GameStar Tábor 2014 - nézd meg az összefoglalókat!
Kattints a részletekért!

The Walking Dead: Survival Instinct teszt - én, a zombi

HP

Ha van valami recept arra, hogy miként lehet minden ziccert kihagyni, akkor a Survival Instinct sajnos bestseller szakácskönyvet is írhat. Vagy csak minket néznek zombinak.

Röhejes, hogy amikor a Telltale The Walking Dead játéka akkora siker, hogy mindenki remegve várja a folytatást, akkor az Activision (és tényleg, nem is valami faluvégi kiadó, hanem az Activision) előrukkol egy bohózattal, amely Robert Kirkman képregényét, az AMC sorozatát, és úgy általánosságban az egész címet képes megszégyeníteni. Főcímdallal, eredeti szinkronhangokkal, minden kötelező elemmel felszerelkezve.

Ronda, de nem finom

Láttátok már a The Walking Dead: Survival Instinct gameplay videókat, nem is kell magyarázni nagyon, hogy már a kivitelezés minősége is nagyjából az 5-6 évvel ezelőtti állapotokat idézi (de akkor is HD-re felhúzott Doom BFG Edition szintjét karistolva).

Itt már lehetett kicsit megijedni, mert a Telltale féle kalandjátékban valóban nem számít sokat a grafika, hiszen a történeten és a párbeszédeken van a hangsúly, de egy belső nézetes akció-kaland esetében azért nem elhanyagolható a vizuális élményfaktor. Mert ha legalább szép lenne, akkor nem tűnne fel olyan gyorsan, hogy nincs is nagyon más kapaszkodónk.

Ocsmány textúrák, rettenetes karakterek, mimika nélküli arcok, elnagyolt és bugos környezet, rettenetes árnyékok - nagyjából ez az élmény pofozott fel az első 5 perc alatt, amikor is vadászni indultam az öreg Dixon bőrébe bújva (őszintén szólva a Survival Instict gépigény paramétereit nem is indokolja semmi, ennek bármin el kellene futnia). Aztán beütött a dráma, amely annyira volt hiteles, mint a Barátok közt 1387. részében felvont Berényi Miklós szemöldök random családi vita közben. Zombik mindenhol, apát megeszik, Daryl rendezői balról be, haldokló apát nem tudja lelőni, lelövi inkább apa haverja, aztán AMC főcím. Na ez volt az egyetlen jó része a játéknak, a sorozatot idéző intro. 



Daryl féle road movie

Mindezek után a sorozatból ismert és szeretett fiatal Dixon fiú elindul, hogy megkeresse bátyját és elhúzzanak valami biztonságos helyre (pl. Atlanta, ha már ott játszódik a sorozat). Autóval városról városra, néha meg kell állni, cuccokat, benzint és túlélőket keresni, akiknek küldetéseket csinálhatunk meg (keress elemet, élelmet, családtagot - ez a szint), majd kiválaszthatjuk, hogy kiket viszünk magunkkal az útra a bátyó és Atlanta felé. És ezzel a két mondattal nagyrészt le is írtam a lényeget. Itt nincsenek valódi döntések, igazi karakterek, bármilyen háborús FPS-ben több dráma és feszültség szorul egyetlen pályaszakaszra, mint amit összességében kapunk ettől a játéktól. Könyörgöm, egy testvérpárról van szó (Merle idővel csatlakozik hozzánk) és nincs sem offline, sem online coop? Minden küldetés zárt, kicsi és egészen hasonló pályákon játszódik, ráadásul a mellékküldetések esetében már nem is tököltek Terminal Reality köldökszöszvakaró munkatársai, egyszerűen ugyanabban a házban, autószerelőműhelyben vagy éppen pihenőnél kell cuccokat keresgélni minden egyes alkalommal. Igen, pontosan ugyanazt a pályát teszik bele újra és újra. Ekkor jössz rá arra, hogy a valódi zombi te vagy. Legalábbis annak néz az ipar.



