Hirdetés

Phil Spencer szerint korai az Xboxot temetni és a Windows Store-t is helyrehozzák

|

Bár a stúdióbezárásoktól kezdve a megcsappant Xbox-exkluzívokon át a Windows Store-t ért kritikákig nem a legjobb néhány héten van túl a Microsoft, Phil Spencer optimizmusát nem lehet letörni.

Hirdetés

Az utóbbi hetekben nem volt túl sok oka az örömre azoknak a gamereknek, akik a Microsoft platformjain játszanak, ugyanis amellett, hogy a kiadó több, Xbox-játékokon is dolgozó belső stúdiótól megvált, a Windows-zal kapcsolatos terveiket is sok kétség övezi.

A rajongók aggodalmait az Xbox-részleg feje, Phil Spencer próbálta eloszlatni a rá jellemző optimizmussal, amire most talán minden korábbinál nagyobb szükség volt. Akadt például több játékos is, akit arról kellett meggyőznie, hogy a Microsoft nem tervezi, hogy kiszáll a konzolos szegmensből, hiába hozzák ki egyre több exkluzív sorozatukat Windows 10-re is. Spencer szerint az újabb PC-s nyitás csupán azt jelenti, hogy még több fejlesztő, még több játék és még több gamer kerül kapcsolatba a cég játékos termékeivel és szolgáltatásaival, ami azt is jelenti, hogy ők is elkötelezettebbek a gaming üzletáguk iránt.

Természetesen szóba kerültek a bezárt stúdiók és a törölt projektek is, például az Xbox-részleg feje is elmondta, hogy személyesen ő is nagyon szerette a Fable-sorozatot, viszont sajnos nem minden projektjük végződik jól. Bár kitért arra, is, hogy a Microsoft oldalán feltüntetett stúdiókból sem csupán négy maradt, ahogy azt sokan látják, Spencer üzeneteiből az is látszik, hogy a jövőt nem annyira a belső stúdiókban látják (így látszólag nem is tervezik új csapatok felvásárlását), hanem a külső cégekkel való együttműködésben, mint például a Mojang, vagy éppen a Remedy. Az Xbox-főnök szerint ezt igazolják az Xboxra megjelenő játékok is, például kiemelte a valóban egészen sikeres Ori and the Blind Forestet, amivel kapcsolatban ismét elmondta, hogy nem érkezik PS4-re.

Felmerült egy másik érdekes kérdés is, miszerint a Microsoftnak hagynia kéne, hogy a belső stúdiói (ha már ilyen kevés maradt) ne csak egy szérián dolgozzanak. De Spencer szerint a játékiparban manapság nem elterjedt, hogy egy stúdió egyszerre két projekten dolgozzon, sőt, inkább az ellenkezőjére láthatunk sok példát, amikor több csapat együttes munkájára van szükség, hogy befejezzenek egy-egy játékot. Ettől függetlenül ők nyitottak rá, hogy új ötletekkel foglalkoznak a csapataik, példaként erre a Rare-t hozták fel, akik a Sea of Thieves-zel egy egészen új dologgal próbálkoznak.

A kalózos játékon kívül persze sok más egyedi projekt is szóba került, Spencer például beszélt a Gears of War 4-en dolgozó Coalitionnel is, akik jól állnak a munkával, ráadásul hamarosan híreket is kaphatunk a bétáról. Ehhez hasonlóan szerinte eddig jól néz ki a Scalebound és a Microsoft platformjai közül csak PC-re érkező No Man's Sky is, bár ez utóbbival még nem játszott. Végül szóba került a nem túl barátságosan fogadott Universal Windows Platform is, amiről Spencer azt mondta, a hamarosan megrendezésre kerülő Build rendezvényükön bebizonyítják, hogy tényleg egy nyitott platformot szeretnének építeni és hajlandóak hallgatni a fejlesztőkre. Ki tudja, talán innen érkeznek majd legközelebb azok a jó hírek, amikre nem csak a rajongóknak, de Spencernek is szüksége lenne.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)