Hirdetés

XCOM: Enemy Unknown iOS teszt - E.T. ismét a mutatóujját használja

|

Nagy fába vágta a fejszéjét a 2K Games, az XCOM: Enemy Unknown iOS-es verziója nagy kihívás, lássuk képesek voltak-e felnőni a feladathoz.

Hirdetés

Ugye nem éltetek barlangban az elmúlt pár évben? Jó, akkor nem kell elmagyaráznom, hogy mi az az XCOM: Enemy Unknown, és miért nevezték jó páran a 2012-es év játékának.

A rajongók végre elégedettek voltak, a fejlesztők rengeteg, eddig kívülálló játékos figyelmét irányították a széria felé, viszont még mielőtt augusztusban megérkezne az előzményeket feldolgozó The Bureau: XCOM Declassified, a 2K Games úgy döntött, az iPhone-, iPod touch- és iPad-tulajokat is megszólítja, és kiadja az Enemy Unknown teljes változatát iOS-re. A teljes játékot.

A játékmechanizmus a régi maradt: egy parancsnok szemszögéből, izometrikus nézetből irányítjuk háromfős csapatunkat, ami a földönkívüliek invázióját hivatott visszaszorítani.

Az egyes ütközetek között a bázison rendezhetjük dolgainkat, fejleszthetjük csapatunkat, és ugyanitt bérelhetünk fel új tagokat a harcmezőn elhullottak pótlására.

Hosszasan taglalhatnám, mit emeltek át a nagy testvérből, de sokkal érdekesebb azokról a dolgokról beszélni, amik kimaradtak. A technika még nem tart ott, hogy a 17,99 eurós, 1,86 GB-nyi helyet foglaló XCOM: Enemy Unknown egy az egyben megegyezzen például a PC-s változattal, így a textúrákat és az animációkat egyaránt vissza kellett fokozni.

A Firaxis a határokat feszegetve pont csak annyira vette vissza a grafikát, amitől nem lesz az iPad 2-nél és az iPhone 4S-nél újabb eszközökből, illetve az ötödik generációs iPod touch-ból aktív fűtőtest, hosszú távon pedig asztaltámaszték.

Az akkumulátor természetesen a megszokottnál gyorsabban merül, így amikor lehetőségünk van rá, érdemes töltőre csatlakoztatva játszani.

Ugyancsak kimaradt a páncél testreszabhatósága – ezt apró szívfájdalommal, de azért tudjuk nélkülözni. Az 1.0-s verzió, ami a kezünk alatt járt, még nem tartalmazta a többjátékos módot, de a fejlesztők ígérete szerint egy későbbi frissítéssel ez is elérhető lesz.

Az XCOM kicsit drágább, mint egy átlagos mobiljáték, de ennyi pénzért egy hordozható eszközökön futó AAA címet kár lenne kihagyni.

Nagyon örülünk, hogy itt tart a technika, és a megkezdett tendenciát remélhetőleg a jövőben is folytatja a 2K, később pedig mások is csatlakoznak.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)