Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - így terjedt el a Terep 2

|

Otthoni kis hobbi projektként készült el, de egy egész generáció imádta a Terep 2-t.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész, 23. rész, 24. rész, 25. rész, 26. rész, 27. rész

A Terep 2 fejlesztője, Nagymáthé Dénes a legújabb Vakondok werk videóban mesél arról, hogy legendás játékát csak azzal a feltétellel bízta rá egyik barátjára, hogy az semmiféleképpen se adja tovább. Természetesen a barát ezt nem tartotta be, így sokan megismerhették ezt a csodát. Ezen kívül a brit és az amerikai játékfejlesztési prioritásokról is esik pár szó, melyek között jelentős az eltérés. 

Nagymáthé Dénes 10-12 éves lehetett amikor az első 8 bites személyi számítógépek megjelentek. Nagybátya hozott Angliából egy ZX81-est, amit végül nem igazán használt, így Dénes gyorsan kölcsön is kérte tőle. Később kapott egy Spectrumot. Ezekhez a gépekhez viszont nem sok játék volt elérhető akkoriban a környezetében, így azt a párat, amit meg tudott szerezni, elég hamar megunta. Ekkor merült fel a kérdés, hogy jó, akkor még mit lehet ezzel a géppel csinálni. Akkoriban a számítástechnikai újságokban még közöltek le hosszabb-rövidebb programkódokat, így azok begépelgetésével, és sajátok írogatásával kezdett programozni tanulni. Innentől kezdve éjjel-nappal a gép előtt ült. Édesanyja egyik éjszaka arra ébredt, hogy Dénes még mindig a gépet nyomkodja. Ekkor hangzott el, a családban azóta is emlegetett mondtad: "Fiam, a pötyögésből nem lehet megélni." Dénes viszont úgy gondolta, hogy nem akar majd olyan munkát végezni, amit nem szeret, és mivel a játékokat és a programozást szerette, így mindenképpen ezzel akart foglalkozni. De mivel játékfejlesztést nem oktattak sehol, így az ehhez legközelebb álló szakon, vagyis programtervező matematikusként tanult tovább. Az egyetem mellett is csinálgatta kis játékait, amik közül az egyik a Terep 2 nevű kis prototípus volt.

Egyáltalán nem volt célja, hogy nagyobb közönségnek is megmutassa, de végül mégis kikerült tőle, és egy ország játszott vele. Hogy ez hogy történt, azt elmeséli a werk videóban. A Terep 2 elterjedésének köszönhetően aztán állást ajánlottak neki a Human Soft játékfejlesztő cégnél, amit nagy örömmel el is fogadott, hiszen végre az lehetett a munkája, amit mindig is szeretett csinálni. Az ottani fejlesztés alatt kereste meg Kozák Tamás, akivel aztán harmadmagukkal megalapították az Invictus Games-t, és a Terep 2 alapján nekikezdtek első játékuk, az 1nsane fejlesztésének.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)