Hirdetés

E3 2015 - exkluzív Guitar Hero Live interjú

|

A Guitar Hero Live idén nem csak egyszerűen visszatér, de gyökeresen megváltozik. Mazur az E3-on Jonathan Napier fejlesztési igazgatóval beszélgetett, és megtudott néhány érdekességet az újdonságokról, valamint a forgatások hátteréről.

Hirdetés

Miközben a Rock Band sorozat onnan folytatja, ahol abbahagyta, a Guitar Hero mer nagyot álmodni. A FreeStyleGames srácai átgondolták, hogyan tehetnék újra mindenki számára izgalmassá a zenés ritmusjátékokat, különösképp magát a Guitar Herót, és arra jutottak, hogy dobos és énekes nélkül egy sokkal jobb játékot tudnak összehozni. Bizonyos játékelemekkel kapcsolatban talán már túl merészek is voltak, de a Guitar Hero Live egy izgalmas projekt, amire érdemes lesz figyelni októberben. Mazur kérdéseire a FreeStyleGames fejlesztési igaztgatója, Jonathan Napier válaszolt.

GS: Láttam a prezentációt, lenyűgöző volt, mióta fontolgattátok az új Guitar Herót? Mikor kezdtetek el dolgozni rajta?

JN: Nem tudom pontosan megmondani, mikor kezdtük el készteni, de a FreeStyle-nál nagy rajongói vagyunk a zenés játékoknak, úgyhogy folyamatosan gondolkodtunk, mik lehetnek azok az új dolgok, amiket a ritmusjátékok műfaján belül megalkothatunk.

GS: A Rock Band szintén újrakezdi idén, és úgy tűnik, ti elengedtétek a bandában zenélést, és a gitárra koncentráltok, valamint a kétjátékos módra. Mit gondolsz a Rock Bandről? Úgy gondoljátok, végre különváltatok, és könnyebben különválaszthatjátok magatokat tőlük?

JN: Igen, a FreeStyle-nál mindig a saját Guitar Hero játékunkat akartuk elkészíteni, és nem nagyon láttuk, mit csinálnak a rock bandes srácok. Mi inkább arra akartunk fókuszálni, hogy milyen újdonságokat tudunk beépíteni a játékba, mivel foghatnánk meg a játékosok egy új generációját.

Először a gitárral kezdtük, csináltunk jónéhány prototípust, kipróbáltunk különböző kombinációkat. Úgy gondoltuk, a pengető és a tremoló közti váltogatás lehetősége szuper, de a gitár nyakába is vihetnénk több változatosságot. Végül ennél a kombinációnál maradtunk, ami a végleges változatba került, tényleg sok mindent kipróbáltunk, de ez ragadt meg a legjobban. Így most van ez a hatgombos elrendezés, három gomb fent és három lent, minek köszönhetően amikor egy új játékos kezd el játszani, csak az alsó sort kell használnia, de ahogy fejlődik, egyre magasabb nehézségi szintet választ, előjönnek a bonyolultabb akkordok, az egész nagyon komplexszé válhat.

Amikor az irodában teszteltük ezt az elosztást, úgy gondoltuk, elég menő, nagyon szórakoztató, és ahogy a kezed a nyakon mozog, hasonló, vagy legalábbis egy lépéssel közelebb jár a valódi gitáron játszáshoz. És pont ez volt a célunk. Szóval kitaláltuk ezt az új gitárt, ami ráadásul passzol a GH Live módhoz is, és mivel az volt a cél, hogy tényleg olyan érzése legyen a játékosnak, mintha a színpadon állna, mintha valódi rocksztár gitáros lenne, ezt a GH Live-val sikerült megvalósítani.

GS: Pontosan miről szól a GH Live mód?

JN: Az előző generációban a kamera a közönség szemszögéből mutatta a koncertet, a színpadon álló CG karaktereket, és úgy döntöttük, fordítunk ezen, és a gitáros szerepébe helyezzük a játékost. Valódi színészeket, zenészeket béreltünk fel bandatagnak, akik melletted állnak a színpadon. Ez érdekes folyamat egy játékfejlesztőnek; a koncepciós rajzokért felelős csapatunk megtervezte a bandatagok kinézetét, aztán elkezdtünk castingolni a szerepekre, ami számunkra teljesen új élmény volt, fura dolog. Azután elmentünk egy mo-cap stúdióba, és elpróbáltuk a számot egy operatőr segítségével, rögzítettük az ő mozdulatait, majd azokat feltöltöttük egy robotkarra szerelt kamerára, ami tökéletesen tudta utánozni a mozgást.