Késelés és nyílpuska

Ha már nincs történet, dramaturg, és a vizuális kivitelezés is pocsék, akkor legalább a játékmenet lehetne valamennyire szórakoztató, de ezt a ziccert is sikerült kihagyni. Igaz, a The Walking Dead: Survival Instinct nem egy agyatlan FPS, de mégis teljesen agyatlan játék. Mivel sok a járkáló, ezért valóban nem érdemes shotgunnal berongyolni a pálya közepére, és jódlizva loccsantani az egybegyűltek agyát, mert hamar a földre kerülünk a tömeg szorításában. A kézifegyverek hatásosabbak, lopakodni lehet, egyenként levadászni a csoszogókat ajánlott, hátulról zombit fejbe szúrni ér. Ez rendben is lenne, de az MI olyan szinten idegesítően ostoba, hogy elveszi a valódi izgalmát az egésznek. A zombi csak 5 lépés távolságról vesz észre, illetve csak akkor, ha futunk. Egyébként csak csoszog, kémlel, éhes. Pedig elvileg fújja felé a szél a redneck szagot rendesen, de semmi. Cserébe csak hátulról lehet egy szúrással kivégezni, szemből már 4-5 vágás kell hozzá. Ha csapatban támadnak, akkor ügyességi minijáték jön, úgy kell irányítani a kést, hogy bele tudjuk rakni zselés agyába, miközben próbáljuk megúszni a harapdálást. 



Gyakorlatilag mindegy, hogy lopakodunk vagy sétálunk, ugyanúgy vesznek észre, mindegy, hogy a sötétben három lépésről világítjuk meg zseblámpával a falat, még árnyjátékot is játszhatunk, ha háttal áll a hullává avanzsált kolléga, akkor meg sem rezdül. Ezer ilyen apróság van még, nem is ragozom, idővel monoton mészárlás és futás lesz a játékmenet, mert rájön az egyszeri túlélő, hogy az apróságokra nem figyelt senki. A vége felé azért már legalább van Daryl-féle nyílpuska, azzal hangulatos a mészárlás, de csak ideig-óráig. 



Szomorú vasárnap, vége a világnak

Akit érdekelnek még a részletek, annak kimerítően beszámolok majd mindenről a 2013/04-es GameStar magazinban a The Walking Dead: Survival Instinct teszt keretében, most annyit tennék hozzá: hatalmas csalódás volt. Nem csak azért, mert a Telltale Games már megmutatta, hogy a The Walking Dead képregény és sorozat nagysága előtt hogyan lehet tisztelegni. Egyszerűen 2013-ban ilyen minőségű játékot kiadni ciki. Főleg akkor, amikor ott van minden lehetőség arra, hogy valami maradandó születhessen. Mi pedig még nem vagyunk zombik, bármennyire is szeretnék ezt elhitetni velünk.

teszt the walking dead: survival instinct activision daryl dixon merle dixon pc xbox 360 playstation 3 fps

The Walking Dead: Survival Instinct

4

A méltán sikeres zombis túlélő-horror sorozat, a The Walking Dead már egyszer a Telltale gondozásában már...

+ Pro
  • A főcím hangulatos
  • Van benne nyílpuska
  • Norman Reedus és Michael Rooker hangja
- Kontra
  • Ostoba és céltalan játékmenet
  • Ismétlődő pályák
  • Botrányos grafika

Hasonló jóságok

51 Komment Szólj hozzá

Oldal: 1 | 2 | 3 »
11 51
Torisaru
John Locke (7/10)

Srácok én végigtoltam, főleg Daryl és Merle története miatt, ami előző vasárnap tetőzött a sorozatban, de nem spoilerezek NÉZZÉTEK MEG!!!
Kár hogy a kult fegyver nyílpuska elég későn jön, ha összerakjuk a szövegeket utazásokról és a helyszínekenről hát hmm... kijön belőle mondjuk egy vékonyabb képregény.
Összességében megvolt a Walking Dead érzés és ennyi elég volt.

