Hirdetés

The Sims 4 előzetes - apu ökölbe szorult keze vagyok

|

A múlt hónapban leleplezett Sims 4-ben a fejlesztői ígéretek szerint az érzelmek állnak majd a középpontban. Összetört szívek, tomboló hormonok, elfojtott indulatok - ilyen lesz a The Sims 4.

Hirdetés

Még mindig mosolyt csal az arcomra, amikor eszembe jut, hogyan szennyeztem be testvéreim gondosan megszervezett, tökéletesnek szánt kertvároskáját, miután megalkottam Harkonnen Dezsőt, minden idők legvisszataszítóbb simjét. Dezső szörnyű külsejénél, csak személyiségi jegyei voltak rosszabbak, ám a Maxis legújabb játékában még mélyebbre hatolhatunk a mesterségesen megalkotott lélek világában.

A jövőre érkező The Sims 4-ben igazi érzelmi hullámvasútra ültetjük majd szeretett vagy éppen utált simjeinket, akik az eddigiekhez képest jóval szélesebb skálán fogják majd értékelni életük eseményeit. A szemünk láttára esnek majd depresszióba egy nem várt elbocsátás után, látjuk majd, ahogy a bokszzsákot püfölve eresztik ki a fáradt gőzt egy nehéz nap után, de viszontagságos szerelmi életük sem fogja megkönnyíteni mindennapjaikat. 

 

Sokan a szappanoperák világához hasonlítják a készülő játékot, amiben van is némi igazság. Akárcsak ott, a The Sims 4-ben is az a szándék motoszkál a háttérben, hogy a karakterek életét látva erősebb érzelmi kapocs alakuljon ki a játékos és virtuális teremtményei közt. Ez első hallásra ijesztően hangzik, de Grant Rodiek, a játék producere bővebben is kifejtette, miért volt erre szükség.

„Sokat alakítgattuk az érzelmek koncepcióját, amíg idáig eljutottunk” – mondta Rodiek. „Három Sims játékkal a hátunk mögött már jó ideje benne vagyunk az iparban, és minden alkalommal végig kellett gondolnunk, hogy mivel tudjuk még érdekesebbé tenni a játékainkat. Most azért döntöttünk az érzelmekben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázása mellett, mert be kellett látnunk, hogy a korábbi részekben simjeink csak nagyon keskeny skálán mozogtak, tulajdonképpen csak a boldogságot és a szomorúságot ismerve.”

Azzal, hogy az új részben sokkal árnyaltabb személyiségeket alkothatunk, a játék világa kevésbé lesz kiszámítható és ez mindenképp hozzáadhat majd az élményhez. Ahogy a valóságban, a Sims 4-ben is gyakoriak lesznek a hangulatingadozások, amiket szinte bármilyen esemény kiválthat, kezdve a munkahelyi problémáktól, egy nem várt rossz híren át, egészen a heves párkapcsolati vitákig. Már előre félek Harkonnen Dezső ármánykodásaitól… Kérdéses persze, hogy mennyire lesz valóságos a játékélmény, de az új Smart Sim engine-nek köszönhetően minden okunk megvan bizakodni, hogy a Maxis valami igazán innovatív játékkal rukkol elő.

„Sok dolgot sikerült megvalósítanunk, de mostanáig nem tudtunk megbirkózni ezzel a problémával”– mondta az érzelmekkel kapcsolatban Rodiek. „A Smart Simmel való kísérletezések és próbálkozások azonban teljesen más szintre emelték a játékot, hirtelen életet lehelt bele, aminek köszönhetően teljesen természetesnek hatnak a benne tapasztalható szituációk.”

Az eddig kiszivárgott információk alapján tényleg érdekes dolgoknak lehetünk majd szemtanúi. Az egyik játékmenetet bemutató videóban látható szerelemi háromszög csupán egy kis ízelítő abból, amit a Sims 4 rejteget, de már itt is világos, hogy merrefelé tartanak. A szerelmespár turbékolását megzavarja a féltékeny lakótárs, aki minden piszkos trükköt bevet, hogy elnyerje a lány figyelmét, illetve megzavarja szobatársát. Ezzel a hősszerelmes hím simet persze sikerül is mélydepresszióba taszítani, aki inkább el is vonul nagy lelki fájdalmában, hogy ott sírjon ahol senki se látja. Idővel persze elvonulnak a lelki esőfelhők, aminek köszönhetően a sértett fél a tettek mezejére lép, és egy a lakótársát ábrázoló woodoo-babát teleszurkálva teljesíti be édes bosszúját, hogy visszaszerezze a lányt.

Az új koncepció azonban új nehézségeket is szült. El kellett tervezniük hogyan jelenítik meg az érzelmeket, hogy az egyes események milyen emocionális töltettel bírnak, és hogy ezeket hogyan ültetik át a játék világába. „Végül is csak játszottunk, és szórakoztató volt látni, hogyan is fog ez működni” – mondta Rodiek.

Nem csak a karakterek közti interakciók, de a környezet is heves érzelmeket válthat ki simjeinkből. Ha egy szomorkás képpel díszítjük otthonukat, lehet, hogy átragad rájuk a kép hangulata, vagy arra sarkallja őket, hogy maguk is alkossanak, de könnyen megeshet az is, hogy egyszerűen csak értetlenkedve állnak előtte, majd tovább sétálnak.

Rodiek kiemelte, hogy a korábbi részekkel ellentétben a negatív érzelmek jelenléte a játékmenet szempontjából nem jelentenek rosszat, azaz nincsenek kihatással arra, hogy simjeink mennyire lesznek sikeresek a munkában. Erre a változtatásra azért volt szükség, mert azzal, hogy ebben a játékban kimondottan az érzelmi váltakozások kerülnek középpontba, bizonyos esetekben élvezhetetlenné tennék a játékmenetet egy szomorú, unott, vagy éppen depressziós sim, ha ezek befolyásolnák a boldogulását, mondjuk a munkában.

Nem kérdéses, hogy hosszú évek munkája és tapasztalata áll a játék alapját képző komplex rendszer mögött. Ha visszaemlékszünk, már a Sims 3-ban is megpendültek az érzelmi húrok, de az is nyilvánvaló volt, hogy ez az a terület, ahol rengeteget lehet (és kell) még fejlődni. Véleményem szerint mindenképp jót döntés, hogy nem egy újabb lakberendező-szimulátorban gondolkodnak a fejlesztők, és kíváncsian várom, hogy a jó öreg Harkonnen Dezső hogyan fog boldogulni a Sims 4 rapszodikus világában.

Nektek hogy tetszik a The Sims 4 új megközelítése? Vagy inkább továbbra is simeket fullasztanátok bele a medencébe? Hogy hívták az első simeteket?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)