Hirdetés

Star Wars: Battlefront előzetes - X-Wingbe szállni élvezet

|

Hatalmas csaták, ikonikus helyszínek, harc földön és levegőben - novemberben érkezik a Star Wars: Battlefront, ami minden idők egyik legjobb Star Wars játéka lehet. Előzetesünkből mindent megtudhattok róla.

Hirdetés

Régóta várunk. Réges-régóta, ha úgy tetszik. Mióta az Electronic Arts a két évvel ezelőtti E3-on először beszélt a Star Wars: Battlefrontról, sőt, mióta tudjuk, hogy a Star Wars játékok jogai a kiadóhoz kerültek, a szerkesztőség egy emberként rohangál fel-alá izgalmában. A nagyon kurta első teaser és a sokkal-sokkal később kiadott artwork még kevés volt ahhoz, hogy teljes mértékben megbízzunk a DICE-ban, pedig ha valaki, ők tudják, milyen egy jó multiplayer FPS. Ma viszont minden kétséget eloszlattak: a trailer előtt nem sokkal megérkeztek az első információk, és a november 17-én PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re megjelenő játék képében valami olyat kapunk, ami után mind a Star Wars-rajongók, mind a Battlefront játékok kedvelői elégedettek lehetnek.

Réges-régen, de nem annyira régen

Egy kicsit olyan, mintha a LucasFilm megpróbálná kiradírozni az előzménytrilógiát, ami miatt azért kevesen ejtenek könnyet. A Star Wars: Battlefront (legalábbis az alapjáték) az eredeti trilógia idejében játszódik, és hogy, hogy nem, a Lázadók és a Galaktikus birodalom seregei esnek egymásnak a Hoth-on, a Tattooine-on, az Endoron, és a Sulluston, amit eddig még nem láttunk filmen. Egy meccset összesen legfeljebb 40-en játszhatnak, a DICE úgy érezte, ez az arany középút az általános 32 és a Battlefieldeknél látott 64-fős csaták között, és ez az a létszám, ami pont megfelelő. 

Ahogy a korábbi két Battlefront esetében is, úgy most is játszhatunk belső és külső nézetből egyaránt. Kampány nem lesz, viszont rövid offline küldetések igen, amik a filmek emlékezetes jeleneteit dolgozzák fel, és egyedül, valamint kooperatív módban, akár osztott képernyővel is végigjátszhatjuk őket. Ezek esetében több nehézségi szintet kapunk, és a DICE design directora, Niklas Fegraeus nagy újrajátszhatósági faktort ígért.

A harctereken a gyalogos katonák, valamint olyan legendás karakterek, mint Darth Vader vagy Boba Fett mellett járművek is megjelennek; AT-ST-k, AT-AT-k, snow speederek, X-Wingek, sőt, a Millenium Falcon is vezethető lesz (az űrbe viszont nem megyünk, a levegőben folytatott harcoknál is földközelben kell maradnunk). A fegyverek választékát a filmekben látottakhoz képest egy kicsit növelik, a hődetonátorok és lézervetők (így hívják? Mondjuk, hogy így) mellett vadonatúj, a világba illeszkedő, de kimondottan a játékhoz kitalált fegyverek és felszerelések (pajzs, rakétavető, stb.) is megjelennek. Harc közben a pályán power-upokat vehetünk fel, amik vagy a védelmet, vagy a hatékonyabb támadást segítik.

 

Tedd, vagy ne tedd

A csapat szívét-lelkét beleadja a fejlesztésbe, és ebben a Lucasfilm is partner volt, az ott dolgozók az archívum rendelkezésre bocsátása mellett saját tudásukat is hozzáadták. Ez azért is fontos, mert a csaták nem pont ugyanazok, amikben Leia, Luke és a többiek részt vettek, hanem inkább olyanok, amik az adott bolygó más pontján, akár más időben zajlottak.

A DICE pont ugyanazokat a kellékeket digitalizálhatta, amiket a Lucasfilm a forgatás során használt, így minden fegyver, űrhajó szinte milliméterre pontosan ugyanolyan, mint akkor volt.

Egy mester, egy tanítvány

A Battlefrontban nem lesz Battlelog, viszont bevezetik az úgynevezett Partner rendszert. A játékosok egy barátjukkal kétfős csapatot alkothatnak, és így egymás mellé spawnolhatnak, mindig együtt maradhatnak. A Partner rendszer további előnye, hogy megoszthatják a feloldott tartalmakat, így ha egyikőjük már egész nagy fegyverarzenállal rendelkezik, vagy képességeit magas szintre fejlesztette, a másik ugyanazokat használhatja akkor is, ha éppcsak belekezdett.

 

A Star Wars: Battlefront nemcsak a klasszikus filmekhez, de az Ébredő erőhöz is kapcsolódik. A film eddig kiadott két előzetesében láthattuk a Jakku nevű sivatagos bolygót, a tegnap megjelent másodikban pedig egy csata maradványai is feltűntek (a lezuhant csillagromboló nem csak dísz volt, nem ám). Mivel túl korai lenne a megjelenéskor kiadni, az előrendelők a pályát tartalmazó Battle of Jakku nevű DLC-t, december 1-jén, a többiek december 8-án kapják meg.

A Star Wars: Battlefront tehát november 19-én érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re. Az első trailert itt nézhetitek meg.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)