12 50
MxM
Inaktív)

Jaj de tetszik:D Engem nem érdekel a grafika én örülök ennek a játéknak mert át élhetem amit a sorozatban láttam.. ez pont elég

7 49
keridian
Inaktív)

Nem a zombikkal van bajom, hanem ez a modern trendi sz*rháziság amit köré gyúrnak, mint valami kultusz. Mert menő. Mert Walking Dead és apokalipszis meg váá... Kedvencem, mikor megkérdik, hogy te kit vinnél magaddal egy zombi-apokalipszis esetén. Azt is hallottam, hogy milyen jó lenne már, mert akkor mehetnél és mindenkit lőhetnél ahogy akarnál.
ARE YOU F*CKING KIDDING ME?!

Szóljon Sátán Földre érkezéséről vagy egy unalomig ismert "ismeretlen" vírusról... de ne a semmiről! Nem vagyok benne az FPS világban olyan mélyen, de... Nazi Zombie Army? Ez most komoly? *ahh*
Annyi jó matéria lebeg odakint amiről játékot lehetne gyártani, akár FPS-t is... mivel én inkább animék terén mozgok, ha zombik kellenek, kapásból a Hellsing jut eszembe.

Én ezt nem is értem

11 48
vm93
Jack Bauer (10/10)

Nahát ezaz.
Sniper Elite - Nazi Zombie Army
Ez mi már? Egy az egyben lenyúlták az egész játékmódot a Call of Duty World at War-ból és belegyúrták a Sniper Elite V2-be. Hát annyira ötletes hogy az csak na, fújj!
(sőt a CoD még szórakoztató lenne Co-op-ban de sajna csak olyan gyökereket ismerek akik torrent-ről szerzik a játékokat, online meg ha akad is játékos akkor is az összes sügér zombizni akar :S)

9 47
keridian
Inaktív)

A zombikról alkotott véleményeddel teljesen egyet tudok érteni.

Az IGAZI Resident Evil trilógia egy olyan zombis világot mutatott be nekem, amitől képes voltam parázni, gondolkodtatott, izgultam a történet végkifejletén... és többek között magyarázatot adott.
Honnan jött ez az egész zombi-trend? Egyáltalán mióta mainstream? Engem is zavar, hogy minden további nélkül, egyik pillanatról a másikra csak úgy vannak. Aztán ott a rengeteg hülyeség: COD zombi mód, RDR DLC. A L4D-nek voltaképp mi is a története? És különben is, ha már L4D, akkor inkább Resident Evil Outbreak. Na az valódi túlélő-multimóka. Csak hagyják az egész zombulást már, ha ennél jobbra nem futja és találjanak ki valamit aminek története is van.

8 46
bence86
Inaktív)

Imádom a sorozatot szóval engem is zavar hogy a facen történő kis béna játék után megint kiadtak egy ilyet pedig baromi sok lehetőség lenne egy ilyen komoly sorozat játékba való kivitelezéséhez :/ a grafika engem sem zavart annyira hogy ahh bár tény azért 2013 ban... ne vissza felé haladjunk már.... de mint mondtam amennyire imádom a sorozatot nem is zavart a helyszínek nem voltak rosszak sőt, kimondottan a lerohant evakuációs katonai tábor eszméletlen adta de elő is jött persze egyből a minden 3ik zombi kb ugyan úgy néz ki, nem nagyon találkoztál megrágott katonákkal ilyesmi, teljesen mind1 lényeg hogy ne 5-10 féle zombiból kelljen már operálni. Irányítás...na azt mocskosul el cseszték, futással sem tudsz feltétlen mindig elmenni pár zombi mellett mert akkor betompul a kép mert hogy utánad kaptak és ahhhh ettől már egy sétálásba kell átmenni szóval idegesítő... személy szerint ez a három jelzem mindig három fejcsapás bármilyen eszközzel totál ki idegelt főleg mikor egy két fejes hozzá teszem nem üdítős dobozzal roppant szépre sikeredett de nem mert a szabály hogy három fejbevágás kell kalapáccsal cső kulccsal stb stb mert ez van és kész... gyakran volt az amit utálok hogy letisztítok egy sikátort vagy házat, minden ajtót bezártam teszem azt két perccel később megint arra romboltam és mintha nem csináltam volna semmit ugyan úgy vissza termett minden zombi és ez baromi fárasztó volt már szóval egy szó mint száz amennyire lehetett volna ebben is lehetőség megint sikerült annyira elszúrni a baj az hogy ez tuti meglátszik majd az eladásokon is és remélem ebből nem azt vonják majd le hogy áhhh többet nem csinálunk ehhez játékot mert nincs rá igény , hanem remélem belátják hogy ehhez azért oda kéne tenni magukat mert tele van lehetőséggel és igény is lenne rá.

