Hirdetés

Ubisoft - nekünk igenis fontos a PC

|

Pár napja még azt mondták, hogy fölösleges PC-re optimalizálni. Akkor most hogy is van ez?

Hirdetés

Miközben a konzolosokhoz megérkezett a legújabb patch, melynek segítségével végre valóban natív 1080p-ben szelhetik át a Karib-tengert, a PC-sek is igyekeznek a legtöbbet kihozni a játékból. Ha ők is 1080p-ben akarják átélni a kalózkodás okozta örömöket, ráadásul mindezt 60 fps-ben, akkor rendesen meg kell izzasztaniuk a legbucibb gamer PC-ket is.

Sylvain Trottier, az Assassin's Creed IV. társproducere néhány nappal ezelőtt egy interjúban osztotta meg véleményét a PC-s és konzolos optimalizációval kapcsolatban. Ennek köszönhetően igencsak begőzölt az asztali gépeket támogató közösség, amely természetesen nem igazán tett jót a Ubisoft renoméjának. Ezt követően szükségesnek érezték, hogy bővebben kifejtsék az elképzeléseiket, mert szerintük legutóbb valami félreértés történt.


A kiadó most a saját blogján tett közzé egy nyilatkozatot, amelyben a PC-s fejlesztést és optimalizációt járják körül. A legutóbbi interjú körüli visszhangot az okozta, hogy Trottier egy mondatát, miszerint : „PC-n általában nem törődsz a teljesítménnyel, mert az alapelv az, hogy ha nem fut elég jól, veszel egy erősebb GPU-t." a szövegkörnyezetből kiemelve, önállóan próbálta értelmezni a sajtó. A producer azonban szigorúan a projekt kutatás-fejlesztés részére gondolt, amikor ezen állítását megfogalmazta, ami azért merőben más. A K+F szakaszban valóban nem foglalkoznak a teljesítménnyel, egyszerűen megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni a játékból. Az optimalizást valójában PC-re kezdték el legkorábban, melynek okait ki is fejtették :


A legkézenfekvőbb indok : minden programozó asztalán van egy PC, ez a legkönnyebben hozzáférhető, ezzel van a legnagyobb tapasztalatuk. Trottier azt is elmondta, a csapatban rengeteg mérnököt izgat a PC-s fejlődés, így szívesen próbálnak ki új trükköket és technikákat, ha abból bármi előnyt tudnak kovácsolni a játékban.


Emellett fontos, hogy mindkét next-gen konzol nagyon hasonlít a PC-re így bármilyen áttörést sikerül elérni, azt szinte azonnal meg tudják valósítani PlayStation 4-en és Xbox One-on is. Ha sikerül egy effekt GPU terhelését felére csökkenteni, semmi akadálya, hogy szinte ugyanezt a konzoloknál is implementálják. Nem tökéletes az egyezés, de nagyon hasonló eredmények érhetők el.


Végül, de nem utolsó sorban: a csapatban szinte mindenki PC-rajongó. Nagyon fontos platformnak tartják, és teljes mellszélességgel kiállnak mellette. Annak érdekében, hogy a játék legalább annyira fantasztikus legyen PC-n mint a konzolokon, a Ubisoft egy teljesen külön csapata dolgozik ezen a változaton, ők csinálnak mindent - az UI-tól elkezdve az irányításig - ami PC specifikus. "Ha nem érdekelne minket a PC, nem lenne ekkora csapatunk Kievben" - mondta Trottier
"Büszkék vagyunk a PC-s verzióra. A játék a gyengébb gépeken is elfut, és az erőművek tulajdonosai is mindig találnak egy-két újabb funkciót, amellyel még szebbé varázsolhatják a játékot. Az NVIDIA segítségével rengeteg dolgot sikerült megoldanunk, amely valóban csodálatossá teszi a játékot. És ha még nem láttátok a 4k-s verziót, azonnal nézzétek meg, mert lélegzetelállító" - tette hozzá a producer.

Nálatok hogy fut a Black Flag?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)