Hirdetés

Colin McRae: DIRT 2 - Előzetes

|

Colin McRae emléke tovább él, ahogy a nevével fémjelzett ralisorozat is. Íme a 2008-as év autós játékának folytatása!

Hirdetés

Szegény Colin McRae ugyan már nincs az élők között, a Codemasters folytatja a nevével fémjelzett sorozatot, ezzel is tisztelegve a legendás autóversenyző előtt.

Colin McRae: DiRT 2 - 1. kp Colin McRae: DiRT 2 - 2. kp



Extrém rally

A sajtótájékoztatón sajnos nem túlzottan sok dolgot árultak el az elméletben idén ősszel debütáló programról, de amit láthattunk, az igencsak ígéretes. Az első változás a méltán sikeres DiRT első részéhez képest a dizájn lesz. Ez elsősorban a kezelőfelületet érinti, és nem tűnik túl fontosnak, mégis kell róla szót ejteni. Az egyszerűen DiRT 2 névre keresztelt játék az extrémsportos, úttalan utakon való versenyzést részesíti előnyben, és az ilyen sportokat kedvelő emberek kissé őrült stílusát prezentálja a menürendszer is. A nagy extrémitás ellenére, az egyik legnagyobb újdonság a stadionokban való versenyzés lesz, ahol valljuk be, elég nehéz a kijelölt útról letérni. A rally, mint sportág most amúgy is ez irányba fejlődik, legalábbis a készítők kutatása ezt az eredményt hozta, így aztán ők is nagyon hangsúlyos szerepet szántak a stadionoknak.

Colin McRae: DiRT 2 - 3. kp Colin McRae: DiRT 2 - 4. kp



Padlógáz

Természetesen nem csak stadionokban versenyezhetünk majd, az előző részből ismert World Tour igen érdekes helyekre visz minket. A stadionok amúgy rettentő profin néznek ki. Minden apró részlet kidolgozva, a 120.000 főnyi közönség ( a Gridben 40.000 volt), a tereptárgyak, a pocsolyák, mind-mind profin kivitelezettek. Minderről a továbbfejlesztett EGO motor gondoskodik, amit a srácok saját bevallásuk szerint csúcsra járattak, és olyannyira profi lett, hogy minden megjelenő platformon a maximumot tudja nyújtani, mind vizualitás, mind fizika interakciók terén. A helyszínekről szólva, lesz egy stadion Londonban, egy Los Angelesben, ezek egyike sem található így meg a valóságban, de lesznek teljesen ismeretlen helyen tartott versenyek is. Ellátogathatunk például Horvátországba, Kínába, sőt Malajziába is (hátha összefutunk Sandokannal is). Dicséretes, hogy a keleti helyszínek is belekerültek végre a játékba, hiszen eddig általában erősen az európai színtérre koncentráltak a srácok, arról nem is beszélve, hogy már nekünk is uncsi lett volna a sokadik feldolgozása az ismert helyszíneknek.

Colin McRae: DiRT 2 - 5. kp Colin McRae: DiRT 2 - 7. kp



Pocsolyába léptem

A játékmenetbeli újdonságokról természetesen csak szuperlatívuszokban beszéltek a fejlesztők. Sosem látott fizika, elképesztően realisztikus sérülésmodell, valósághű pályatervezés, és még sorolhatnám a sok dicséretet. Persze mi már nem hiszünk semminek, ugyanis túl sokszor tapasztaltuk, hogy a beharangozott újdonságok sajnos csak a sajtóközleményekben léteztek, de ismervén a DiRT első részét, nagyot nem hibázhatnak a srácok, ha ugyanazt kapjuk szebben, jobban, és egy kicsit finomhangolva. Volt azonban egyvalami, ami jól hangzott, ez pedig a pocsolyák szerepe, és hatása. A DiRT 2-ben bizony lesznek a pályán jó mély pocsolyák, amikbe nem túl szerencsés belerongyolni, hiszen igencsak komoly hatásai lesznek. A force feedback-es kormány ugyan nem szakad majd le az asztalról, de ember legyen a talpán, aki az új fizikának hála teljesen élethűen viselkedő pocsolyába való placcsanás után is ura marad a verdának. Ez pedig erősen befolyásolja a játékmenetet is, hiszen a profik már pár kör után vágják az ideális íve, és hasonlókat, viszont ha pont ott egy pocsi, akkor biza már nem is annyira ideális az az ív.

Colin McRae: DiRT 2 - 8. kp Colin McRae: DiRT 2 - 9. kp



Mondom, jobb három szigorú

Nagygenerálon esik át a mutiplayer is, ami igazán jó hír. Aki emlékszik még az első rész viszonylag közepes online lehetőségeire, az bizonyára örömmel üdvözli az újítást, miszerint végre megküzdhetünk a pimasz szomszéd gyerekkel real time-ban, és nem csak a gagyi time-trial dönti el, ki is a legjobb. Igazából, így visszanézve, elég elképesztő, hogy anno ezt sikerült csak multiplayer szinten a játékba tenni. Mindegy, a DiRT 2 ebből a szempontból már hibátlannak tűni, csak egy megfelelően megírt netkód kell a felhőtlen szórakozásról. A manapság divatos szocializálódás érdekében tett erőfeszítéseket a Codemasters az egyjátékos kampányba is beépítette. Ez alatt azt kell érteni, hogy bár nem árt, ha jóban vagyunk hús-vér haverjainkkal a multiplayer versenyek miatt, a single kampányban is fontos szerepe lesz a társainkkal, ismerőseinkkel való kommunikáció. Olyannyira, hogy itt is kapcsolatokat kell majd építenünk, és ha valakivel nem vagyunk elég jóban, esetleg összebalhézunk vele, vagy elzavarjuk balra, akkor biza annak következményei lesznek, úgymint nem teljesíthető eventek, versenyek. Érdekesen hangzik, de azért remélem nem Sims szerűen kell az emberekkel foglalkozni két verseny között. A DiRT 2 megjelenik minden létező platformra, így jelen esetben egyik tábor sem fanyaloghat. Természetesen a különböző verziók között lesznek eltérése, de erről egyelőre semmit nem tudunk. Meglátjuk szeptemberben, addig toljuk az első részt, és a Gridet.

Colin McRae: DiRT 2 - 10. kp Colin McRae: DiRT 2 - 11. kp



GameStar
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)