8 45
rodman6
Dr. Gregory House (9/10)

Sajnálom hogy így elbaltázták. A grafikával még nem is lett volna gondom mert nálam viselhetően futott, bugot sem találtam.

Ami pozitív:
Nekem valamennyire hangulatosak voltak a helyszínek - tanyák, erdők, kisvárosok
Szeretem az ilyen gyűjtögetős témájú játékokat.
Grafika szódával elmegy. Annyira nem ronda szerintem csak már van szebb.

Ami negatív:
A harcok egyformák. Nincs kaszabolás, ugyanúgy múlik ki az összes zombi, akármivel kólintod fejbe.
Csak mellék küldetés színvonalú küldetések.
Azt hittem még az elején vagyok és már jött a stáblista. Még a Telltale féle
változat egy része is van ilyen hosszú.
Sok egyforma zombi.
Kevés féle objektum. De azok viszont ezerszer elhelyezve minden helyszínen.
Unalmas harc.

9 44
rodman6
Dr. Gregory House (9/10)

Sajnálom hogy így elbaltázták. A grafikával még nem is lett volna gondom mert nálam viselhetően futott, bugot sem találtam.

Ami pozitív:
Nekem valamennyire hangulatosak voltak a helyszínek - tanyák, erdők, kisvárosok
Szeretem az ilyen gyűjtögetős témájú játékokat.
Grafika szódával elmegy. Annyira nem ronda szerintem csak már van szebb.

Ami negatív:
A harcok egyformák. Nincs kaszabolás, ugyanúgy múlik ki az összes zombi, akármivel kólintod fejbe.
Csak mellék küldetés színvonalú küldetések.
Azt hittem még az elején vagyok és már jött a stáblista. Még a Telltale féle
változat egy része is van ilyen hosszú.
Sok egyforma zombi.
Kevés féle objektum. De azok viszont ezerszer elhelyezve minden helyszínen.
Unalmas harc.

6 43
module
Dr. Gregory House (9/10)

Ez telefonra van?

8 42
mr.Kolbasz
Inaktív)

Azta Hát kemény egy pontszámot kapott, bár a videók alapján nem is tűnt jónak

6 41
The_Reaper_CooL
Jack Bauer (10/10)

A PSN-en annyi amúgy. De az ilyen Online boltokban (mint pl. Steam) mindig is sokkalta többért árulnak bizonyos játékokat, mint kellene.

Ezt például Steam-en "csak" 16.000 Ft-ért árulják. 6.000 Ft-ot nem ér...

7 40
simon7109
Jack Bauer (10/10)

Most komolyan.
Ki vesz abban a bizonyos üzletben játékot amiről vélhetőleg beszélsz?
Annyi pénzt elkérni MINDEN játékért rablás, még a 10 pontosokért is, szóval nem ezért kellene leszólni a játékot.
Persze, igazad van, még a 12000 is sok érte, de szerinted meddig lesz annyi? Jövőhéten zavvin már 10 fontért fogják vesztegetni konzolokra, annyit meg szerintem még meg is ér egy sorozatért rajongónak.

