Hirdetés

E3 2015 - exkluzív Total War: Warhammer interjú Los Angelesből

|

A Total War: Warhammer évek óta az egyik legizgalmasabb projekt a stratégiai játékok műfajában, a játék írója, Andy Hall pedig most be is vezet minket a kulisszák mögé.

Hirdetés

Örömkönnyekben tört ki az egész játékvilág, amikor a The Creative Assembly végre bejelentette, amit igazából már mindenki amúgy is gyanított, vagyis a Total War-sorozat és a Warhammer fantasy világának találkozását. Ugyan a Warhammer sci-fi megfelelője, a Warhammer 40k már anno bizonyított a műfajban a Dawn of War játékokkal, a klasszikus fantasy univerzumnak még nem volt sok lehetősége arra, hogy kibontakozzon a videojátékok világában.

Egyébként nem a Total War: Warhammer az egyetlen fejlesztés, ami valamelyik Warhammer-univerzumot veszi alapul, viszont valószínűleg ezt várja a játékostársadalom a legjobban, elvégre a Total War eposzi csatái és a Warhammer hasonlóan grandiózus méretei tökéletesen passzolnak egymáshoz. A projektről Andy Hall, a Games Workshop egykori munkatársa és a játék írója, valamint Simon Mann, battle designer árult el nekünk néhány dolgot.

GS: Milyen érzéssel tölt el, hogy a Warhammer univerzumával dolgozhattok?
AH: Nekem személy szerint egy álmom vált valóra, hiszen ugye korábban a Games Workshopnál rengeteget foglalkoztam ezzel a világgal, szóval felemelő élmény, hogy láthatom mozgás közben. Úgy érzem magam, mint egy igazi fanboy.
SM: Számunkra a Creative Assembly-nél nagyon izgalmas, hogy végre lehetőségünk van ezekkel a szokatlan, új egységtípusokkal és helyszínekkel dolgozni, amelyek tényleg hatalmasak és filmszerűek. Ahogy a mai demóban is láthatjátok majd, ebbe a világba simán beleférnek az óriások, mágusok, mindenféle repülő egységek, szóval egy csomó új dolgot próbálhatunk ki, ami a korábbi történelmi helyszínekbe nem fért volna bele.

GS: Volt lehetőségem egy kis bepillantást nyerni az óriási méretű csatákba, de mi lesz a történettel? Hogy sikerült a Warhammer univerzum történetét beleszőni egy Total War játékba?
AH: Ez egy igen érdekes kérdés, mert ugye a Total War: Warhammer egy sandbox játék és ez alapvetően nem fog változni. Szóval a történetet elsősorban a küldetésláncok és quest csaták segítségével sikerült megoldanunk a játékban. Ugye egy ilyen láncnak a kiteljesedését láthattad már, amikor a császár, Karl Franz akarta megszerezni a legendás warhammert, a Ghal Maraz-t, ami az egyik legerősebb tárgy a játékban. Tehát ha végigjátszol ilyen questeket, akkor azokból egyrészt többet tudhatsz meg a történetről és a Warhammerről úgy általában, ráadásul még nagyon értékes taktikai előnyökhöz is juthatsz ezekkel az erős tárgyakkal. Természetesen rajtad áll, hogy megcsinálod-e ezeket, mert a játék nem kötelez rá, de ha mégis, akkor olyan jutalmakat kaphatsz, amelyekért megéri vesződni, a menő szkriptelt csatákról már nem is beszélve.
SM: Így van, ezek a csaták ugye a kampány pályáin történnek, szóval úgy építed fel a seregedet, hogy már tudod, mivel fogsz szembenézni, de ugyanakkor ezek mind olyan előre beállított ütközetek lesznek majd, amelyek mind eltérő stratégiákat követelnek majd meg. Nagyon szeretnénk megoldani, hogy a jól ismert Total War játékmeneten keresztül be tudjuk dobni a játékost ebbe a hatalmas, eposzi történetbe.

