Hirdetés

E3 2015 - Exkluzív interjú a Destiny: The Taken King kreatív rendezőjével

|

Jön a Destiny első nagy kiegészítője és a Los Angeles-i E3 2015-ön az új tartalomról és a rengeteg beharangozott változtatásról kérdeztük játék kreatív rendezőjét.

Hirdetés

Los Angelesben, az E3 2015-ön elcsíptük egy interjúra a Destiny The Taken King kiegészítőjének kreatív rendezőjét, Luke Smith-t. 

Az E3 2015-ön mutatkozott be a Destiny első nagyobbacska kiegészítője, ami már lényegesen többet ad majd hozzá a játékhoz, mint pár extra küldetés és fegyver. A Bungie hosszú hónapok óta dolgozik a The Taken Kingen, ami ezúttal nemcsak egy teljesen új történeti szálat hoz a játékosoknak, hanem új ellenségeket és alkasztokat is , amik a játékmenetre is nagy hatással lesznek. Az E3 2015-ös Sony konferencián bemutatott Destiny: The Taken King trailerben bele is pillanthattunk, hogy mi mindent tartogat számunkra a Bungie.

Az E3 2015-ön a Destiny The Taken King kiegészítőjének kreatív rendezőjével, Luke Smith-szel beszélgettünk.

Mazur: Mondanál egy pár szót magadról és a Destiny csapatában betöltött szerepedről?

Luke Smith: Hát persze. Luke Smith vagyok, a The Taken King kreatív rendezője, korábban pedig én irányítottam a The Vault of Glass munkálatait is, ami a Destiny első raidje volt.

GS: Gratulálok, imádtam.

LS: [nevet] Köszönöm. Nagyon keményen dolgozunk rajta és büszkék vagyunk a végeredményre.

GS: A játékosok meglehetősen érzékenyen viszonyulnak a fizetős tartalmakhoz. Hogyan tervezitek egy dobozos kiegészítő bemutatását?

LS: Az egyik dolog, amiről ezen a héten beszéltünk, hogy ez az első nagy kiegészítő, ami megjelenik a Destinyhez. Ez az egész arról szól, hogy megadjuk a játékosoknak, amit akarnak. Adunk nekik újabb alkasztokat, amivel  végre elérhetővé tesszük a harmadik fejlődési fát. A másik fontos dolog az új régió, amit bejárhatnak, egy új terület, amin patrolozhatnak és strike-ozhatnak. És persze itt kap helyet az új hat játékosos raidünk is, Oryx erődjében. 

GS: Azoknak a játékosok akik mondjuk 15-ös szinten abbahagyták a játékot adtok lehetőséget, hogy azonnal felhúzzák a karakterüket és belevágjanak az új tartalomba? Van erre valamilyen megoldásotok?

LS: Az egyik legfontosabb célunk ezzel a kiegészítővel, hogy összefogjuk a játékosokat. A Destiny elsősorban arról szól, hogy együtt játszunk a barátinkkal. Egyelőre nem beszélünk még konkrétumokról, de egyértelműen az a célunk, hogy a Taken Kingbe bárki hamar becsatlakozhasson.

GS: Szóval, ha nulláról indítok egy karaktert, akkor képes leszek azonnal belevágni a Taken Kingbe?

LS: Erről egyelőre nem mondhatok semmit, a nyár folyamán fogunk beszámolni a részletekről.

GS: Melyik kaszttal játszol a legtöbbet?

LS: Három 34-es karakterem van, mindegyik kasztból egy. Az elején a Warlockommal játszottam a leggyakrabban, a The Dark Belowban pedig visszatértem a Hunterhez. Mindegyiket imádom és folyamatosan fejlesztem, de persze nekem is vannak még olyan exotic-jaim, amik nincsenek meg. 

GS: Az új kiegészítő hű maradt a gyökerekhez, de mégis egy új irányba kezdte el terelni a játékot. Mit gondolsz, idővel a Destiny egy teljesen más játék lesz, mint amilyennek indult?

LS: A Destiny folyamatosan fejlődik, a tavaly őszi megjelenés óta több mint harminc frissítést adtunk ki. Úgy gondolom, hogy dinamikusan fejlődik a történetmesélés, minden kiegészítővel jöttek új karakterek, és mindazt, amit eddig tanultunk, azt felhasználjuk majd a The Taken Kingben. Sokat változtattunk a fejlődési és jutalmazási rendszeren is, és idén ősszel még lesznek további újítások is.

