Hirdetés

Állásajánlat - programozz, és tiéd a jövő

|

Egy sikeres magyar cég, a BaseWalk ügyvezetője, Kurucz Attila - aki maga is nagy gamer - mesél többek között arról, hogy miért éri meg nagyon programozást tanulni. Ha programozó vagy és munkát keresel, kattints!

Hirdetés

Testvérlapunk, a PC World alig egy éve indította el HelloWorld nevű mozgalmát a modern informatikai oktatás fejlesztéséért, népszerűsítéséért. Eddig két telt házas informatikai tábor, egy több ezer főt elérő robotverseny és egy ezer gyermeket megmozgató Unplugged előadássorozat bizonyította, hogy hatalmas az érdeklődés a modern informatikai oktatás iránt. És nem a levegőbe beszélünk: a Bell Research legutóbbi tanulmánya szerint 2015-ben 22 ezer informatikus végzettségű dolgozót tudtak volna felvenni a cégek Magyarországon, ha nem lenne munkaerőhiány ezen a piacon. Ez a szám folyamatosan emelkedik, mivel a modern technika egyre több IT-szakembert kíván, de az oktatás egyelőre nem követi az igényeket (jól mutatja ezt, hogy a szakirányú felsőoktatásba egyre kevesebben jelentkeznek). És akkor jöjjön egy még durvább adat: Európában jelenleg kb. 700 ezer fős hiány van szoftverfejlesztőkből, ami 2020-ra egy uniós kutatás alapján 900 ezer fősre nő. Ennek fényében talán nem meglepő, ha azt mondjuk: nagyon megéri programozást tanulni.

Igyekszünk majd néha olyan cégeket is bemutatni, amelyek tárt karokkal várják a szakembereket, ezzel segítve a motivációt a tanuláshoz vagy akár az álláskeresést. Számunkra egyébként külön érdekes a BaseWalk nevű magyar cég, egyrészt azért, mert Taskfit PRO néven futó projektjük az emberi multitasking problémakörre kínál hatékony megoldást (tehát mind a tanulás, mind a munka könnyebb lehet vele), másrészt azért, mert a vállalat ügyvezetője, Kurucz Attila történetesen nagy gamer, így könnyű volt vele szót érteni.

GameStar: Őszintén örültünk, hogy cégvezetőként is nyíltan beszélsz arról, hogy gamer vagy.

Kurucz Attila: Igen, már a C64-es korszak megfogott. Persze nemcsak a játék része, hanem a szakmai oldala is. A PC-korszak hajnalán egy ideig a magam "szórakoztatásán" túl másoknak is raktam össze gépeket az egyetem (Miskolci Egyetem, mérnök informatikus szak - a szerk.) mellett kiegészítő pénzkeresetként, valamint hálózatokat építettem. Igen, LAN-partikra is. Azok az Soundblaster vs. Gravis Ultrasound, majd TNT vs. Voodoos idők…

GS: Maradt a PC a szerelem, vagy jöttek a konzolok is?

KA: 2003-tól egy ideig Párizsban éltem a munkám miatt, a jó borok mellett aztán itt ismerkedtem meg a konzolőrülettel is (beszippantott a kis konzolos boltok hangulata), és 2004-ben vettem egy Xboxot a Halo miatt. Aztán a PGR, meg persze a Forza és később az Xbox 360 sem maradhatott ki. Kettő is volt a családban a két fiamnak, hogy coopban és multiban is játszhassunk; az osztott képernyőt sosem tudtam megszeretni. Persze én minden ilyen beruházást meg tudok indokolni, így azt sem volt nehéz, hogy jött a PS3 a Heavy Rain, az Uncharted és a The Last of Us kedvéért. Egyre nagyobb volt a nyomás, és a pszichológus azt mondta, nincs más megoldás. Persze egy gamer-PC 1994 óta mindig van otthon, ezen 14 éves Dávid fiam nyomja főleg a CS:GO-t és a Hearthstone-t, illetve a kilencéves Kristóf sokat minecraftozik a saját laptopján (amit eredetileg Scratch-tanuláshoz kapott). Léna lányunk most lesz kétéves, gamer ízlésével kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, de lehet, hogy jól jön majd a multis sniper- vagy shotguntapasztalatom, ha 18 lesz.

GS: Azt gondolná az ember, hogy egy gamer csak és kizárólag játékfejlesztő lehet, ha programozással foglalkozik. Ugyanakkor a te példád jól mutatja, hogy egy szenvedélyes játékos akár ügyvezetővé is válhat. Te hogy találtad meg ezt az utat?

