Hirdetés

Deus Ex 3 - Előzetes

|

Warren Spector legendás játéka visszatér! Folytatás helyett előzmények, Denton srácok helyett Adam Jensen... a többi stimmel

Hirdetés

„Helló Mr. Warren Spector. Isten hozta újból Önt a játékfejlesztés élvonalában! Mondja, hol volt eddig? Mit csinált? 2003 óta nem sokat hallottunk magáról. Tudja, mióta kijött az Invisible War. Tényleg! Jól fogyott? Valójában én csak olvastam róla, mert az a hír járta akkoriban, hogy nem igazán hozta a Deus Ex után elvárható színvonalat, így őszintén bevallom; inkább kihagytam. Nem azt mondom hogy rossz játék lett, csak pechükre pont ott húzták meg a nadrágszíjat, amely részek anno toronymagasan kiemelték -és emelik ki ma is- a Deus Ex-et versenytársai közül, mint például a fejlődési rendszer, vagy a játékidő esetében. Látja, ezért szabad csak ésszel RPG-t konzolra fejleszteni! Ó, igen; a Deus Ex. Na az jól sikerült! Számos "Év RPG-je"-díj, „Minden idők legjobb játéka"-díj, és játékosok millióinak elismerése... Tegyük hozzá, az akkoriban ritkaságszámba menő, mai napig példaértékű szabad játékmenetével és mély, morális kérdéseket felvető történetével meg is érdemelte. Mondja, nem gondolja, hogy nem lenne szabad így hagyni az egészet? Azért az mégsem járja, hogy egy ekkora nevet, mint a Deus Ex franchise veszni hagyunk, hisz oly rég volt már 2003 és még régebben 2000. Maga szerint nem kellene még valami, ami rendbe teszi itt a dolgokat? ...
Ne mondja! És mi az?"

Egészen mostanáig, a decemberi PC Zone megjelenéséig kellett várnunk hogy konkrét információkat kapjunk a Deus Ex 3-mal kapcsolatban. Az angol kollégák a 200. lapszámot egy montreal-i kiruccanással ünnepelték, ahol Warren Spector-t, a Deus Ex franchise atyját és a frissen alapított Eidos Montreal-t látogatták meg, hogy egy címlapért cserébe exkluzív anyagokkal és fontos részletekkel megpakolva térjenek vissza. Az üzlet pedig nyélbe üttetett, a szaksajtó és a játékosok nagy-nagy örömére.

 

„Szép" új cyberpunk-világ
A „gyanú" beigazolódott: a Deus Ex 3-mal nem folytatást, hanem előzményt kapunk. Ez a tény két szempontból is előnyös lehet. Egyrészt ez már maga egy történetbeli csavar, melyből eddig egyik részben sem volt hiány, másrészt pedig így könnyebb volt szakítani a mérsékelten sikeres Invisible War megoldásaival. Meghallgatva a sajtó és a játékosok siralmait , a Deus Ex 3-mal nemhogy visszatérnek az első rész gyökereihez, de 25 évvel meg is előzik azt. A helyzet viszont már 2027-ben sem volt rózsásabb, mint JC Denton idejében: az egyre fejlődő biotechnológia piacán hatalmas „embergyáros" cégóriások jönnek létre, (azokat, kiket ezek a cégek biomechanikus kísérleteknek vetik alá a „bio-politic" döntés alapján kirekesztik a társadalomból) akik aljas módszereket sem megvetve próbálják megszerezni a másik titkait -ekkor az UNATCO és az Ambrosia még a jövő zenéje. Velük szemben pedig titkos frakciók és szervezetek alakulnak, akik az emberiség érdekében próbálnak megálljt parancsolni az egyre csak terjeszkedő multiknak és kutatásaiknak -ilyen terrorista félék. Őket motiválhatja, hogy a történet szerint az emberiség a gazdagok és a nincstelenek világára szakad; míg a gigapoliszokban a jómódúak a városok tetején napfényben fürdenek, addig alattuk a szegények az örök félhomályra kárhoztattak.. Bizalomgerjesztő, nemde?