GS: Bizonyára felszabadító érzés, hogy egy kicsit elrugaszkodhattok a valóságtól, de nem érzitek ugyanakkor úgy, hogy valamilyen szinten a Warhammer is bizonyos korlátok közé szorít?
AH: Szerintem mindenhol szükség van néhány szabályra és egyensúlyra, különben csak káosz lenne! Ez egy Warhammeres poén volt (nevet). Nyilván megvan a kihívás abban, hogy valahogy belevigyük a varázslatot és hasonlókat, de nem hiszem, hogy ezzel alapvetően probléma van.
SM: Tényleg felszabadító, már csak azért is, mert már a Games Workshop munkatársai is sok energiát fektettek abba, hogy az egységek érdekesek és a csaták izgalmasak legyenek, de azért abban egyetértek, hogy azért van néhány szabály, ami kifejezetten egy társasjátékba való.

GS: A Warhammer ugye egy társasjáték, de én mindig is úgy éreztem, hogy a Total War is olyan, mintha egy asztali társasjáték elevenedett volna meg. Ti éreztek a fejlesztés közben kapcsolatot a kettő között?
AH: Igen, szerintem pontosan azért tartják sokan olyan jónak ezt a párosítást, mert meglátták ugyanezt a kapcsolatot, amit te is. Olyan mintha egymásnak teremtették volna őket, hiszen ha végignézel egy meccsen, tényleg olyan, mintha egy Total War játék lenne az asztalodon.
SM: Azt hiszem tényleg ez a videojátékok varázsa, olyan dolgokat tehetünk, amiket a társasájátékban nem, emiatt pedig teljesen egyetértek azzal, amit mondasz. Mindkettővel ugyanazt szeretnénk elérni, de a digitális világban egy kicsit messzebre mehetünk.

GS: Mi volt számotokra a legnagyobb kihívás ebben a projektben?
AH: Nyilván csak a magam nevében beszélhetek, de szerintem a repülő egységek elég nagy fejtörést okoztak a csapatnak, hiszen még korábbi Total War játékban ilyesmi nem szerepelt. Rengeteg prototípusgyártás előzte meg a repülő egységek jelenlegi formáját és még azért van hova fejlődni.
SM: Pontosan, amit most láttatok, az mindenképpen csak egy nagyon korai változata volt az égi csatáknak. Ez egy nagyon újszerű élmény és azért is jelentett nagy kihívást, mert gyakorlatilag egy teljesen új réteget kellett ráépíteni a jelenlegi harcrendszerre.

GS: Kiket tartotok a játék célközönségének? Nem tartotok attól, hogy esetleg elidegeníti a játék azokat, akik alapvetően inkább a történelmi vonalat kedvelik?
AH: Megvan az esélye, de én úgy tudom, hogy sok Total War rajongó egyben Warhammer rajongó is, szóval valamilyen szinten ugyanannak a közönségnek szól mindkét játék. De ha el is vonatkoztatunk ettől, bizonyára egy hardcore stratégának is érdekes lehet, hogy milyen stratégiai vonatkozása van annak, hogy a varázslat is szerepet játszik egy csata kimenetelében.
SM: Sok olyan feature bekerül majd a játékba, amire a Total War rajongói számítanak a korábbi alkotásainkból és mindenképpen ismerős érzést keltenek majd azokban is, akik nem ismerik a Warhammert. Ott van például az Empire frakció, ami kifejezetten jól passzol majd ahhoz a játékstílushoz, amit a rajongóink már megszoktak.

GS: Már csak egy kérdésem van hátra, hol tart jelenleg a fejlesztés?
SM: Jelenleg pre-alpha státuszban vagyunk, gőzerővel halad a fejlesztés, de azért már tartunk ott, hogy megmutathatunk ezt azt. Jelenleg az a tervünk, hogy valamikor 2016-ban jelenik meg a játék, de ennél pontosan megjelenési dátumot még sajnos nem tudunk mondani.

Az E3 2015-ön készítettünk interjúkat az Unravel, a FIFA 16, a Destiny: The Taken King és a Guitar Hero és a Mad Max fejlesztőivel, de még sok érdekesség vár rátok az elkövetkezendő napokban. Nektek eddig hogy tetszik a Total War: Warhammer?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)