Hirdetés

Lenovo Y Kupa - az idei legnagyobb esport verseny Magyarországon!

|

A PlayIT-en kezdődik és egészen év végéig tart a Lenovo Y kupa, ahol hatalmas pénznyereményért küzdenek a csapatok. Mutatjuk miről van szó.

Hirdetés

Idén először kerül megrendezésre hazánkban a Lenovo Y Kupa, amire több mint 64 csapatot várnak a szervezők. Az egész évben tartó versenysorozat online selejtezőkkel kezdődik, a legjobb csapatok pedig a PlayIT-eken csapnak majd össze. Az egyes rendezvények legjobbjai aztán bejutnak a novemberben megrendezésre kerülő Lenovo Major döntőre (ez szintén a PlayIT keretein belül kerül megrendezésre), ahol a CS:GO és a League of Legends csapatok egymillió forintos nyereményalapért szállhatnak harcba. A nevezés teljesen ingyenes, így bárki indulhat, aki esélyesnek érzi magát.

A rendezvényről és a hazai e-sport helyzetéről kérdeztük Kökény Csabát, a Lenovo termékfelelősét.

Segíti valamelyik esport-szervezet a munkátokat?
Kökény Csaba: A TWR (The War Room) csapata segíti munkánkat, ők az elmúlt fél évben komoly szervezetté fejlődtek belső felépítésüket, illetve az általuk képviselt minőséget illetően. Jómagam szoros kapcsolatban vagyok velük, több tagjuk régi barátom, így látva erőfeszítéseiket és a színvonalat, amit képviselnek, egyértelmű volt számomra, hogy hozzájuk fordulunk. Most megmutathatják, milyen fából faragták őket, ugyanis nekünk, a Lenovónak komoly felelősséggel jár rendezvényt szervezni. A teljes versenylebonyolítást ők végzik, az online selejtezőktől a döntőkig. 

A LoL játék szervezését a Gamer Events csapata fogja a megszokott magas színvonalon levezényelni. Magyarország nevesebb LoL-eseményein folyamatosan képviseltetik magukat, emellett Magyarországon egyedülálló viewingpartykat szerveznek mozitermekben (pl. LCS és világbajnokságok alkalmával).

Korábban is támogatta már a Lenovo valamilyen formában a hazai esportot?
KCS: Első alkalommal nyújtunk Lenovóként támogatást hazánk esport-fejlődéséhez. Nemzetközi szinten 2015 szeptemberében moccant meg valami szervezetünknél, azóta folyamatosan erősödő irány a gamingvonal népszerűsítése. Gondoltunk hát egy nagyot, és egy 2016-on átívelő rendezvénysorozatot terveztünk. Mély gyökereket szeretnénk ereszteni a játékosközösségekben, ez pedig csak úgy valósulhat meg, ha valódi értéket tudunk adni a játékosoknak hosszú távon. A rendezvény, a közvetítés a játékról, az esemény után születő anyagok minősége, a játékosokat övező atmoszféra és az általános nézői élmény maximalizálása a célunk, továbbá az igen komoly pénznyeremény is emeli a színvonalat.

Szerinted egy magyar fiatalnak érdemes esport-karrier építésébe kezdenie?
KCS: Igen, mivel a világ változik, és az elmúlt években nagyon sokat és nagyon gyorsan fejlődött az esport. Népszerűségét tekintve jelenleg egy exponenciális szakasz elején vagyunk. Az e-sport mindenki számára könnyen elérhető, a nézői élmény egyre magasabb színvonalú, minden egybevág ahhoz, hogy tovább bővüljön ez a piac. A nagy IT-cégek komolyan elkezdtek foglalkozni ezzel a szegmenssel, ezzel tovább növelve a beáramló pénz mennyiségét, amely további gyors népszerűségnövekedést generál. 

Miért épp a League of Legendsre és a Counter Strike: Global Offensive-re esett a választásotok?
KCS: A League of Legends egyértelmű választás volt roppant népszerűsége és komoly játékosbázisa miatt, miközben a Counter-Strike : Global Offensive-et az elmúlt három és fél évben a Valve tudatosan építette fel, végig a nézőbarát mivoltot erősítve, azt szem előtt tartva. Kevesebben játsszák, mint a LoL-t, azonban a Twitch nézőszámaiból kiderül, hogy míg a 11 milliós játékosbázissal rendelkező CS:GO-t az ESL One Cologne eseményen 18,8 millióan követték, addig a már említett 67 milliós bázissal bíró LoL-t, a Championship Series-en "csupán" 13,6 millióan, pedig mind a kettő az év legjelentősebb eseménye volt az adott kategóriában.

Milyen díjazásra számíthatnak a győztesek?
KCS: A Counter-Strike: Global Offensive és League of Legends esetében az egész évben tartó sorozat végeredményeként egymillió forintos pénznyereményre számíthatnak a legjobbak.

Szoktál játszani alkalmanként vagy akár komolyabban is? Nyomon követed az e-sportok valamelyikét?
KCS: Komoly múlttal rendelkezem… legalábbis a játékkal töltött órák tekintetében (nevet). Eredmények a különböző tornákon nem igazán realizálódtak, top 2-4 csapatokban forogtam körülbelül nyolc évig a Counter-Strike 1.6-ban, miután lassan elszakadtam a játéktól. Később pár nagy címet kipróbáltam single player módban, azonban mindig a kompetitív jellegű játékok kötöttek le. A StarCraft II-t szerettem nézni és játszani, azonban lassan sajnos háttérbe szorul. A CS:GO-val viszont heti szinten 4-6 órát játszom, szigorúan kompetitív módban. Természetesen CS:GO-nézőként követem a főbb eseményeket is, a LoL-lal pedig most ismerkedem, már a telepítésen túljutottam...

Az interjú teljes egészében a PlayIT magaziban olvasható, amelyet már beszerezhettek az 576 KByte üzleteiben és persze a PlayIT rendezvényeken. 

Lenovo Y Kupa

Még mindig nem késő nevezni bajnokságra. Regisztrálj, nyerd meg az online selejtezők valamelyikét, majd küzdj meg élesben a PlayIT egyes állomásain. A legjobb csapatok bejutnak a novemberi PlayIT-en megrendezésre kerülő nagydöntőbe, ahol egymillió forintos nyereményalapért csapnak majd össze!

League of Legends regisztrációhoz kattints ide!

Counter-Strike: Global Offensive regisztrációhoz kattints ide!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)