KA: A videojáték-ipar fejlődése és újdonságai mindig is fontos szerepet töltöttek be az életemben; ez egyrészt tudatos, mert nagyon sok innováció itt jelenik meg először, másrészt egy olyan hobbi, amelyből nem lehet kinőni, maximum a játékra fordítható idő csökken az ember szakmai és családi életének kiteljesedésével. Ráadásul jó ideje terjed az üzleti életben is a gamification, szóval nem árt képben lenni.

GS: Tudjuk, hogy Magyarországon komoly szakemberhiány van. A BaseWalk egy nagyon érdekes projekten dolgozik, amihez nyilván komoly munkaerő kell. Kiket is kerestek éppen?

KA: Cégünk Budapesten és Miskolcon is rendelkezik irodával. A Taskfit nevű hatékonyságfejlesztő szoftver, amit a BaseWalk fejleszt, olyan iramban készül, hogy folyamatosan keressük a fejlesztő munkatársakat. A szakemberhiányt természetesen mi is látjuk, ezért is indítottuk be a közelmúltban saját utánpótlás-nevelő programunkat. A Miskolc.IT néven futó kezdeményezés a Miskolci Egyetem informatikus hallgatóinak kínál kidolgozott gyakorlati lehetőséget, ami komoly versenyelőnyt jelent számukra az álláspiacon. A legtehetségesebbeket természetesen szívesen üdvözöljük majd munkatársaink között a későbbiek során, de akár nemzetközi cégeknek is bedolgozhatnak távolról a Taskfit használatával.

GS: Mit gondolsz, mit érdemes ma tanulnia egy fiatalnak, ha a jövőben biztos megélhetést akar?

KA: Ha valakiben megvan a fogékonyság a programozásra, akkor mindenképpen azt javaslom, hogy ne sajnálja az időt és az energiát, tanuljon. A megbízható C++-tudás például nagyon jó és mély alap tud lenni bármihez. Olyan ez, mint a nyelvek: ha megtanulsz egy komplexebbet, és beivódnak az alapok, a többi már rutinból megy majd. Maga a Taskfit is egy olyan eszköz, amelyet a fejlődés és a tanulás szolgálatába lehet állítani. Használatával például bárki bárhonnan bármikor tud majd dolgozni. Erős géped van? Miért ne tanulhatnál meg egy jó nyelvet és használnád munkára is? Már napi pár órával rengeteget lehet fejlődni (és keresni). Ez is egyfajta sharing economy.

GS: Mit lehet tudni jelen pillanatban azokról a projektekről, amelyekhez csapatot építesz?

KA: A BaseWalk elsődleges prioritású terméke a korábban már említett Taskfit, azaz egy olyan hatékonyságnövelő és feladat-végrehajtást segítő eszköz, amely a mindennapi munkavégzést támogatja szinte minden platformon (pl. Windows, Android, OS X és iOS). A szoftver felhő, big data és machine learning alapokon nyugszik. És hogy ez pontosan mit is jelent a gyakorlatban? Előfordult már, hogy egyszerre több feladaton dolgoztál, és emiatt dokumentumok, fájlok, weblapok és alkalmazások tömegét kellett kezelned? Tele a desktopod, és azon töprengsz, éppen mit zárj be, vagy mit hagyj nyitva, és egyébként hová lettek a tegnapi feladathoz talált fájlok, weblapok, e-mailek, chatek, vagy akár hogy kit hívtál telefonon? A Taskfit használatával bármikor, bármelyik eszközödön "egy klikkre" lehetsz félbehagyott feladataidtól anélkül, hogy valamiről megfeledkeznél vagy elveszne. Ráadásul mindezt gyakorlatilag plusz időbefektetés és adminisztráció nélkül. Megteremtettünk egy sajátos task cloud megközelítést, de ha ebbe most belekezdenénk, akkor az egy nagyon hosszú beszélgetés lenne.


GS: Ha valaki úgy érzi, hogy szeretné kipróbálni magát ezen a területen, mit kell tennie? Hogyan tud jelentkezni hozzátok?

KA: Mivel dinamikus, állandóan változó környezetben dolgozunk, folyamatosan gyűjtjük a jelentkezéseket. Cégünkről további részleteket a basewalk.com és a miskolc.it honlapokon találhattok, illetve az azonos nevű Facebook-oldalakat is érdemes figyelemmel kísérnetek. A jelentkezéseket pedig a hello@basewalk.com (fejlesztőnek), illetve a hello@miskolc.it (gyakornokoknak) e-mail-címekre várjuk.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)