Hirdetés

World of Tanks - Ilyen az, amikor elkap a gépszíj

|

A harckocsik világa könnyen beszippanthatja az embert, főleg akkor, ha egy igényes, ingyenes játékban jelenik meg.

Hirdetés

"Nincs időm játszani." Naponta többször is szembesülök ezzel a kijelentéssel a szerkesztőségben, ami egyrészt igazán dicséretes, mert ez azt jelenti, hogy dolgoznak a kollégák, másrészt viszont szomorú, hiszen mégiscsak játékújságírók volnánk, és munkaköri kötelességünk, hogy képben legyünk a játékvilágban. Az meg ugye nem megy játék nélkül.

Tankra magyar

Sajnos a bevezetőben kifejtett gondolatmenetem egyre kevésbé hatja meg a családot, feleségem szerint a Skyrim, a World of Warcraft, a Diablo III és a Far Cry 3 maratonok éppen elegendőek ahhoz, hogy szinten tartsam a kortárs játékipar remekeit felvonultató tudásbázisomat. A gond az, hogy fogalma sincs arról (tőlem egészen biztosan nem is fogja megtudni), hogy kapásból van még vagy tíz játék, amit roppantmód szeretnék a gépemre pakolni, és olyan 200-300 órát eltölteni a tesztelésükkel (szigorúan szakmai jellegű az érdeklődésem irántuk).
Ott van mindjárt az ingyenes SW: TOR, a nem annyira ingyenes (de azzá tehető) EVE Online vagy a kelet-európai játékfejlesztés egyik sztárja, a World of Tanks. Megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek a második világháborús acélszörnyetegek iránt, ezt még korábban szedtem magamra, amikor a Codename Panzers: Phase 2-n és a Rush for Berlinen dolgoztam mint játéktervező. A 2011-ben megjelent játékot természetesen kipróbáltam, és hiába a könnyű irányíthatóság és az ingyenesség, azonnal megláttam benne a veszélyforrást. Aki ide belép, az jobb, ha felhagy minden reménnyel, hogy többé-kevésbé normális életet éljen, mert annyira addiktív a játékmenete, hogy akit elkapott a gépszíj, az nem szabadul.



40 millió. Mennyi?

40 millió játékost már beszippantott a játék, de a Wargaming.net nem áll le egy percre sem. Iszonyatos tempóban adja ki a frissítéseket, melyek egyre csak bővítik a játékot. Jelen pillanatban olyan 200 körül van azoknak a páncélosoknak a száma, amikkel harcba indulhatunk, de amennyiben megvalósul a fejlesztő álma, akkor néhány éven belül már 500 harckocsi, tankvadász és önálló löveg közül választhatunk (magyar páncélosokra is van esély). Jelen pillanatban 13 nagy patch élesedett már a másfél év alatt, s most készülnek a 14-edikre, amiben a kínai invázió lesz terítéken. A terv az volt, hogy még az idén bedobják a mély vízbe, de technikai problémák miatt kénytelenek voltak átcsúsztatni a jövő évre.



Aranylövedékek

A legutolsó patch egyik legnagyobb felhördülést keltett része a prémium lőszerek használatára vonatkozott. A lényeg az, hogy a játékosoknak lehetőségük nyílt arra, hogy prémium (nagyobbat sebző) lövedékekkel szereljék fel a páncélosaikat. Eddig is volt erre lehetőség (csak pénzért vásárolható aranyért lehetett ilyet beszerezni), a 8.1-es patchtől kezdve viszont már kreditért (ez jár a csatákért, szóval csak játszani kell, igazi pénzünkbe nem kerül) is feltölthetjük ilyen lőszerekkel a harckocsinkat.
Ez persze nagyon jó hír volt a veterán játékosoknak, akik egy tonna krediten ücsörögtek, viszont a kezdőknek nem volt őszinte a mosolyuk, amikor összeakadtak olyan könnyűpáncélosokkal, akik a prémium lőszerekkel másodpercek alatt szétalázták őket. Mit lehet ilyenkor tenni? A dolgok jelenlegi állása szerint a kezdőknek a zsebükbe kell nyúlniuk, és igazi pénzen aranyat venni, abból pedig megvenni a prémium lőszert. Csak hogy legyen összehasonlítási alapunk, ez mit jelent: nagyjából 2000 forintba fájó aranyért 125-öt lőhetünk egy komolyabb harckocsival.
Értem én, hogy egy ilyen játékban minden lövedék számít, de ne kelljen már azt számolgatnom, hogy lövésenként több mint 15 forint tűnik el a zsebemből. Érthető módon a játékosok sem voltak tőle elragadtatva, bár a Wargaming.net váltig állítja, hogy az orosz szervereken játszó páncélosparancsnokok nyomására történt ez a változtatás. Biztos így van, ha ők mondják.

A hibái ellenére a World of Tanks a kelet-európai játékgyártás egyik legnagyobb sikere, csak gratulálni tudunk nekik, hogy Fehéroroszországban évek óta sikerrel tudnak működtetni egy ilyen vállalkozást. És ha még azt is hozzávesszük, hogy a távlati tervek között szerepel a World of Warplanes és World of Battleships összevonása a harckocsikkal, akkor láthatjuk, hogy nem kispályáznak. Most már csak az kell, hogy egy pofás FPS-t (pl. Warface) is bevonjanak, úgy minden eszköz adott lenne ahhoz, hogy virtuálisan lejátsszuk a következő nagy világégést.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)