Ezzel készen is voltunk a kezdésre, elkészítettük a díszletet, elkezdtük a forgatást a bandatagokkal, a közönséggel, és sikerült a fesztiválhangulatot újraalkotni. A bandatagok folyamatosan beszélnek hozzád, reagálnak arra, ahogy játszol, és a közönség is elégedetlenkedik, ha rossz vagy.

A felvételeket hosszas utómunka követte, hogy a többi részlet is a helyére kerüljön, emberek legyenek mindenhol, amíg a szem ellát. Végül elértük a célunkat, hogy ennek a hatalmas zenei fesztiválnak a színpadára helyezzük a játékost, bárki számára átadhassuk az élő zenélés élményét.

GS: Számomra nagyon izgalmas volt látni, ahogy a GHTV a Spotify-hoz hasonlóan alakította a zenét szolgáltatássá.

JN: Abszolút, a GHTV tulajdonképpen egy válasz arra, ahogy az emberek zenehallgatási szokásai megváltoztak az elmúlt évtizedben. Régen hatalmas, kézzel fogható zenei gyűjteményeink voltak, most viszont mindenki minden számot állandóan el akar érni. Ezt vettük figyelembe a GHTV fejlesztésénél, ami a világ első 24 órás játszható zenei csatornája, és ennek megalkotásánál arra törekedtünk, hogy minél inkább olyan legyen, mintha tévécsatornák között válogatnánk. Amikor kiválasztok egy csatornát, nem én indítom el a zenét, én csak becsatlakozom, aztán egymás után játszom a számokat. Nem tudhatom, mi lesz a következő, de keményen dolgoztunk azon, hogy érdekes műsorokat állítsunk össze a csatornákhoz. Lesz pop-, klasszikus rock-, metál-óra, de ha épp nem tetszik ami szól, egy gombnyomással a menübe léphetünk, láthatjuk, hol mi megy épp, és átválthatunk valami másra.

GS: Ez a világ minden pontján ugyanolyan lesz?

JN: Igen. A GHTV-ben amikor valaki egy adott nehézségi szinten adott csatornát játszik, ugyanazt játssza, mint a vele egy csatornán zenélők. Csatlakozáskor mindig velünk azonos szintű játékosokkal kerülünk összesorsolásra, és minél több pontot érünk el, annál magasabban végzünk a ranglistán, és annál több XP-t kapunk, így feloldva új funkciókat.

Így működnek a csatornák, de ha hallunk egy számot, amit talán még soha nem hallottunk azelőtt (és egyébként szeretnénk, ha az emberek új dalokat fedeznének fel), és megtetszik, kiválaszthatjuk a GHTV menüből, és már játszhatunk is. Ekkor úgynevezett Play-eket használunk fel, amik például egy zenegép érméihez hasonlítanak. Ha ezek elfogynak, valódi pénzzel vásárolhatunk továbbiakat, vagy tovább játszhatunk véletlenszerűen felbukkanó számokat a csatornákon. A kedvenc számainkra nem muszáj Play-eket költeni, hozzáadhatjuk őket a saját gyűjteményünkhöz, és vásárlás után akárhányszor újrajátszhatjuk azokat.

A GHTV további fontos elemei a prémium show-k, ahol olyan számokat játszhatunk, amik a nagyközönség számára még nem elérhetőek. Koncertfelvételek a zenekarok friss fellépéseiről, új dalok, satöbbi. A prémium show-k kihívások teljesítésével oldhatóak fel, de ha azokat nem akarjuk teljesíteni, valódi pénzt is használhatunk.

GS: Egy utolsó kérdés: Mi a helyzet az újoncokkal? Mindig is nagyon felhasználóbarát módon vezettétek be a játékosokat a Guitar Heróba, most mit terveztek?

JN: Nagyon jó dolgokat. Mind a Live-ban, mind a GHTV-ben van felvezetés, de ezekről egyelőre nem sokat mondhatok, csak annyit, hogy nagyon szórakoztatóak, és szerintem tetszeni fognak mindenkinek.

GS: Az újoncok nem érzik magukat kívülállónak?

JN: Nem, nem, nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy szórakoztató módon vezessük be őket a játékba, megértsék az új kontroller működését, az új játékmenetet, a funkciókat.

A Guitar Hero Live október 23-án jelenik meg PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra, Xbox One-ra és Wii U-ra. Az E3 alatt bejelentett új dalokat itt találjátok.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)