GS: Ha egy szóval kellene leírnod a Taken Kinget, mi lenne az?

LS: [nevet] Na ez egy jó kérdés. Mondok inkább több szót. A The Taken Kinggel egy olyan élményt adunk át a játékosoknak, ami lehetőséget biztosít számunkra az önmegvalósításra és a kreativitásuk kiélésére. Legyen szó a Guardianjük kinézetéről vagy épp a játékstílusukról.

GS: Figyelitek a játékosokat? Úgy viselkednek, ahogy azt megjósoltátok, úgy reagálnak az ötleteitekre, ahogy gondoltátok?

LS: Ezt több oldalról is lehet nézni. Az elkötelezettségük szempontjából azt figyeltük meg, hogy leginkább az a tevékenység érdekli őket, ami éppen abban a pillanatban a legnagyobb jutalommal kecsegtet. A House of Wolves megjelenésével pedig hirtelen nagyon megugrott a PvP iránti érdeklődés. A viselkedésükkel kapcsolatban pedig természetesen fel voltunk készülve rá, hogy az általunk eléjük gördített akadályokat nagyon kreatív módokon próbálják meg majd megoldani, az pedig a mi felelősségünk, hogy ezekből tanuljunk.

GS: Mit gondolsz, egy átlagos játékosnak mennyi időbe telik majd elérni a maximális szintet az új tartalomban, ha újoncként kezd neki?

LS: Ez egy jó kérdés. Egyelőre nem beszélünk arról, hogy pontosan mennyi időbe is kerül majd eljutni odáig, de az a célunk, hogy azok, akik most kezdenek neki a játéknak és azok, akik már éve játszanak, minél hamarabb együtt mehessenek neki az új kalandnak. 

GS: Az új tartalom hatással lesz az alapjáték tartalmára? 

LS: A Takenek mindenhol ott lesznek a Destiny világában. Ha nem is veszed meg a kiegészítőt, akkor is találkozni fogsz velük. 

GS: Szóval, ha csinálok egy új karaktert, akkor számomra már nem ugyanazt az élményt nyújtja majd, mint amilyet legelőször?

LS: Erről egyelőre nem beszélünk, a stúdión belül sokat gondolkodunk rajta, hogy hogyan teremtsünk meg egy jól átgondolt, összefüggő élményt a The Taken Kingben, és persze a Legendary Editionben is, amiben az összes tartalmat egybe csomagoltuk.

GS: Melyik az az új funkció, ami szerinted a legizgalmasabb a The Taken Kingben?

LS: Kettőt is mondok. Játékosként imádom a raidet, ezért az új hatfős raidet várom a legjobban. A másik pedig az új terület, amin egy csomó új kaland vár. 

GS: Lesznek új fegyverek?

LS: Igen. Amit már be is jelentettünk, azok az úgynevezett brandingelt fegyverek. Tehát mostantól különböző családokba tartozó fegyverek is lesznek a világban, úgy is mint a Suros, ami egy különleges tulajdonsággal és persze kinézettel ruházza fel az adott fegyvereket. 

GS: Mi a helyzet a frakciókkal?

LS: A frakcióknak a végjátékban lesz fontos szerepe, de erről jelenleg még nem oszthatok meg további információt. 

GS: A fórumokat és az internetet böngészve elég egyértelműen látszik, hogy a Destiny-játékosok egy meglehetősen heves népség. Mi volt az eddigi legszokatlanabb reakció, amivel találkoztál?

LS: Azt hiszem a legfurcsább reakció a legutóbbi E3-on volt, ahol az egyik sorban álló srác meg akart ölelni. Persze, megöleltem, de számomra ez elég szokatlan volt.

GS: Köszönöm és sok sikert a játékhoz. Alig várom, hogy játszhassak.

LS: Köszönöm, alig várom, hogy többet mondhassak róla.

Hamarosan még több exkluzív interjúval jelentkezünk, Mazur egész héten különböző neves fejlesztőkkel beszélgetett, úgyhogy még sok érdekes és izgalmas cikkre számíthattok.

Ti várjátok már a The Taken Kinget? 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)