Hirdetés

Atari: Az Alone in the Dark az utolsó single játékunk!

|

Phil Harrison Atari vezér Gamasutra-nak adott interjújából kiderül, milyen drasztikus változások előtt áll a kiadó.

Hirdetés

Úgy vélem, joggal feltételezhetem, hogy az olvasók többsége előtt nem ismeretlen az Atari elmúlt néhány évét jellemző lassú, ám annál biztosabb hanyatlás. Voltak ugyan szép próbálkozásaik és sikeres játékaik ezen időszak alatt is, ám az igazán kirobbanó siker, ami megmenthette volna a céget, elmaradt. Ennek következményeként fordulhatott elő, hogy a többségi tulajdonos Infogrames szőröstül-bőröstül felvásárolta a megmaradt részvényeket is. A lépéssel együtt járó tőkeinjekció sem volt elegendő ahhoz, hogy a patinás kiadó ne repüljön a tőzsdéről, immáron másodjára történelme során. A kocka fordultát, s a felemelkedést egyrészt az új vezetőségtől, az Alone in the Dark szereplésétől, s egy radikális profilváltástól várják. A cég feje, a Sony-tól átigazolt Phil Harrison nyilatkozott a Gamasutra munkatársának, melyből kiderül, hogy valóban sokat várnak Edward Carnby új kalandjától. Megnyugtatásul érdemes leszögezni, hogy valóban epizódikus felosztásban tálalják a történetet, ám nem kell majd hónapokat, éveket várni a folytatásokra, hiszen az összes epizód elkészült, és úgy kerül fel a korongra, mint egy tévésorozat évadja. Az epizódok között szabadon ugrálhatunk, tehát az elakadás nem lehet gátja annak, hogy a történet később kibontakozó szálait megismerjük. (Szokatlan megoldást, ez tény.) Ez a megoldás (Forradalmi, vagy sem, azt az idő dönti el.) hivatott hidat verni a passzív (tv, mozi) és az aktív (játék) szórakozási formák és médiumok között.
Most pedig jöjjön a feketeleves! Phil Harrison még anno a Sony kötelékében is a többszereplős, erős szociális hátteret és közösséget igénylő, kialakító játékok ötletét erőltette. Szerinte a játékosok meg akarják osztani egymással élményeiket. Lényeg a lényeg, többé nem számíthatunk az Atari égisze alatt olyan magas költségvetésű AAA kategóriás játék megjelenésére, ami az egyjátékos élményre és a történetmesélésre (van eleje, közepe, vége) fektet hangsúlyt. Ez nem jelenti azt, hogy nem várható tőlük minőségi játék, csupán arról van szó, hogy a jövőben nem kívánnak a "magányos farkasok" igényeivel foglalkozni.

Figyelem, az alant látható felvételek megfoszthatnak a felfedezés örömétől, megtekintés csak saját felelősségre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)