Hirdetés

Thief előzetes - a Dishonored testvére, nem a Dishonored maga

|

Egyeseket csalódással, másokat örömmel tölt majd el, hogy az új Thief bizony nem egy Dishonored 2.0. Az alapján, amit eddig tudunk a Thief az, aminek lennie kell.

Hirdetés

Az Thief előző részeiben a világ és a történet is nagyon rendben volt, mégis volt benne valami zavaró. A játék zsúfoltsága, amitől az embernek már-már klausztrofóbikus érzése támadt, mintha csak egy apró dobozba lettünk volna zárva. Most a játék alkotója, Nicolas Cantin beszélt erről és még rengeteg másról.

„Nos igen, igaz, hogy egy lövöldéhez képest lényegesen kisebbek a pályák. De ez is volt a cél. Az embernek teljesen éreznie kell ezt az világot, ezt a várost. Fontos volt számunkra, hogy a játékos azonnal megtapasztalja tetteinek súlyát és következményeit, ha valamit ellop vagy megérint. Részese legyen ennek az univerzumnak és ne csak kósza látogatója. Azt akartuk, hogy egy üveg leverésével is elszabadulhassanak a dolgok és a játékosoknak oda kelljen figyelniük mit hogyan csinálnak. Így figyelsz a környezetedre és merülsz bele teljesen a játékba.”
 

 

Valóban nagyon fontos a környezet ismerete, mert a látószögünket nem tudjuk tágítani és csak a pályarészek egy bizonyos részét látjuk be. Egy alkalommal például egy gerendán csücsülünk és ugyan halljuk az őröket, nem látunk belőlük semmit. Más lehetőség nem lévén úgy döntünk, hogy leugrunk. Természetesen azonnal kiszúrnak és apró cafatokra kaszabolnak. Az egész játékban végig kulcsfontosságú, hogy ismerjük az adott területeket és tisztában legyünk a lehetőségekkel.

Cantin szerint az Eidos Montreal szándékosan vezet minket olyan helyszínekre, ahol nekünk bizony semmit sem szabad, ezzel is ösztönözve a játékosokat, hogy tanuljanak a hibáikból. Nem lesz könnyű játék...

„A belső nézet rengeteg lehetőséget kínál... egy bizonyos pontig. Magad mögé nem látsz, hiszen nincsenek a tarkódon szemeid. A cél, hogy felfedezd a világot és minél többet kutatsz, annál jobban fogod ismerni. Lassan elkezded majd érteni a térképet és magát az univerzumot is. Persze közben találkozni fogsz pár nehézséggel.”

És ezzel el is érkeztünk a Thief Challenge módjához, ahol is a legjobbnak kijáró címért rohanhatunk végig a pályákon újra és újra, mindig más körülmények között. Az ötlet pazar, lévén a kor új játékstílusa és a nemrég megjelent PS4 egyszerű megosztási opciója alá is pakol rendesen. A pályákat kiismert profik pedig rengeteg mindent kihozhatnak majd a módból és ezzel Cantin is egyetért.

„Az embert többszöri végigjátszásra ösztönzi majd, hiszen az egész egy nagy verseny, mindenki szeretne egyre jobb és jobb lenni benne... saját magához képest is. Imádom, amikor az emberek kihozzák magukból a maximumot: ’Oh, ezt a részt 2 perc alatt végigtoltam.’ ’Nem semmi. Én 20 perc alatt, de minden loot megvolt.’ Minden a céljaidon múlik, hogy mit akarsz tolvajként avagy játékosként elérni.”
 

Ez egy kifejezetten eredeti ötlet, egyeseknek a problémák különböző eszközökkel való megoldása és az ezekkel való továbbhaladás jön be leginkább egy játékban. Mert kihívás. Bizony, többen erre is számítottak a Thief kapcsán. Valószínű azért, mert a játék első ránézésre iszonyatosan hajaz a Dishonoredre. A vizuális hasonlóság közelebb lépve azonnal eltűnik, de az oka érthető, hiszen a két játék alkotóinak van közös múltja. Emellett a Thief munkálatai bizony régóta tartanak, így egyesek már játszottak is a másolás gondolatával. Cantint azonban nem zavarja az élcelődés. Véleménye szerint mindkét játéknak megvannak a maga érdemei és inkább ugyanazon család két tagjának tekinthetőek.
 

„Mindkét játék az eddigi Thief részeket vette alapul, a mi célunk viszont a játék alapötletének megtartása volt. Igazi, lopva settenkedős játékot akartunk készíteni, és ez sikerült. Járkálva a városban sok minden ismerős lehet az előző részekből. A középkori város az ipari forradalom határán. Persze amikor megjelent a játékuk első videója mi csak annyit tudtunk kinyögni: ’Te jó Isten, ez olyan mint a miénk’. Már meg volt írva a sztori, meg minden és a munkával is jól haladtunk. De aztán jobban ránézve megnyugodtunk – ez bizony nem a Thief. Igen, van hasonlóság, de játék közben ezt észre sem fogják venni. Sőt kifejezetten örülünk a Dishonored sikerének, az embereknek bizony ilyen játékok kellenek és ez csak megerősített minket abban, hogy jó úton haladunk.”
 

A Thief nem Dishonored. Ez egyeseket csalódással fog eltölteni, mert „milyen jó is lenne egy Dishonored 2", mások viszont örülnek majd, hogy valami újat kapnak. Ami viszont biztos, hogy a játék rengeteg jó ötletet fog hozni és érdemes lesz rá odafigyelni. Nem kell már rá sokat várni. Az előzetes információk és a rövid vele töltött idő alapján nagyon bizakodóak vagyunk.

Nektek hogy tetszik? Várjátok már?

A Thief megjelenése február 27-én várható, PC, PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokon.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)