 és 90 százalék közé teszi a nem jogtiszta játékszoftverek arányát.

A helyzet tehát nem túl rózsás - legalábbis ami a hagyományos bolti értékesítést illeti -, ezért szükség lenne valamilyen megoldásra. Pachter szerint a ugyanaz játszódik le most, ami 15 éve Kínában, és az előző évtizedben Dél-Koreában. A kalózkodás következményeként a kiadók kénytelenek online regisztrációval és egyéb - sokszor kellemetlen - megoldásokkal élni.
Az elemző egyébként meglehetős éleslátásról téve tanúbizonyságot kimondja az igazságot is, hogy legális felhasználókat bünteti a DRM. A kiadók hinni akarnak benne, hogy a DRM visszaveti a kalózkodást - pedig nem -, s míg egy átlagos játékos bosszankodik a megszorítások miatt, addig a release csapatoknak nem jelent problémát a védelem feltörése.

Christian Svensson (Capcom) is úgy véli, hogy ha a DRM több fejfájást okoz a vásárlónak, mint a kalóznak, akkor valamit rosszul csinálnak. Mindemellett szükségesnek tartja, hiszen jelentősen javíthatja annak az esélyét, hogy megtérüljenek a PC-s változat fejlesztési költségei.

A nem épp DRM-párti CD Projekt által üzemeltetett GOG.com igazgatója, Guillaume Rambourg szerint manapság az a kihívás, hogy miként jutalmazzák a lojális felhasználókat. Hozzátette még, hogy semmilyen körülmények között sem fordulhatna elő, hogy egyszerűbb legyen egy illegális kópiával játszani, mint egy eredetivel.

Mit gondoltok minderről? Fedi a valóságot, amit az úriemberek elmondtak, vagy teljesen más a véleményetek? Mi kellene ahhoz, hogy a PC-s felhasználók is nagyobb számban vásároljanak játékokat, hogy sokak kedvenc platformja ne mindig az utolsó helyen kullogjon az eladási listákon?

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)