Hirdetés

The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut teszt - több mint ötven óra Borgoviában

|

A NeocoreGames Van Helsing-trilógiájának mindhárom részét tartalmazó Final Cut kiadás igazi csemege az akció-RPG műfaj rajongóinak, ami a visszatérő és új játékosoknak is rengeteg tartalmat kínál.

Hirdetés

Miután volt szerencsém mindhárom Van Helsing játékban (a Deathtrap mellékszállal együtt négyben) a legendás szörnyvadász bőrébe bújni, nagy izgalommal vetettem bele magam a fő epizódokat, valamint számos újdonságot tartalmazó kiadásba. A The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut akkor is érdemes a figyelemre, ha valaki mindegyik korábbi fejezetet (az elsőt, másodikat és harmadikat is) maga mögött tudja már (nekik ingyen jár), ami pedig a játékkal újonnan ismerkedőket illeti, nekik szól csak igazán ez a kis szeretetcsomag.

A végső vágás

Az alapokkal nem untatnék senkit, elvégre tudjuk, hogy mi a dolgok menete: Van Helsing jön, nagyszájú társ beszól, ellenállást menedzsel, ellenség padlót fog, Borgovia megmenekül. Nem éppen "Én vagyok az apád" szintű meglepetésekről van szó,  és Harcosok klubja-szintű fordulatokban sem dúskálunk, viszont a Final Cut története tud olyat, amit elődei nem: egyben, megszakítások nélkül kipipálhatjuk és gördülékenyen továbblibbenhetünk egyik fejezetről a másikra.

Ennek köszönhetően több mint 50 órányi játékidővel számolhatunk alsóhangon, amit csak még változatosabbá és élvezetesebbé tesz, hogy már a legelső perctől kezdve mind a hat kaszt (Protector, Bounty Hunter, Phlogistoneer, Constructor, Elementalist és Umbralist) közül választhatunk - ez talán az újragondolt kiadás egyik legfőbb előnye. Kiválasztott hősünket immáron 100-as szintig fejleszthetjük egy kibővített és komplex skillfán keresztül, amely hatékonyan és egyszerűen használható, ráadásként ha később kiderül, hogy mégsem jól fejlesztettük a karaktert, vannak visszavonási lehetőségek. Sajnos a számos játékmenetet és a játék egészét érintő javítás ellenére sem sikerült elérni, hogy minden kaszt egyenlően erős legyen, de nincsenek kiugró vagy nagyon zavaró különbségek közöttük.

 

Minden jó, ha jó a vége

Arról, hogy a Final Cut a kampány végével se fulladjon unalomba, egy átgondolt és rengeteg tartalommal megtömött endgame-rendszer gondoskodik, amely speciel már a játék elején is elérhető, de ildomos először a sztorit letudni. Napi küldetések, új kihívások, speciális heti események és random küldetések várják, hogy időnként visszatérjünk Borgoviába űzni a mesterséget, amikkel egy különleges erőforrást, Sors pontokat gyűjthetünk: ezzel speciális ládákat nyithatunk ki, újragenerálhatjuk a Kaland térképet és a Pigazusnál található tárgyakat is cseréltethetjük.

A küldetésekben mindenféle célokat kell teljesítenünk, és ha egymást követően több alkalommal is elég ügyesek vagyunk, akkor nő a mitikus tárgyak találásának esélyét növelő bónusz is (viszont egyetlen elbaltázott misszió törölheti az addigi elérteket). Mi több, az elérhetővé tett tower-defense minijátékok, a véletlenszerűen generált helyzetek és az egyedi kooperatív és PvP többjátékos módok (négyfős co-op, Touchdown, Arena, Battle Royal) további hosszú órákat vesznek el az életünkből. Persze mi mosolyogva egyezünk bele, még ha a multi esetében elő is fordulnak szinkronizálási hibák.

The only one Helsing

A The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut minden bája megmaradt, amivel korábban rendelkezett (beleértve a magyar nyelvet is), viszont a NeocoreGames kijavította a legidegesítőbb hibákat (pár apróbb azért még így is benne maradt, plusz megnőtt a töltési idő az elején), kipofozta a koncepciót, ahol kellett és kibővítette vadonatúj, időrabló tartalmakkal. Ennek hála a veteránoknak van okuk visszatérni sokadszorra is a szörnyektől hemzsegő Borgoviába, azok pedig, akik csak most ismerkednek a Van Helsing-sorozattal egy minden eddiginél teljesebb élményt, vagyis három remek játékot kaphatnak a pénzükért cserébe. A játékhoz ingyenesen elérhető, nagyfelbontású textúrákat tartalmazó csomag pedig csak dob az összképen.

The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut
A Final Cut a legjobb dolog, ami történhetett a szériával.
Ami tetszett
  • Remek sztori és hangulat
  • Hasznos fejlesztések, bővítések
  • Tartalmas endgame
Ami nem tetszett
  • A kasztok balansza nem az igazi
  • Kisebb bugok, multi-gondok
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)