 

dx3-art-500.jpg

 

Who I am?
Mi személy szerint egy egyszerű biztonsági őrt, Adam Jensen-t fogjuk irányítani, aki az USA egyik vezető biotechnológiai kutató- és előállító vállalatánál, a Sarif-nél vállal munkát. Egy nap aztán fekete egyenruhás kommandósok törnek be az intézménybe -a Jensen kezébe égetett biztonsági kódokat felhasználva-, és kivégzik a vállalat vezetőit. Az összevert, vértől mocskos Jensen, miután magához tér és szembesül a történtekkel, elindul első küldetésén, hogy felkutassa munkáltatója gyilkosait, és végére járjon a soha nem látott mélységekig lenyúló összeesküvésnek. Ahogyan azt a Deus Ex eddigi részeinél megszokhattuk, küldetéseinken a személyes belátásunk alapján, dilemmáktól terhes döntéseket kell hoznunk, melyek próbára teszik majd empátiánkat, emberiességünket, lojalitásunkat a cégekhez és emberekhez, valamint befolyásolják a történet alakulását. A Deus Ex sorozat mindig is híres volt döntéseink szabadságáról, és ezen most sem kívántak változtatni.

 

Bizti őrből terminátor
A készítőknek rendkívül fontos volt, hogy megtartsák a Deus Ex franchise védjegyeinek számító fícsöröket, legyen szó például a karakterünk biomechanikus kütyük általi tápolásáról, fegyvereink alakíthatóságáról, az inventory-menedzsmentről, a többféle végkifejletről, vagy döntéseink történetet befolyásoló tényezőjéről. Átgondolva például, az Invisible War-ban látott univerzális lőszer „hibáját", a Deus Ex 3-ban a már a megszokott fegyverspecifikus patronokat gyűjtögethetjük, hogy tűzharc esetén -ami ugye akkor fog bekövetkezni, ha mi úgy akarjuk- velük intézzük el a rossz arcú néniket-bácsikat. A tűzharc, a ma oly divatos Gears of War sémán nyugszik, miszerint fedezék mögé bújva a játék TPS nézetre vált, de ugyan ez történik a speciális mozdulatok és képességek használatakor is. Fegyverforgató, és egyéb képességünket ezúttal nem XP rááldozással, hanem a már említett biomechanikus kütyük segítségével vagy fegyvereink átalakításával javíthatjuk. Ehhez pedig megkeresett vagy lopott pénzre lesz szükségünk. A biomechanikus kiegészítőkből egyébként legkevesebb húszféle lesz, az álcázás és a harc kategóriáitól egészen a pszichikai és szociális képességekig. Egyéb kibernetikus kellékekből sem lesz hiány; borotvaéles pengékkel támadó kezek, karba épített gépfegyver, és más hasonló nyalánkságok, melyek kikövezik majd Adam Jensen hús-vér embertől a megállíthatatlan kiborgig tartó útját.

Látni és nem látszani
A Deus Ex 3 elképzelhetetlen lenne a lopakodós elemek nélkül. Most sincs ez másképp, csak a korábbi részekkel ellentétben már nem lesz elég csendben osonni az árnyékban, hanem ellenfelünk látómezejére is oda kell figyelni (Commandos, Metal Gear Solid), ami fejlesztés révén akár láthatóvá is tehető.
Előrejutásunk utolsó megemlítetlen eleme a hackerkedés. Meghackelni valamit az életben is jó móka, és jó mókának ígérkeznek a Deus Ex 3 hacker elemei is. Biztonsági kódok feltörésekor, vagy épp ajtók kinyitásához néha „meg kell kerülnünk" a rendszert. Hackeléskor egy RTS-stílusú minijáték kezdődik közted és a saját magát védő számítógép között, melynek tétje a rendszer csomópontjainak ellenőrzése. A játék természetesen nem áll meg, tehát a művelet alatt nem árt néha a biztonsági kamerák monitorjaira pillantani, és az irányítópanel mögé bújni, ha egy őrszem arra tévedne -ha csak meg nem halt már szegény.

Az igazi örömhír talán mégis az, hogy eddig az egyetlen biztos platform, amire a játék meg fog jelenni, az a PC. Novemberben a Tomb Raider: Underworld megjelenésekor az is kiderülhet, hogy mekkora gépigénnyel kell számolni, mivel ennek a továbbfejlesztett motorja dolgozik a Deus Ex 3 alatt is. És ha már megjelenés; ennek időpontjával sajnos még nem tudok szolgálni. Abból kiindulva, hogy eddig jóformán csak artwork és egy-két screenshot került nyilvánosságra, véleményem szerint alsó hangon még egy év, mire kijön. Egy ilyen játékért cserébe úgy gondolom, hogy ez vállalható áldozat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)