8 38
Castor*
Dr. Gregory House (9/10)

Te tényleg olyan tévúton jársz, hogy azt olvasni is érdekes. Minek várod el, hogy mindent a szádba rágjon egy játék. Mitől zombultak meg? Kit érdekel. A L4D-ben például még annyi utalás sincs, mint a Dead Island-ben. Csak, aztán kész. Ha neked nem tetszenek a zombis játékok, minek játszol egyel is? Nem értem az ilyen játékosokat. Utálod a stílust, de osztod azt észt. Ja, és az, hogy mért jó ez a műfaj? Van, akinek ez jön be. Van egy feelingje, hogy hogyan reagálnál egy ilyen szituban, nyomasztó, agyalós, hentelős játékstílus. Én pl. azokat nem értem, akik PC-n focit, rögbit, hokit játszanak, mikor pár billentyű lenyomásával egy fikarcnyit sem lehet "szimulálni" azt a tömérdek mozdulatsort, cselt, szitut, ami az életben előfordulhat. Röviden.

8 37
vm93
Jack Bauer (10/10)

Hoppsz! Bocsi, a második egy kicsit félreérthető. Úgy akartam érteni hogy elötte, meg ua. az évben. Persze nem ugyanazon játékmenettel, de zombis:

-Dead Island után jött ki a DR2 Off the record

előte meg:
Dead Rising 1- 2
All zombie must die
Treyarch ökörsége a CoD-okban
RDR sem kerülte el
Left 4 Dead 1-2
.
.
.

bleeeh!!! na én mára befejeztem, mert már hányingerem van ettől az egésztől! :S

9 36
-Anonymus
Inaktív)

"Egyik pillanatban még Hawaii/DJ/Napfény a másikban meg mindenki megzombult... de mitől? " Egy vírustól.

"Csak a maga idejében is éppen elég sok ilyen volt már" Mondj már egy párat, mert én nem sok játékot tudok ami hasonlítana rá..

8 35
vm93
Jack Bauer (10/10)

AZ, hogy ha komolyan pénzt adtam volna érte akkor jól megszívtam volna.
(tudom, egyéni szoc. probem, hát de akkoris)
De volt annyi eszem, hogy OnLive-on kipróbáljam és eldöntöttem, hogy ez nekem nem kell.
Egyik pillanatban még Hawaii/DJ/Napfény a másikban meg mindenki megzombult... de mitől?
Nincs egy épkézláb története, csak úgy beleesik a játékos a játék közepébe az újdonságnak nem számító játékmenetével, "mert zombit írtani olyan jó". Csak a maga idejében is éppen elég sok ilyen volt már és senkinek nem jut az eszébe hogy ezek a Zombik inkább gusztustalanok, mintsem félelmetesek, így egy deka para nincs benne ami legalább dobna a hangulaton.

Eleve azt nem értem hogy mitől lett olyan nagy sláger ez a zombizás? Mi olyan jó hogy ezeket az agyatlan, gusztustalan, büdös, koszos nyögvenyelős nyomorékokat kell halomra vágni/ütni/lőni? Miért nem inkább názik ellen harcolunk? Olyan játékokból úgyis kevés van (ezek miatt)

8 34
simon7109
Jack Bauer (10/10)

Mégis a Dead Island-el mi a gond?
Igaz, nem egy műremek, de simán a jó játék kategóriában van, szóval az csak a jó játékok táborát fogja szaporítani mintsem a rosszakét.

13 32
vm93
Jack Bauer (10/10)

"rémlik a Rossz PC játékok sorozat?" Már végignéztem az összes részét :D
De azok többnyire budget kategóriás játékok, amelyeket egy boltba betévedő balek hátha megvesz (a Mesterlövésznél mikor volt akkora Hype, mint most pl. a Dead Island Riptide-nál?)

Oldal: 1 | 2 | 3 »

Kiadó: Project029 Media and Communications Kft. - Impresszum - Hirdetési ajánlatunk - Adatvédelmi elveink - E3

Ügynökségi értékesítési képviselet: Adaptive Media